Jennymh
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Jennymh

    Vile bara kolla att du är OK. Gjorde inte du nupp-TEST i veckan??? Hur har det gått?

    ANg BB.. varför måste du bestämma dig redan nu?????

    Tänker på dig!
    Johanna med Andreas, Aline & Love

    http://flodan.blogg.se
  2. 1
    Jennymh Vile bara kolla att du är OK. Gjorde inte du nupp-TEST i veckan??? Hur har det gått?

    ANg BB.. varför måste du bestämma dig redan nu?????

    Tänker på dig!
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Ja Jenny, hur gick det? Håller tummarna fortfarande!
  4. 2
    Ja Jenny, hur gick det? Håller tummarna fortfarande!
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Tack raringar för att ni tänker på mig!
    Jodå, helt otroligt, men jag fick bättre odds än förra gången, trots att jag nu är tre år äldre! Så det blir inget fvp och jag får gissa kön i sex månader till :-)

    Bebben var HELVILD! Inget som Hanna som låg lojt o sög på tummen, denna for runt som i en tvättmaskin, fäktade med armar o ben och.. puh! Tänk bara när rörelserna börjar kännas (snart enligt läkaren, då moderkakan ligger i bakkant denna gång). Börjar nu seriöst ställa in mig på pojke ;-)

    Blav tillbakaskjuten till 11+2 istället för 12+3, men det är ju det lilla i det stora :-) Speciellt nu när man har sett fingrar, tår, två hjärnhalvor, hjärta osv!

    Firade med att köpa en micropyjamas strl 50, ljusgrön med små vita får på.

    Trevlig midsommar!
  6. 3
    Tack raringar för att ni tänker på mig!
    Jodå, helt otroligt, men jag fick bättre odds än förra gången, trots att jag nu är tre år äldre! Så det blir inget fvp och jag får gissa kön i sex månader till :-)

    Bebben var HELVILD! Inget som Hanna som låg lojt o sög på tummen, denna for runt som i en tvättmaskin, fäktade med armar o ben och.. puh! Tänk bara när rörelserna börjar kännas (snart enligt läkaren, då moderkakan ligger i bakkant denna gång). Börjar nu seriöst ställa in mig på pojke ;-)

    Blav tillbakaskjuten till 11+2 istället för 12+3, men det är ju det lilla i det stora :-) Speciellt nu när man har sett fingrar, tår, två hjärnhalvor, hjärta osv!

    Firade med att köpa en micropyjamas strl 50, ljusgrön med små vita får på.

    Trevlig midsommar!
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Äh, 11+6 var det så idag v 12!!!
  8. 4
    Äh, 11+6 var det så idag v 12!!!
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Åh vad skönt att allt såg bra ut. Vilken busbebis, det är säkert en kille

    Trevlig midsommar på er med!
  10. 5
    Åh vad skönt att allt såg bra ut. Vilken busbebis, det är säkert en kille

    Trevlig midsommar på er med!
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Åhhh vad mysigt att ha fått se din lill*, och det låter som om det kommer att bli livat där hemma.
    Är det inte skönt att inte göra FVP och att få sådana bra siffror från Nupp? Jag minns hur du och jag höll på sist det begav sig, usch de där veckorna innan man fick besked.....

    Pyjamas i strl 50 dom är hemskt små du..
  12. 6
    Åhhh vad mysigt att ha fått se din lill*, och det låter som om det kommer att bli livat där hemma.
    Är det inte skönt att inte göra FVP och att få sådana bra siffror från Nupp? Jag minns hur du och jag höll på sist det begav sig, usch de där veckorna innan man fick besked.....

    Pyjamas i strl 50 dom är hemskt små du..
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    men vad härligt! skönt att det gick bra fvp har jag aldrig gjort _ tänkte göra det med August men var rädd för missfall och då skulle jag har svårt att förlåta mig själv....skönt att du fick så bra på NUPP.

    stl 50, finns det nå sötare? ååååå vad gosigt, vilket bf datum blev det då?

    kramar i massor/j
  14. 7
    men vad härligt! skönt att det gick bra fvp har jag aldrig gjort _ tänkte göra det med August men var rädd för missfall och då skulle jag har svårt att förlåta mig själv....skönt att du fick så bra på NUPP.

    stl 50, finns det nå sötare? ååååå vad gosigt, vilket bf datum blev det då?

    kramar i massor/j
  15. Medlem sedan
    Sep 2000
    #8

    Åh Jenny...

    Helt otroligt! Vilken fantastisk känsla att du fick ett så fint resultat på undersökningen!
    Men du... vilken liten buse *ler* Är det en busig lillebror måntro?

    Stora kramen!
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  16. 8
    Åh Jenny... Helt otroligt! Vilken fantastisk känsla att du fick ett så fint resultat på undersökningen!
    Men du... vilken liten buse *ler* Är det en busig lillebror måntro?

    Stora kramen!
  17. Malla
    #9

    Vad skönt!

    Jag gjorde nupp med Assar och fick riskfaktorn 1:96. Det var något bättre än min åldersrisk som var 1:69. Jag erbjöds fvp men avböjde. Då erbjöds jag ett blodprov som kompletterande undersökning. Det anlyserades i Köpenhamn och då fick jag siffrorna 1:683 och sedan var allt lugnt. Jag tänkte att nupp skulle vara bra för att kunna förbereda sig mentalt på att något kanske var "galet" men det var bara ett orosmoment för mig.
    Visst är fantastiskt vad man kan få se så tidigt i graviditeten När jag sedan gjorde ul i vecka 19 var den bm jag hade extra noggrann så det tog nästan en timme
  18. 9
    Vad skönt! Jag gjorde nupp med Assar och fick riskfaktorn 1:96. Det var något bättre än min åldersrisk som var 1:69. Jag erbjöds fvp men avböjde. Då erbjöds jag ett blodprov som kompletterande undersökning. Det anlyserades i Köpenhamn och då fick jag siffrorna 1:683 och sedan var allt lugnt. Jag tänkte att nupp skulle vara bra för att kunna förbereda sig mentalt på att något kanske var "galet" men det var bara ett orosmoment för mig.
    Visst är fantastiskt vad man kan få se så tidigt i graviditeten När jag sedan gjorde ul i vecka 19 var den bm jag hade extra noggrann så det tog nästan en timme
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    åhhhh va härligt att få se den sprattla!!!!!
    snart känner du dessa härliga sparkarna i magen!!!

    ha en trevlig midsommar!!!
    kram!
  20. 10
    åhhhh va härligt att få se den sprattla!!!!!
    snart känner du dessa härliga sparkarna i magen!!!

    ha en trevlig midsommar!!!
    kram!
  21. Malla
    #11

    Hej!

    Är allt bra med dig, Alice och övriga familjen? Här är det bra förutom att mina fogar inte är helt bra och ryggen värker Inte blir det bättre av att jag fått en tjock bebis den här gången. Assar vägde 7 kg vid åtta veckors ålder. Inte så stor som de syskon som ökat mest i vikt men lika tung som Asta var vid sju månader.....
    Vi har sommarlov nu jag och alla barnen. Maken ska ha semester i juli. Vi har hyrt en stuga utanför Karlshamn samt ska låna svärföräldrarnas sommarhus vid havet en vecka. Det kändes lagom med en liten plutt i familjen.
    Ha det så gott!
  22. 11
    Hej! Är allt bra med dig, Alice och övriga familjen? Här är det bra förutom att mina fogar inte är helt bra och ryggen värker Inte blir det bättre av att jag fått en tjock bebis den här gången. Assar vägde 7 kg vid åtta veckors ålder. Inte så stor som de syskon som ökat mest i vikt men lika tung som Asta var vid sju månader.....
    Vi har sommarlov nu jag och alla barnen. Maken ska ha semester i juli. Vi har hyrt en stuga utanför Karlshamn samt ska låna svärföräldrarnas sommarhus vid havet en vecka. Det kändes lagom med en liten plutt i familjen.
    Ha det så gott!
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    Hej Malla!!! Jo tack det är bara bra med Alice och resten av familjen. Alice äter, sover, bajsar och ler varje dag! hon vägde 5280 gr, 59,5 cm lång i tisdags...
    oj va stor Assar har blivit!!!

    Maken ska semester vecka 28 till 31, då vi ska ha besök från skåne, åka en sväng till gbg gå på liseberg.
    det känns toppen och mysigt med en liten i familjen!!

    återkommer med mer för nu ska prinsessan ha mat!!

    vi hörs!
    kram!
  24. 12
    Hej Malla!!! Jo tack det är bara bra med Alice och resten av familjen. Alice äter, sover, bajsar och ler varje dag! hon vägde 5280 gr, 59,5 cm lång i tisdags...
    oj va stor Assar har blivit!!!

    Maken ska semester vecka 28 till 31, då vi ska ha besök från skåne, åka en sväng till gbg gå på liseberg.
    det känns toppen och mysigt med en liten i familjen!!

    återkommer med mer för nu ska prinsessan ha mat!!

    vi hörs!
    kram!
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Ja, jätteskönt är det! Fast jag är fortfarande liiite ledsen för att det inte blev fvp, nupp är ju inte på långa vägar så säkert. Men vår väntan var nog det värsta jag någonsin har uthärdat så jag är glad över att slippa den iaf.
  26. 13
    Ja, jätteskönt är det! Fast jag är fortfarande liiite ledsen för att det inte blev fvp, nupp är ju inte på långa vägar så säkert. Men vår väntan var nog det värsta jag någonsin har uthärdat så jag är glad över att slippa den iaf.
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14
    Ja, 50 är ytte-pytte! O ändå var det för stort för min lilla stumpa när hon kom, otroligt.

    Nytt datum är 3/1! Ju längre in i Januari desto bättre så jag är nöjd :-)
  28. 14
    Ja, 50 är ytte-pytte! O ändå var det för stort för min lilla stumpa när hon kom, otroligt.

    Nytt datum är 3/1! Ju längre in i Januari desto bättre så jag är nöjd :-)
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Garanterat en "Malte"!
    Fast hos oss blir det nog en Erik eller Johan... :-)
  30. 15
    Garanterat en "Malte"!
    Fast hos oss blir det nog en Erik eller Johan... :-)
  31. Medlem sedan
    Jul 2003
    #16
    Hade moderkakan i bakkant denna gång så det kan nog bli rätt så snart trodde läkaren *hoppas hoppas*!

    Kram!!
  32. 16
    Hade moderkakan i bakkant denna gång så det kan nog bli rätt så snart trodde läkaren *hoppas hoppas*!

    Kram!!
  33. Medlem sedan
    Sep 2000
    #17

    Inte Malte

    Malte är nämligen en lugn och stillsam gosse som gör som mamma säger. Ingen buse som far runt på det där viset ;O) Låter mer som en... Johan.

    Kram
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  34. 17
    Inte Malte Malte är nämligen en lugn och stillsam gosse som gör som mamma säger. Ingen buse som far runt på det där viset ;O) Låter mer som en... Johan.

    Kram

Liknande trådar

  1. jennymh!!!
    By Therese & 3 små barn in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 17:21
  2. Jennymh !!
    By PGellan in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 18:35
  3. jennymh!!
    By cerlise in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 08:01
  4. jennymh
    By cerlise in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 09:51
  5. Jennymh!
    By mia* in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 11:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar