Hur passar kläderna?
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Hur passar kläderna?

    Min lilla tös ser rätt normal ut i kroppsbyggnaden men.. alla jeans jag köper faller av henne.
    Är just jeans stora i storlekarna i 98?
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  2. 1
    Hur passar kläderna? Min lilla tös ser rätt normal ut i kroppsbyggnaden men.. alla jeans jag köper faller av henne.
    Är just jeans stora i storlekarna i 98?
  3. Malla
    #2

    Jag köper

    bara byxor med dragsko och knytband eller de som har resår i midjan som går att knäppa in till önskad storlek. Jag har hittat smala(midjemåttet) jeans på båda KappAhl och Lindex. Inget av mina andra barn har varit så här smala som små men dock senare. Lindex brukar ha byxor för både runda och tunna barn. De som är för tunna står det slim på. A kan ha strl 98 och hon var 96,5 cm lång och vägde knappt 14 kg för två månader sedan.
  4. 2
    Jag köper bara byxor med dragsko och knytband eller de som har resår i midjan som går att knäppa in till önskad storlek. Jag har hittat smala(midjemåttet) jeans på båda KappAhl och Lindex. Inget av mina andra barn har varit så här smala som små men dock senare. Lindex brukar ha byxor för både runda och tunna barn. De som är för tunna står det slim på. A kan ha strl 98 och hon var 96,5 cm lång och vägde knappt 14 kg för två månader sedan.
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3
    Samma här. Jag köper 98 eller 104 till Simon och måste ha sånna man kan ställa resåren på annars faller dem av. Men så är det i och för sig med alla mina barn oavsett vilken stl dem har. ;-)
  6. 3
    Samma här. Jag köper 98 eller 104 till Simon och måste ha sånna man kan ställa resåren på annars faller dem av. Men så är det i och för sig med alla mina barn oavsett vilken stl dem har. ;-)
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    LInnéa är ju modellen smalare också och vi köper LIndex slim fit som är som stuprör och de är lagom fladdriga på henne:-) Hon vägrar ha byxor med dragsko eftersom det blir för mkt tyg i midjan men vi har ju hittat iaf ett märke vi kan använda. HM's smala modeller är lite större så de ramlar av. Vi har nu ett par jeans i 98 som används flitigt men börjar bli lite korta. Linnéa är 99cm lång och väger 13kg(krympande då hon inte äter) just nu.
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  8. 4
    LInnéa är ju modellen smalare också och vi köper LIndex slim fit som är som stuprör och de är lagom fladdriga på henne:-) Hon vägrar ha byxor med dragsko eftersom det blir för mkt tyg i midjan men vi har ju hittat iaf ett märke vi kan använda. HM's smala modeller är lite större så de ramlar av. Vi har nu ett par jeans i 98 som används flitigt men börjar bli lite korta. Linnéa är 99cm lång och väger 13kg(krympande då hon inte äter) just nu.
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Herregud! 98?!? Jag måste ha en Belgian Blue därhemma, hon har 110-116!!
  10. 5
    Herregud! 98?!? Jag måste ha en Belgian Blue därhemma, hon har 110-116!!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    OJ vad lång tös du har :-) Min äldsta var av modell längre i den åldern iofs.
    Hur lång är hon?
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  12. 6
    OJ vad lång tös du har :-) Min äldsta var av modell längre i den åldern iofs.
    Hur lång är hon?
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Men har hon börjat äta nu? Ngn speciell anledning?
    Saga har alltid haft lite probs med maten. Mkt pga laktosintoleransen. Märker nu sen det blev sommar att hon har halverat sina portioner och är så gott som helt ointresserad av maten.

    Har inte ens provat Lindex slim fit till Saga. Storasyrran däremot har fått ett par därifrån.. kanske ska prova ett par såna byxor på tjejen min.
    Hon är 96cm lång och väger fullt påklädd 16kg.
    Lilla mini som idag blev 8månader gammal väger 9,6kg *S*. Inte stor skillnad
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  14. 7
    Men har hon börjat äta nu? Ngn speciell anledning?
    Saga har alltid haft lite probs med maten. Mkt pga laktosintoleransen. Märker nu sen det blev sommar att hon har halverat sina portioner och är så gott som helt ointresserad av maten.

    Har inte ens provat Lindex slim fit till Saga. Storasyrran däremot har fått ett par därifrån.. kanske ska prova ett par såna byxor på tjejen min.
    Hon är 96cm lång och väger fullt påklädd 16kg.
    Lilla mini som idag blev 8månader gammal väger 9,6kg *S*. Inte stor skillnad
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Har såna med.. ställbara byxor. Men då blir det en korvring runt magen av tyget. Det är precis som att hon är mer späd över magen än vad hon ser ut att vara. Kanske bara jeansmodeller.
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  16. 8
    Har såna med.. ställbara byxor. Men då blir det en korvring runt magen av tyget. Det är precis som att hon är mer späd över magen än vad hon ser ut att vara. Kanske bara jeansmodeller.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Ska dra med tjejen till provhytten ser jag!
    Gillar också såna byxor.. helst tights med knytmöjlighet.
    Men nu är jag som ute efter jeans till bruden.. såna hon vill använda. Hon stod ute på studsmattan igår och höstade upp byxa med trosa för det hade ramlat ner
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  18. 9
    Ska dra med tjejen till provhytten ser jag!
    Gillar också såna byxor.. helst tights med knytmöjlighet.
    Men nu är jag som ute efter jeans till bruden.. såna hon vill använda. Hon stod ute på studsmattan igår och höstade upp byxa med trosa för det hade ramlat ner
  19. Malla
    #10

    Gå då till

    KappAhl för de smala jeansen därifrån sitter bra
  20. 10
    Gå då till KappAhl för de smala jeansen därifrån sitter bra
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11
    Har inte mätt henne på ett tag nu... Bäst att kolla upp :-)
  22. 11
    Har inte mätt henne på ett tag nu... Bäst att kolla upp :-)
  23. Medlem sedan
    Aug 2000
    #12
    Maten går upp och ner. Ibland äter hon massor(=normalt) och sen har hon långa perioder när hon inte äter nästan ngt. Det bekommer inte henne direkt för hon saknar liksom hungerkänslor. Det händer så oerhört sällan att hon säger att hon är hungrig att man nästan inte vet vad man ska göra när det händer:-) Men oftast äter hon lite vid varje måltid och även om det inte blir mkt så verkar hon få i sig tillräckligt för att kunna växa okej. Hon är inte alls lika lång som storasyster och som man kan ana att LInnéa borde vara men ändå ok. Det funkar bra tack vara att vi gör näringsdryck av vällingen också. Utan det hade hon rasat rejält och vi hade suttit i samma sits som Gabrielle med sond/knapp. Vi har turen att Linnéa äter ngt.
    Orsaken har man hittat till problemen och det är en kombination av att ena käkpartiets muskler och motorik är försvagat och halsmandlarna är stora så större bitar fastnar helt enkelt i halsen på henne. Svagheten sitter på samma sida som hennes drabbade öra så nu väntar ännu mer utredning*suck!*
    Vi har okcså konstaterat att Ida säkert kommer växa om LInnéa i vikt. Hon väger 9kg(13månader) och Linnéa runt 13:-) Kul ändå med ett litet matvrak tycker jag som inte är bortskämd inom det området. Först en hyperallergisk och sen LInnéa. Nu får jag också mata utan oro. Undra om det är därför som hon får smaka på allt också:-)
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  24. 12
    Maten går upp och ner. Ibland äter hon massor(=normalt) och sen har hon långa perioder när hon inte äter nästan ngt. Det bekommer inte henne direkt för hon saknar liksom hungerkänslor. Det händer så oerhört sällan att hon säger att hon är hungrig att man nästan inte vet vad man ska göra när det händer:-) Men oftast äter hon lite vid varje måltid och även om det inte blir mkt så verkar hon få i sig tillräckligt för att kunna växa okej. Hon är inte alls lika lång som storasyster och som man kan ana att LInnéa borde vara men ändå ok. Det funkar bra tack vara att vi gör näringsdryck av vällingen också. Utan det hade hon rasat rejält och vi hade suttit i samma sits som Gabrielle med sond/knapp. Vi har turen att Linnéa äter ngt.
    Orsaken har man hittat till problemen och det är en kombination av att ena käkpartiets muskler och motorik är försvagat och halsmandlarna är stora så större bitar fastnar helt enkelt i halsen på henne. Svagheten sitter på samma sida som hennes drabbade öra så nu väntar ännu mer utredning*suck!*
    Vi har okcså konstaterat att Ida säkert kommer växa om LInnéa i vikt. Hon väger 9kg(13månader) och Linnéa runt 13:-) Kul ändå med ett litet matvrak tycker jag som inte är bortskämd inom det området. Först en hyperallergisk och sen LInnéa. Nu får jag också mata utan oro. Undra om det är därför som hon får smaka på allt också:-)
  25. Malla
    #13

    Ja

    13 kg är inte mycket men som en tröst kan jag nämna att Asta som är helt frisk vägde 14 kg med kläderna på för två månader sedan. Hon var dock "bara" 96,5 cm lång. Min tolvårige son vägde 11,2 kg när han var ett halvår och var nästan ikapp sin syster som är två år äldre....Nu är han nästan 10 kg tyngre och något längre än henne. Dottern på 14 utreds dock just nu för sin låga vikt med mera. Hon har bytt från en kurva under medelkurvan till två under vintern
  26. 13
    Ja 13 kg är inte mycket men som en tröst kan jag nämna att Asta som är helt frisk vägde 14 kg med kläderna på för två månader sedan. Hon var dock "bara" 96,5 cm lång. Min tolvårige son vägde 11,2 kg när han var ett halvår och var nästan ikapp sin syster som är två år äldre....Nu är han nästan 10 kg tyngre och något längre än henne. Dottern på 14 utreds dock just nu för sin låga vikt med mera. Hon har bytt från en kurva under medelkurvan till två under vintern
  27. Medlem sedan
    Aug 2000
    #14
    Jag oroar mig inte längre. Det låter kanske konstigt men jag vet var Linnéas gräns går och vet att hon då börjar äta när den är passerad. Hon blir trött, slö och gnällig, håglös och biland tom apatisk. Men nu är hon som vilken unge som helst som springer, studsar och hoppar. Så mkt hyss som hon och grannpojken gör så måste hon må bra:-)
    Visst är det roligt att det kan skilja så mellan barnen i syskonskaran och inte bara mellan barn i största allmänhet:-) Har du några misstankar kring 14åringen eller?
    Kram!
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  28. 14
    Jag oroar mig inte längre. Det låter kanske konstigt men jag vet var Linnéas gräns går och vet att hon då börjar äta när den är passerad. Hon blir trött, slö och gnällig, håglös och biland tom apatisk. Men nu är hon som vilken unge som helst som springer, studsar och hoppar. Så mkt hyss som hon och grannpojken gör så måste hon må bra:-)
    Visst är det roligt att det kan skilja så mellan barnen i syskonskaran och inte bara mellan barn i största allmänhet:-) Har du några misstankar kring 14åringen eller?
    Kram!

Liknande trådar

  1. Kläderna för små
    By Frid_is in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 13:55
  2. f-n! Kläderna för små!!
    By iggan in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-31, 15:04
  3. Nu är kläderna här!
    By Sandra med 4 in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 21:48
  4. Me&i kläderna
    By samandra in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 08:39
  5. Såg dem nya kläderna ...
    By tottis in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 10:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar