Vandrande punkgulor?
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Vandrande punkgulor?

    Någon som varit med om att pungkulorna varit på plats vid alla kontroller för att sedan försvinna? Anders tyckte jag skulle be bvc titta när vi vägde idag eftersom han inte kunde känna dem.

    Hon hittade dem inte heller... Eller, den ena kände hon först men den vandrade upp och kom inte tillbaka och Hugo var jättevarm så det var inte kyla. Kommer de tillbaka måntro eller?? *vill bli farmor*

    Fick läkartid nästa vecka men undrar ju lite... Ngn som kan mer om pungkulor än jag? *skrattar åt annasthlms fika-berättelse om lektion av manliga delar i samband med förste sonens ankomst*
    Vi har inte ärvt jorden från våra föräldrar – vi lånar den av våra barn.
  2. 1
    Vandrande punkgulor? Någon som varit med om att pungkulorna varit på plats vid alla kontroller för att sedan försvinna? Anders tyckte jag skulle be bvc titta när vi vägde idag eftersom han inte kunde känna dem.

    Hon hittade dem inte heller... Eller, den ena kände hon först men den vandrade upp och kom inte tillbaka och Hugo var jättevarm så det var inte kyla. Kommer de tillbaka måntro eller?? *vill bli farmor*

    Fick läkartid nästa vecka men undrar ju lite... Ngn som kan mer om pungkulor än jag? *skrattar åt annasthlms fika-berättelse om lektion av manliga delar i samband med förste sonens ankomst*
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Alltså, jag är ju helt och hållet nybörjare på den manliga anatomin... Men jag har noterat att kulorna syns/känns olika mycket, vilket jag antar beror på temperaturväxlingar. När ni inte känt kulorna, har pungen då varit ihopdragen och inte så "hängig"? I så fall kanske det har varit en ta-av-blöjan-reflex... Du kanska ska stoppa honom i ett varmt bad och värma upp honom ordentligt och sen känna?
  4. 2
    Alltså, jag är ju helt och hållet nybörjare på den manliga anatomin... Men jag har noterat att kulorna syns/känns olika mycket, vilket jag antar beror på temperaturväxlingar. När ni inte känt kulorna, har pungen då varit ihopdragen och inte så "hängig"? I så fall kanske det har varit en ta-av-blöjan-reflex... Du kanska ska stoppa honom i ett varmt bad och värma upp honom ordentligt och sen känna?
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Ja...

    som bekant så har ju Oskar då bara den ena testikeln nere i pungen och den andra sitter i ljumsken, men så har han ju haft det i hela sitt liv. Läkaren vi träffade sist förklarade att hans testikel förmodligen "växt fast" med massa blodkärl och dyl, så därför har den inte gått att flytta genom att trycka ned den.
    Känner ni hans testiklar i ljumsktrakten om ni klämmer försiktigt där? Ta lite olja på händerna och massera försiktigt, så kanske ni känner en kula som rör sig.
    Vandrande testiklar torde inte vara helt ovanligt, då de ju sitter löst i pungen. Förmodligen har de bara åkt upp en bit, men eftersom han haft dem nere tidigare så är det nog lätt att föra dem på plats igen.
    För Oskar blir det ju operation, men läkaren har garanterat att han kommer bli absolut fertil, även om han skulle (worst case scenario) mista den som de nu ska operera.
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  6. 3
    Ja... som bekant så har ju Oskar då bara den ena testikeln nere i pungen och den andra sitter i ljumsken, men så har han ju haft det i hela sitt liv. Läkaren vi träffade sist förklarade att hans testikel förmodligen "växt fast" med massa blodkärl och dyl, så därför har den inte gått att flytta genom att trycka ned den.
    Känner ni hans testiklar i ljumsktrakten om ni klämmer försiktigt där? Ta lite olja på händerna och massera försiktigt, så kanske ni känner en kula som rör sig.
    Vandrande testiklar torde inte vara helt ovanligt, då de ju sitter löst i pungen. Förmodligen har de bara åkt upp en bit, men eftersom han haft dem nere tidigare så är det nog lätt att föra dem på plats igen.
    För Oskar blir det ju operation, men läkaren har garanterat att han kommer bli absolut fertil, även om han skulle (worst case scenario) mista den som de nu ska operera.
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Punk-gulor! *ASG*

    Vad roligt det kan bli med felskrivningar

    Jag tycker de där kulorna ploppar lite upp och ner. Nu med tredje pojken på skötbordet tänker jag inte ens på var kulorna är, missförstå mig rätt
    Jag tror inte du behöver oroa dig. De kollar ju kulorna vid de regelrätta kontrollerna.
    Intressanta organ de där pungarna och snopparna.
    Man är ju liksom helt ovan som tjej och efter att ha sparkat en kille mellan benen i mellanstadiet, med gråt och ihopkrupen kille i 10 min, som efterföljd, har jag liksom trott att allt där nere är liksom hyper-duper-känsligt - men icke.
    Både pungkulor och själva snoppen kan liksom försvinna/peka inåt/uppåt/utåt vid kyla, värme, beröring smärta osv osv.

    Besynnerliga ting!
    Många lektioner krävs... *s*
    annasthlm - med triss i pojkar
  8. 4
    Punk-gulor! *ASG* Vad roligt det kan bli med felskrivningar

    Jag tycker de där kulorna ploppar lite upp och ner. Nu med tredje pojken på skötbordet tänker jag inte ens på var kulorna är, missförstå mig rätt
    Jag tror inte du behöver oroa dig. De kollar ju kulorna vid de regelrätta kontrollerna.
    Intressanta organ de där pungarna och snopparna.
    Man är ju liksom helt ovan som tjej och efter att ha sparkat en kille mellan benen i mellanstadiet, med gråt och ihopkrupen kille i 10 min, som efterföljd, har jag liksom trott att allt där nere är liksom hyper-duper-känsligt - men icke.
    Både pungkulor och själva snoppen kan liksom försvinna/peka inåt/uppåt/utåt vid kyla, värme, beröring smärta osv osv.

    Besynnerliga ting!
    Många lektioner krävs... *s*
  9. Medlem sedan
    May 1999
    #5
    Men vad jag funderade på vad punk-gulor kunde va´? *ASG*

    Kan ju dock inte tillföra nåt, dock, eftersom vi håller oss till sorten utan
  10. 5
    Men vad jag funderade på vad punk-gulor kunde va´? *ASG*

    Kan ju dock inte tillföra nåt, dock, eftersom vi håller oss till sorten utan
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    Tack för alla svar! Har inte alla barn punk-gulor?? *s*
  12. 6
    Tack för alla svar! Har inte alla barn punk-gulor?? *s*
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    jahaja

    snacka om att göra det lätt för sig, som mamma alltså

    Vissa andra behöver lite mer utmaning... eller nåt... *s*
    annasthlm - med triss i pojkar
  14. 7
    jahaja snacka om att göra det lätt för sig, som mamma alltså

    Vissa andra behöver lite mer utmaning... eller nåt... *s*
  15. Medlem sedan
    May 1999
    #8
    Fniss. Kom igen när jag har tre tonårstjejer samtidigt...
  16. 8
    Fniss. Kom igen när jag har tre tonårstjejer samtidigt...

Liknande trådar

  1. Vandrande pinnar -
    By Blanca in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-01-02, 19:21
  2. Känner mig som en vandrande
    By spider-woman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 17:14
  3. Vandrande pinnar
    By LURPAK in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 10:47
  4. Vandrande skolbuss?
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 08:59
  5. Vandrande luftbubblor?
    By Ronya med 3 in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 09:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar