som ett kollo...
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    som ett kollo...

    Barnens kusin sov här över helgen. I morse vid frukosten kom jag på att" herregud, så här många kommer vi att vara sen i oktober!!!" så jag sa det till maken.
    Han blev helt tyst. Så utbrast hen" VA?? Men... det känns ju som ett helt kollo ju!!!"
    Och det gjorde det verkligen, och då är kusinen 11, och inte nyfödd ens ;o)
    "Ja, sa jag, vad har vi GJORT?!?!?!"
    Det kändes i alla fall konstigt, ovanligt och MÅNGA!!!
    Tre barn!!!
  2. 1
    som ett kollo... Barnens kusin sov här över helgen. I morse vid frukosten kom jag på att" herregud, så här många kommer vi att vara sen i oktober!!!" så jag sa det till maken.
    Han blev helt tyst. Så utbrast hen" VA?? Men... det känns ju som ett helt kollo ju!!!"
    Och det gjorde det verkligen, och då är kusinen 11, och inte nyfödd ens ;o)
    "Ja, sa jag, vad har vi GJORT?!?!?!"
    Det kändes i alla fall konstigt, ovanligt och MÅNGA!!!
    Tre barn!!!
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Vi har tre- och det är ibland många! För det mesta är det bara lagom. Mellansonen sov borta en natt för ett par veckor sen och vi kände oss helkonstiga. Storebror sade också att det känns jättekonstigt när brorsan är borta. Här blev för tomt och för tyst
    Man vänjer sig vid allt. Och det är alltid mycket mer stök med andras ungar- än med egna barn
  4. 2
    Vi har tre- och det är ibland många! För det mesta är det bara lagom. Mellansonen sov borta en natt för ett par veckor sen och vi kände oss helkonstiga. Storebror sade också att det känns jättekonstigt när brorsan är borta. Här blev för tomt och för tyst
    Man vänjer sig vid allt. Och det är alltid mycket mer stök med andras ungar- än med egna barn
  5. Charlie / Dilbertina
    #3
    Hääärligt med många!
    Vi var på semester i förra veckan på Öland, då min pappa kom dit ett par dagar med min systers dotter. Då var vi verkligen fullt hus med fyra barn vid matbordet. Men vad KUL det var!!

    Oh vad jag längtar till hösten.
  6. 3
    Hääärligt med många!
    Vi var på semester i förra veckan på Öland, då min pappa kom dit ett par dagar med min systers dotter. Då var vi verkligen fullt hus med fyra barn vid matbordet. Men vad KUL det var!!

    Oh vad jag längtar till hösten.
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4
    *ler* om ni har kollo känsla hemma med TRE barn så vad har då vi ?...Vissa helger,och nu under sommaren vissa veckor,har vi två 10åringar, två 5åringar ,en 8åring och två tonårstjejer här hemma... Och i höst så utökas den skaran med två bebisar..
    Men jag trivs bäst när vi är många,och barnen har jättekul ihop -även om de ryker ihop ibland, och det känns VÄLDIGT tomt när det bara är jag ,äldsta sonen och sambon.....Men jag förstår vad du menar,har själv fått den där känslan ett par gånger när jag "bara" hade mina tre pojkar,och rent praktiskt så med två barn så är man ju en förälder per barn ,medan allt därutöver så fattas det ofta ett par armar..!
  8. 4
    *ler* om ni har kollo känsla hemma med TRE barn så vad har då vi ?...Vissa helger,och nu under sommaren vissa veckor,har vi två 10åringar, två 5åringar ,en 8åring och två tonårstjejer här hemma... Och i höst så utökas den skaran med två bebisar..
    Men jag trivs bäst när vi är många,och barnen har jättekul ihop -även om de ryker ihop ibland, och det känns VÄLDIGT tomt när det bara är jag ,äldsta sonen och sambon.....Men jag förstår vad du menar,har själv fått den där känslan ett par gånger när jag "bara" hade mina tre pojkar,och rent praktiskt så med två barn så är man ju en förälder per barn ,medan allt därutöver så fattas det ofta ett par armar..!

Liknande trådar

  1. Kollo.
    By _Sara_ in forum _99 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 22:19
  2. KOLLO
    By mgrdanka in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 12:16
  3. Kollo
    By mgrdanka in forum _00 Alla barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 08:10
  4. Kollo
    By mgrdanka in forum _98 Alla barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 08:09
  5. Kollo
    By mohlina in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 11:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar