Ren hals?
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Ren hals?

    Har ni några tips på hur jag ska kunna komma åt ordentligt i alla veck på Mollys hals. Hon kan ju nuförtiden lyfta/häva upp huvudet från halvliggande, så när jag försöker hålla henne så att huvudet tippar bakåt drar den busungen upp huvudet och lägger hakan mot bröstet, vilket gör det nästan omöjligt att komma åt.

    Hur gör ni???
  2. 1
    Ren hals? Har ni några tips på hur jag ska kunna komma åt ordentligt i alla veck på Mollys hals. Hon kan ju nuförtiden lyfta/häva upp huvudet från halvliggande, så när jag försöker hålla henne så att huvudet tippar bakåt drar den busungen upp huvudet och lägger hakan mot bröstet, vilket gör det nästan omöjligt att komma åt.

    Hur gör ni???
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    När han sover eller när vi båda två är med. Brukar försiktigt lägga fingertoppen mot huden ovanför översta vecket och liksom dra upp mot hakan, då hamnar vecket liksom under hakan. Men hu vad knepigt det är. Ibland när jag ammar drar jag försiktigt isär vecket på sidan och låter lufttorka medans han äter, han störs nästan aldrig av det.
  4. 2
    När han sover eller när vi båda två är med. Brukar försiktigt lägga fingertoppen mot huden ovanför översta vecket och liksom dra upp mot hakan, då hamnar vecket liksom under hakan. Men hu vad knepigt det är. Ibland när jag ammar drar jag försiktigt isär vecket på sidan och låter lufttorka medans han äter, han störs nästan aldrig av det.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Lägg henne på mage! Kom häromdagen på att det enklaste är att lägga Miranda på magen på skötbordet, fast bakofram, alltså så att hon ligger och kikar över kanten. Och så sitter man själv mittemot, då lyfter hon snällt på huvudet och tittar på mig, samtidigt som jag tvättar. Då får man tom stora leende istället för protester. :-)
  6. 3
    Lägg henne på mage! Kom häromdagen på att det enklaste är att lägga Miranda på magen på skötbordet, fast bakofram, alltså så att hon ligger och kikar över kanten. Och så sitter man själv mittemot, då lyfter hon snällt på huvudet och tittar på mig, samtidigt som jag tvättar. Då får man tom stora leende istället för protester. :-)
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Smart!
  8. 4
    Smart!
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Eller hur! ;-) Fattar inte att jag aldrig kom på det när Matilda ver liten. Halsen blir verkligen geggig när man har sånna här små kräksungar som jag får, så rengöring är ju ett måste.
  10. 5
    Eller hur! ;-) Fattar inte att jag aldrig kom på det när Matilda ver liten. Halsen blir verkligen geggig när man har sånna här små kräksungar som jag får, så rengöring är ju ett måste.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    om jag inte badar honom så tar jag en våtservett och drar den försiktigt under vecken, sen lika dant med en vanlig servett som jag fuktar med vatten (i fall att det är kemikalier i våtservetten..) sen duttar jag tort med en torr servett så gott det går..
  12. 6
    om jag inte badar honom så tar jag en våtservett och drar den försiktigt under vecken, sen lika dant med en vanlig servett som jag fuktar med vatten (i fall att det är kemikalier i våtservetten..) sen duttar jag tort med en torr servett så gott det går..
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    Jag kan tipsa om att torka efter tvätt med hårfönen. Vi använde den flitigt till att torka storebrorens rumpa efter tvärtt istället för att lufta och han gillade det skarpt. Sträckte ut sig och upp med hakan så man konm åt även där .

    Lycka till
    R/E
  14. 7
    Jag kan tipsa om att torka efter tvätt med hårfönen. Vi använde den flitigt till att torka storebrorens rumpa efter tvärtt istället för att lufta och han gillade det skarpt. Sträckte ut sig och upp med hakan så man konm åt även där .

    Lycka till
    R/E
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Elis!!! Vad söt där på axeln!! PUUUUUUSSSS! (på elis alltså)
  16. 8
    Elis!!! Vad söt där på axeln!! PUUUUUUSSSS! (på elis alltså)

Liknande trådar

  1. Hals-Maja!?
    By Charlotte A in forum _05 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 16:20
  2. Hals-ont i två dagar nu...
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-05, 19:08
  3. Min hals gör ont...
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 23:26
  4. Dumma hals!
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 20:53
  5. Min hals!
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 18:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar