"Sysselsättning"
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    "Sysselsättning"

    Tycker det vore intressant att veta vad ni andra sysslar med. Jobbar (med vad?), pluggar (vad?) eller är sjukskriven, arbetslös, föräldraledig eller nåt annat?
  2. 1
    "Sysselsättning" Tycker det vore intressant att veta vad ni andra sysslar med. Jobbar (med vad?), pluggar (vad?) eller är sjukskriven, arbetslös, föräldraledig eller nåt annat?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Kom att tänka på det när jag läste om "Sofie m Filip&Lukas" sjukskrivning...
  4. 2
    Kom att tänka på det när jag läste om "Sofie m Filip&Lukas" sjukskrivning...
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Jag är

    Undersköterska och jobbar som personlig assistent. Timvikarie, så jag är ju delvis arbetslös också.
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  6. 3
    Jag är Undersköterska och jobbar som personlig assistent. Timvikarie, så jag är ju delvis arbetslös också.
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    jag är mamma ledig men jobbar annars på ikea
  8. 4
    jag är mamma ledig men jobbar annars på ikea
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5
    jobbar på en strokeenhet som undersköterska, vilket är tungt och en massa lyft. vi får se hur det blir, men foglossning har jag aldrig haft, skulle inte förvåna mig om jag får det nu, har konstiga känningar som jag aldrig haft tidigare. Sen är man expert på att säga till barnmorskan allt e TOPPEN.....va fan fast de inte är så. ska bli ändring på det detta ggn, igår hade jag blodtrycksfall o det är jobbigt som fasen.
  10. 5
    jobbar på en strokeenhet som undersköterska, vilket är tungt och en massa lyft. vi får se hur det blir, men foglossning har jag aldrig haft, skulle inte förvåna mig om jag får det nu, har konstiga känningar som jag aldrig haft tidigare. Sen är man expert på att säga till barnmorskan allt e TOPPEN.....va fan fast de inte är så. ska bli ändring på det detta ggn, igår hade jag blodtrycksfall o det är jobbigt som fasen.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Undersköterska, men jobbar hos min man som är golfinstruktör på en golfbana där han driver golfshop, café, lektioner, kurser m.m.
    Är alltså arbetslös från mitt vanliga yrke.
    Men har senast jobbat inom förlossningsvården!
  12. 6
    Undersköterska, men jobbar hos min man som är golfinstruktör på en golfbana där han driver golfshop, café, lektioner, kurser m.m.
    Är alltså arbetslös från mitt vanliga yrke.
    Men har senast jobbat inom förlossningsvården!
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Sjukskriven på heltid, annars jobbar jag med redovisning.
  14. 7
    Sjukskriven på heltid, annars jobbar jag med redovisning.
  15. Medlem sedan
    May 2007
    #8
    Jag jobbar på ett hotell och är anställd heltid i hotellets restaurang. Jobbar frukost, kvällar och helger, med andra ord väldigt oregelbundna tider!
  16. 8
    Jag jobbar på ett hotell och är anställd heltid i hotellets restaurang. Jobbar frukost, kvällar och helger, med andra ord väldigt oregelbundna tider!
  17. Medlem sedan
    May 2007
    #9
    jag är frilansande projektledare
  18. 9
    jag är frilansande projektledare
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    föräldrarledig men annars jobbar jag som översättare och får jag tid över (vilket jag får nu när jag är hemma) försöker jag skriva och få ihop en liten bok..
  20. 10
    föräldrarledig men annars jobbar jag som översättare och får jag tid över (vilket jag får nu när jag är hemma) försöker jag skriva och få ihop en liten bok..
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11

    Veterinär

    Jag jobbar som veterinär, med hundar och katter. Jättekul!

    (Fast min läkare vill att jag ska vara sjukskriven...)
    ~ sprengja of fucking everything ~
  22. 11
    Veterinär Jag jobbar som veterinär, med hundar och katter. Jättekul!

    (Fast min läkare vill att jag ska vara sjukskriven...)
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    Är du sjukskriven p.g.a. graviditeten?
  24. 12
    Är du sjukskriven p.g.a. graviditeten?
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13

    Kanske ska svara själv åxå...

    Jag är dietist. Tog examen för två veckor sen och börjar jobba på måndag, men det är bara ett vik på två månader...
  26. 13
    Kanske ska svara själv åxå... Jag är dietist. Tog examen för två veckor sen och börjar jobba på måndag, men det är bara ett vik på två månader...
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14
    Åh, vad bra att du fick jobbpå en gång...även om det bara är 2 månader så fick du ett. Du har ju säkert goda chanser att hitta ett nytt sedan då du resan jobbat med det. Jag är intresserad av att skola om mig och är inne lite på dietist, hur lång är utbildningen du läste? Berätta gärna lite....
  28. 14
    Åh, vad bra att du fick jobbpå en gång...även om det bara är 2 månader så fick du ett. Du har ju säkert goda chanser att hitta ett nytt sedan då du resan jobbat med det. Jag är intresserad av att skola om mig och är inne lite på dietist, hur lång är utbildningen du läste? Berätta gärna lite....
  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #15
    Nja....jag va sjukskriven på heltid sedan mitten av februari....på grund av att kroppen bara la av. Har varit jättedålig...läkarna har letat efter allt möjligt men ej hittat något fel. tills slut kom man fram till att det antagligen är stress som sedan gick över till en depression så jag är ur form. började må bättre och bättre och började 2 veckor innan jag upptäckte att jag var med barn att jobba igen, fast bara deltid. Men nu har jag ju mått så illa, kräkts och inte kommit ur sängen så jag är sjukskriven på heltid igen. Nu ska jobbet jag har försvinna också så det ser lite mörkt ut. fick ett nytt jobb häromveckan men tackade nej, är ej frisk nog att börja jobba än så vi får se hur det går. Men jag försöker tänka positivt, detta barn var ju inte planerat, nej det är ju ett mirakel av första klass. Jag ska bli mamma, lära mig leva här och nu och komma på vad jag vill i livet. Jag ska inte låta jobbet göra mig sjuk igen !!
  30. 15
    Nja....jag va sjukskriven på heltid sedan mitten av februari....på grund av att kroppen bara la av. Har varit jättedålig...läkarna har letat efter allt möjligt men ej hittat något fel. tills slut kom man fram till att det antagligen är stress som sedan gick över till en depression så jag är ur form. började må bättre och bättre och började 2 veckor innan jag upptäckte att jag var med barn att jobba igen, fast bara deltid. Men nu har jag ju mått så illa, kräkts och inte kommit ur sängen så jag är sjukskriven på heltid igen. Nu ska jobbet jag har försvinna också så det ser lite mörkt ut. fick ett nytt jobb häromveckan men tackade nej, är ej frisk nog att börja jobba än så vi får se hur det går. Men jag försöker tänka positivt, detta barn var ju inte planerat, nej det är ju ett mirakel av första klass. Jag ska bli mamma, lära mig leva här och nu och komma på vad jag vill i livet. Jag ska inte låta jobbet göra mig sjuk igen !!
  31. Lilla plupp
    #16
    Sjukskriven heltid tom 2/7 sen börjar jag arbetsträna och ska köra upp till 75% mest troligt fast jag har 100% om jag vill men tror familjen ska få lite mer tid istället.
  32. 16
    Sjukskriven heltid tom 2/7 sen börjar jag arbetsträna och ska köra upp till 75% mest troligt fast jag har 100% om jag vill men tror familjen ska få lite mer tid istället.
  33. Medlem sedan
    Nov 2002
    #17
    Är du sjukskriven pga graviditeten eller annat?
  34. 17
    Är du sjukskriven pga graviditeten eller annat?
  35. Anonym ett litet tag
    #18
    Är just nu föräldraledig, men jobbar annars som sjuksköterska.
  36. 18
    Är just nu föräldraledig, men jobbar annars som sjuksköterska.
  37. Medlem sedan
    Nov 2002
    #19
    Det verkar vara ganska många som jobbar inom vården på något sätt tycker jag. Fast vi är ju bara kvinnor i detta snack och det är ju ett stort kvinno yrke.
  38. 19
    Det verkar vara ganska många som jobbar inom vården på något sätt tycker jag. Fast vi är ju bara kvinnor i detta snack och det är ju ett stort kvinno yrke.
  39. Medlem sedan
    Jun 2007
    #20
    Utbildningen är tre år (men man kan läsa ett fjärde om man vill). Den finns bara i Göteborg, Uppsala och Umeå... Kan berätta hur mycket som helst men vet inte riktigt vad du vill veta...? Fråga gärna mer! Jag är nöjd med utbildningen iaf...
  40. 20
    Utbildningen är tre år (men man kan läsa ett fjärde om man vill). Den finns bara i Göteborg, Uppsala och Umeå... Kan berätta hur mycket som helst men vet inte riktigt vad du vill veta...? Fråga gärna mer! Jag är nöjd med utbildningen iaf...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. "Mullig" blir "Mymlan"
    By Mymlan in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 10:38
  2. Skillnaden mellan "Farväl" och "Hejdå"
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 10:08
  3. Till "Anonym" ang "droppe glass"!
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 20:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar