RHWH, Lycksele?
_0410 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    RHWH, Lycksele?

    Visst var du från Lycksele? Eller var det nån annan...eller nån mer?

    Jag ska till Lycksele på semestern och undrar över bra ställen att roa barnen på.

    Bästa lekparken, vart ligger den? Andra roliga ställen?

    Förutom Djurparken o Gammplatsen förstås, de är ju givna :-)
    *** Jesper 041024 ***
    *** Elin 060730 ***
  2. 1
    RHWH, Lycksele? Visst var du från Lycksele? Eller var det nån annan...eller nån mer?

    Jag ska till Lycksele på semestern och undrar över bra ställen att roa barnen på.

    Bästa lekparken, vart ligger den? Andra roliga ställen?

    Förutom Djurparken o Gammplatsen förstås, de är ju givna :-)
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    tiger

    Men tjeeena!

    Jo helst rätt- jag är från Lycksele
    Vad kul att ni ska hit i sommar!
    Vi har ju även badpark här Kan tipsa om "vår "hemsida: www.lycksele.se
    Hoppas ni får en bra tripp hit till lilla staden
    Fråga gärna om du undrar nåt mer, jag är rätt hemma i staden
  4. 2
    tiger Men tjeeena!

    Jo helst rätt- jag är från Lycksele
    Vad kul att ni ska hit i sommar!
    Vi har ju även badpark här Kan tipsa om "vår "hemsida: www.lycksele.se
    Hoppas ni får en bra tripp hit till lilla staden
    Fråga gärna om du undrar nåt mer, jag är rätt hemma i staden
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Ojsan, skulle skriva svar till en som kallar sig Tiger på ett annat snack och så hamnade det här som rubrik istället....Jaja....tänkte bara förklara om det var någon som undrade....
  6. 3
    Ojsan, skulle skriva svar till en som kallar sig Tiger på ett annat snack och så hamnade det här som rubrik istället....Jaja....tänkte bara förklara om det var någon som undrade....
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    *s*
    Så jag fick inget svar då? :-)

    Är ganska bekant med Lycksele, har varit där varje sommar hela mitt liv...innan jag fick barn. Så det är första sommaren med barn...vilket ställer nya krav :-)

    Ansia...är det bra badställe för småbarn?
    Bästa lekparken...gungor mm?
  8. 4
    *s*
    Så jag fick inget svar då? :-)

    Är ganska bekant med Lycksele, har varit där varje sommar hela mitt liv...innan jag fick barn. Så det är första sommaren med barn...vilket ställer nya krav :-)

    Ansia...är det bra badställe för småbarn?
    Bästa lekparken...gungor mm?
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Hej igen!

    På ansia har vi varit och badad flera gånger med barnen och jag tycker det är bra! Dock har vi inte varit på badparken ännu med barnen.

    Hmmm....bästa lekparken...Bergmans lekparken på Norräng är ju bra, den finns mittemot Fäbovallen...känner du till den?
    På Forsdala område finns också en bra lekpark, men det är ju en bit från centrum till båda dessa lekparker...
    Kommer inte på nån fler bra just nu...
    Annars finns ju massor av lekaktiviteter på Lyckoland-Djurparken.

    Hur var det-hade du släkt i Lycksele? Var bor ni nu?
  10. 5
    Hej igen!

    På ansia har vi varit och badad flera gånger med barnen och jag tycker det är bra! Dock har vi inte varit på badparken ännu med barnen.

    Hmmm....bästa lekparken...Bergmans lekparken på Norräng är ju bra, den finns mittemot Fäbovallen...känner du till den?
    På Forsdala område finns också en bra lekpark, men det är ju en bit från centrum till båda dessa lekparker...
    Kommer inte på nån fler bra just nu...
    Annars finns ju massor av lekaktiviteter på Lyckoland-Djurparken.

    Hur var det-hade du släkt i Lycksele? Var bor ni nu?
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    Hej hej
    Tack för lekparkstipsen. Det gör inget att de är en bit från centrum...vi måste ju ändå köra bil för att komma in till stan :-)

    Nä där vid Fäbovallen har jag aldrig varit...kollade på kartan...ser man lekplatsen om man kör ner Fäbovallsvägen? Den ska vi def kolla in.

    Vet du vad gatan intill lekparken på Forsdala heter?

    Tyvärr är alla nära släktingar som vi hade i Lycksele i himlen. Pappa är född o uppvuxen där så vi har stuga o mark längs Vilhelminavägen (vet du vart Bäverträsk ligger?). Själva bo vi utanför Västerås....lååångt bort :-)
  12. 6
    Hej hej
    Tack för lekparkstipsen. Det gör inget att de är en bit från centrum...vi måste ju ändå köra bil för att komma in till stan :-)

    Nä där vid Fäbovallen har jag aldrig varit...kollade på kartan...ser man lekplatsen om man kör ner Fäbovallsvägen? Den ska vi def kolla in.

    Vet du vad gatan intill lekparken på Forsdala heter?

    Tyvärr är alla nära släktingar som vi hade i Lycksele i himlen. Pappa är född o uppvuxen där så vi har stuga o mark längs Vilhelminavägen (vet du vart Bäverträsk ligger?). Själva bo vi utanför Västerås....lååångt bort :-)
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Hej igen!

    Hmmm...Bäverträsk låter så bekant men jag kan inte riktigt placera stället...

    Lekparken är liksom mittemot Fäbovallens infart likosm. På andra sidan sorselevägen. Det står en röd gammal lada/loge där och jag tror man ser delar av lekplatsen då man kör sorselevägen...har inte riktigt tänkt på det.

    Hmmm....lekparken på Forsdala är belägen liksom "bakom"eller vid sidan av Silvervägen/Kopparvägen....svårt beskriva....hoppas ni hittar!
  14. 7
    Hej igen!

    Hmmm...Bäverträsk låter så bekant men jag kan inte riktigt placera stället...

    Lekparken är liksom mittemot Fäbovallens infart likosm. På andra sidan sorselevägen. Det står en röd gammal lada/loge där och jag tror man ser delar av lekplatsen då man kör sorselevägen...har inte riktigt tänkt på det.

    Hmmm....lekparken på Forsdala är belägen liksom "bakom"eller vid sidan av Silvervägen/Kopparvägen....svårt beskriva....hoppas ni hittar!
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Kanon, lite gator jag kan knappa in på GPS'en

    Tack för dina tips!!!
  16. 8
    Kanon, lite gator jag kan knappa in på GPS'en

    Tack för dina tips!!!
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Tror förretsen det finns en rätt bra lekpark på Villarydsvägen, mitt emot Villaryds förskola/dagis! Har aldrig varit där med barnen men kom på att jag tänkt på att den lekplatsen ser fin ut! Ganska centralt också. Om nu något kan vara centralare än nåt annat i en sådan här liten stad
  18. 9
    Tror förretsen det finns en rätt bra lekpark på Villarydsvägen, mitt emot Villaryds förskola/dagis! Har aldrig varit där med barnen men kom på att jag tänkt på att den lekplatsen ser fin ut! Ganska centralt också. Om nu något kan vara centralare än nåt annat i en sådan här liten stad
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    :-) Antecknar den också.

    Kanon juh, nu har vi 3 lekplatser att röja på :-) + allt annat skoj vi ska göra däruppe. Läääängtar tills vi ska åka!!!
  20. 10
    :-) Antecknar den också.

    Kanon juh, nu har vi 3 lekplatser att röja på :-) + allt annat skoj vi ska göra däruppe. Läääängtar tills vi ska åka!!!
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Tjena igen!

    Fick tips av en kompis att lekparken nere i hamnen vid/lite snett ovanför Shell-macken är bra
  22. 11
    Tjena igen!

    Fick tips av en kompis att lekparken nere i hamnen vid/lite snett ovanför Shell-macken är bra
  23. Medlem sedan
    Jun 2003
    #12
    Aha ligger det en lekpark där. Om jag inte blandar ihop mackarna så är det väl det det ligger en restaurang...Golden...nånting. ..vi brukar äta där. (ja iallafall senast vi var där...2004 :-) )

    Kanon den är ju på gångavstånd från "city"

    Tack, du är en aldrig sinande källa på tips :-)))
  24. 12
    Aha ligger det en lekpark där. Om jag inte blandar ihop mackarna så är det väl det det ligger en restaurang...Golden...nånting. ..vi brukar äta där. (ja iallafall senast vi var där...2004 :-) )

    Kanon den är ju på gångavstånd från "city"

    Tack, du är en aldrig sinande källa på tips :-)))
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Ja, tydligen Visste knappt om lekparken själv förrän en kompis nämnde den. Och ja det är ju perfekt, med gångavstånd till centrum och allt. Jo, du har rätt....det ligger en restaurang i närheten. Golden Bar. Där jobbar förresten en av mina bästa vänner
  26. 13
    Ja, tydligen Visste knappt om lekparken själv förrän en kompis nämnde den. Och ja det är ju perfekt, med gångavstånd till centrum och allt. Jo, du har rätt....det ligger en restaurang i närheten. Golden Bar. Där jobbar förresten en av mina bästa vänner

Liknande trådar

  1. Om jag bodde i Lycksele
    By selmar in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-09-24, 14:36
  2. Är det snö i Lycksele nu, tro?
    By jessicad in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-03-07, 20:30
  3. Jag får åka till Lycksele! Yes!!!!
    By jessicad in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 22:15
  4. Roa barn i Lycksele?
    By Marre m J & E in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 17:17
  5. Lycksele?
    By Marre m J & E in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 09:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar