Krypa?
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Krypa?

    Tycker det är väldigt många bebisar som börjar krypa tidigt?
    Är det bara Wiktor kvar som INTE kryper?
    Han har inte ens börjat gunga. Lagom nu som han sitter stadigt. Innan har det oxå varit svajit...

    hur är det med era små?
  2. 1
    Krypa? Tycker det är väldigt många bebisar som börjar krypa tidigt?
    Är det bara Wiktor kvar som INTE kryper?
    Han har inte ens börjat gunga. Lagom nu som han sitter stadigt. Innan har det oxå varit svajit...

    hur är det med era små?
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Min kille, 6,5 månad, sitter stadigt nu och går upp i krypställning men kryper inte. Hasar sig fram lite på golvet i sakta mak. Tror att det är ganska ovanligt att de kryper redan i denna åldern, de som gör det är säkert ovanligt tidiga.
  4. 2
    Min kille, 6,5 månad, sitter stadigt nu och går upp i krypställning men kryper inte. Hasar sig fram lite på golvet i sakta mak. Tror att det är ganska ovanligt att de kryper redan i denna åldern, de som gör det är säkert ovanligt tidiga.
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Eric sitter jättebra och har gjort det i ungefär en månad och nu har han börjat åla sig framåt. Han kan stå i krypställning, flytta knäna/benen men inte händerna/armarna än så han är helt klart på G. Dock är han född den 31 oktober så han tillhör ju de äldre här inne.
  6. 3
    Eric sitter jättebra och har gjort det i ungefär en månad och nu har han börjat åla sig framåt. Han kan stå i krypställning, flytta knäna/benen men inte händerna/armarna än så han är helt klart på G. Dock är han född den 31 oktober så han tillhör ju de äldre här inne.
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    När jag var 6 månader gammal så kröp jag men tydligen är barn senare idag då de ej ligger på mage som t ex jag gjorde som liten...
  8. 4
    När jag var 6 månader gammal så kröp jag men tydligen är barn senare idag då de ej ligger på mage som t ex jag gjorde som liten...
  9. Medlem sedan
    May 2006
    #5
    Ja, jag har också hört att barn är lite senare nemera.
  10. 5
    Ja, jag har också hört att barn är lite senare nemera.
  11. Medlem sedan
    May 2006
    #6
    "numera" ska det stå, inget annat.
  12. 6
    "numera" ska det stå, inget annat.
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7

    Erik kryper

    när han blev sexmånader trillade poletten ner, han hade ju kämpat länge med att få det att funka. Däremot sitter han inte stadigt själv. Jag tror att det är på den tidiga sidan att börja krypa då, och det är ju så olika. Mina andra pojkar har börjat vid 7 och 7½ månad och även det har en del tyckt varit ganska tidigt. Men som sagt, det varierar ju väldigt. Kan ju berätta om en flicka här på kvarteret som fyllde ett nu i maj. Hon började precis gå och då först gick hon ner och provade att krypa, innan dess hade hon inte gjort det, bara hasat sig lite bakåt. Så det finns ju många varianter...
    kram
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  14. 7
    Erik kryper när han blev sexmånader trillade poletten ner, han hade ju kämpat länge med att få det att funka. Däremot sitter han inte stadigt själv. Jag tror att det är på den tidiga sidan att börja krypa då, och det är ju så olika. Mina andra pojkar har börjat vid 7 och 7½ månad och även det har en del tyckt varit ganska tidigt. Men som sagt, det varierar ju väldigt. Kan ju berätta om en flicka här på kvarteret som fyllde ett nu i maj. Hon började precis gå och då först gick hon ner och provade att krypa, innan dess hade hon inte gjort det, bara hasat sig lite bakåt. Så det finns ju många varianter...
    kram
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Liv sitter stadigt. Ålar baklänges men snabbt och kan gå upp i krypställning en liten stund, men än så länge inget krypande "på riktigt".
  16. 8
    Liv sitter stadigt. Ålar baklänges men snabbt och kan gå upp i krypställning en liten stund, men än så länge inget krypande "på riktigt".
  17. Medlem sedan
    Jul 2006
    #9
    David kryper inte och han är 7 månader idag. Han ställer sig inte ens i krypställning. Däremot kan han hasa sig lite bakåt och har precis börjat sitta stadigt.
  18. 9
    David kryper inte och han är 7 månader idag. Han ställer sig inte ens i krypställning. Däremot kan han hasa sig lite bakåt och har precis börjat sitta stadigt.
  19. Medlem sedan
    Apr 2006
    #10
    MIn Fanny kryper inte, hon har börjat ligga mer o mer på magen nu och fösöker åla sig framåt om man lägger nåt intressant framför, men hon har inte kommit på tekniken än. Kan åla åt sidan liksom, så att hon snurrar runt sig själv. Vore kul om hon började krypa. Wiktor e inte ensam
  20. 10
    MIn Fanny kryper inte, hon har börjat ligga mer o mer på magen nu och fösöker åla sig framåt om man lägger nåt intressant framför, men hon har inte kommit på tekniken än. Kan åla åt sidan liksom, så att hon snurrar runt sig själv. Vore kul om hon började krypa. Wiktor e inte ensam
  21. Medlem sedan
    Mar 2006
    #11
    Novali kan inte heller krypa än men har börjat gå upp i krypställning mer och mer. Men hon tar sig fram ändå genom att rulla och hasa sig. Hon sitter helt själv och förflyttar sig också sittandes på nått sätt och hon kan gå ner till mage från sittandes själv också.
    Det kommer när det kommer Liah va nästan 9 månader när hon började krypa, men hon reste sig upp mot möbler nästan direkt då och gick runt dom.
  22. 11
    Novali kan inte heller krypa än men har börjat gå upp i krypställning mer och mer. Men hon tar sig fram ändå genom att rulla och hasa sig. Hon sitter helt själv och förflyttar sig också sittandes på nått sätt och hon kan gå ner till mage från sittandes själv också.
    Det kommer när det kommer Liah va nästan 9 månader när hon började krypa, men hon reste sig upp mot möbler nästan direkt då och gick runt dom.
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Elina har stått i krypställning och gungat i en månad nu, men det händer inget mer. Hon vågar inte röra armarna så hon halkar bara omkring på knäna. Då har hon börjat ställa sig på fötterna och armarna, som en björn, men det hjälper ju inte heller när hon inte rör armarna. Undrar hur många veckor hon tänker stå så innan hon vågar sig framåt? Hon har precis för några dagar sedan lärt sig att sitta själv om hon lutar på sina armar. Agnes däremot ligger på mage och vispar runt med armarna i luften en stund, sen lägger hon ner huvudet och vilar Hon har inte så bråttom. Varför sitta och krypa när man kan vila?
  24. 12
    Elina har stått i krypställning och gungat i en månad nu, men det händer inget mer. Hon vågar inte röra armarna så hon halkar bara omkring på knäna. Då har hon börjat ställa sig på fötterna och armarna, som en björn, men det hjälper ju inte heller när hon inte rör armarna. Undrar hur många veckor hon tänker stå så innan hon vågar sig framåt? Hon har precis för några dagar sedan lärt sig att sitta själv om hon lutar på sina armar. Agnes däremot ligger på mage och vispar runt med armarna i luften en stund, sen lägger hon ner huvudet och vilar Hon har inte så bråttom. Varför sitta och krypa när man kan vila?
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13
    Min lillkille ålar sig mest, vill inte riktigt kalla det att krypa. Men han tar sig långt så man måste vara med!!
  26. 13
    Min lillkille ålar sig mest, vill inte riktigt kalla det att krypa. Men han tar sig långt så man måste vara med!!
  27. Medlem sedan
    Jun 2006
    #14
    Det är lite samma här.. Ylva har börjat sitta rätt bra nu men inte så man vågar lämna henne utan en massa mjukt runt.. på mage börjar hon dra upp bena under sig men längre än så kommer hon inte.. kan åla sig baklänges ibland.. Man blir ju lite avis på alla som kryper runt men det är ju lugnare såhär =)
  28. 14
    Det är lite samma här.. Ylva har börjat sitta rätt bra nu men inte så man vågar lämna henne utan en massa mjukt runt.. på mage börjar hon dra upp bena under sig men längre än så kommer hon inte.. kan åla sig baklänges ibland.. Man blir ju lite avis på alla som kryper runt men det är ju lugnare såhär =)

Liknande trådar

  1. Jag ska krypa
    By Quentin in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 19:03
  2. Nu ska jag krypa...
    By Nickisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 07:27
  3. Nu ska jag krypa
    By C m 3+ BF 10/9-07 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 21:28
  4. Krypa eller inte krypa?
    By Caixa in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 10:28
  5. Krypa!
    By Jost med Busfröna in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 19:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar