tänkte bara skriva hej
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    tänkte bara skriva hej

    TÄnkte bara skriva hej här.
    Detta känns som en plats som passar mig rätt bra så jag dyker nog in här rätt ofta i framtiden skulle jag tro.En presentation kanske kan vara på sin plats.

    Jag heter Camilla och är 20 år, bor med maken ochvår dotter Ixa. Ixa är född 6 januari, hemma i badkaret sådär på moron kvisten (snarare närmare lunch). Vi är nog rätt alernativa i vår uppfostran, vilket till viss del märks i hur omgivningen hanterar det. Vi ECar, men nattetid är vi oftast för trötta så då blir det tygblöja (känna mindre bra, men vi hoppas snart klara nätterna med). Vi försöker hålla oss till de naturliga sakerna, men eftersom omgivningen älskar plast så är det lite svårt. Just nu är vi båda hemma (det har vi varit från början och kommer fortsätta med det så länge det är möjligt) vilket gör att vår dotter alltid har någon nära om hon vill, vilket hon oftast vill. Just nu sitter hon här i knät och ammar, och det är där hon oftast befinner sig, sovande som vaken. Bärs gör hon alltså oftast, medt i våra armar, jag anväder dock en sjal lite titt som tätt och sambon en skogsnäs sele lite då och då (mest då, numer vill hon se världen). Vad finns det mer att säga?
  2. 1
    tänkte bara skriva hej TÄnkte bara skriva hej här.
    Detta känns som en plats som passar mig rätt bra så jag dyker nog in här rätt ofta i framtiden skulle jag tro.En presentation kanske kan vara på sin plats.

    Jag heter Camilla och är 20 år, bor med maken ochvår dotter Ixa. Ixa är född 6 januari, hemma i badkaret sådär på moron kvisten (snarare närmare lunch). Vi är nog rätt alernativa i vår uppfostran, vilket till viss del märks i hur omgivningen hanterar det. Vi ECar, men nattetid är vi oftast för trötta så då blir det tygblöja (känna mindre bra, men vi hoppas snart klara nätterna med). Vi försöker hålla oss till de naturliga sakerna, men eftersom omgivningen älskar plast så är det lite svårt. Just nu är vi båda hemma (det har vi varit från början och kommer fortsätta med det så länge det är möjligt) vilket gör att vår dotter alltid har någon nära om hon vill, vilket hon oftast vill. Just nu sitter hon här i knät och ammar, och det är där hon oftast befinner sig, sovande som vaken. Bärs gör hon alltså oftast, medt i våra armar, jag anväder dock en sjal lite titt som tätt och sambon en skogsnäs sele lite då och då (mest då, numer vill hon se världen). Vad finns det mer att säga?
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2

    hej!

    jag läser oftast bara här, skriver sällan, men jag ligger väl lite mittemellan en massa idéer. jag blir nyfiken på hur du och pappan kan vara hemma båda två samtidigt? jobbar ni hemifrån? vi försöker lösa det här med barnpassning, för jag vill inte lämna bort, men vet inte hur vi ska fixa det rent praktiskt.
  4. 2
    hej! jag läser oftast bara här, skriver sällan, men jag ligger väl lite mittemellan en massa idéer. jag blir nyfiken på hur du och pappan kan vara hemma båda två samtidigt? jobbar ni hemifrån? vi försöker lösa det här med barnpassning, för jag vill inte lämna bort, men vet inte hur vi ska fixa det rent praktiskt.

Liknande trådar

  1. Nu tänkte jag skriva
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-05, 01:02
  2. Tänkte skriva
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 21:53
  3. Tänkte bara skriva hej..
    By Anna m N,R,E,O & bf 26/6 in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 21:04
  4. Tänkte bara skriva..
    By Samanthan in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 17:03
  5. Tänkte skriva in min dag
    By Moonbeam in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 22:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar