Trevlig midsommar!
Vikt
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Trevlig midsommar!

    Hade inte koll på att det var midsommar förrän jag gick in här och såg era inlägg... Hoppas ni har haft det kul!

    Här är det fullt upp, enda lugna stunden om dagarna är när vi kollar mailen på kvällen (tidigast vid 22-tiden). Igår ägnade vi oss åt singaporianska nationalsporten, dvs shopping. Man blir helt handlingsförlamad när man ser alla ENORMA varuhus med ENORMT utbud. Inte helt jättebilligt, men man får tag på lite kul och annorlunda saker. Har handlat hem lite kul mat i en matvarubutik bland annat, lite jadesmycken, kläder och böcker (livsfarligt att släppa in mig i en bokhandel). Det är roligt att bo i lägenhet där singaporianerna själva bor snarare än hotell inne i stan, för man får känsla för folklivet på ett helt annat sätt.

    Maten är kanon tycker jag. Starkt men otroligt varierande, från alla folkgrupper; kinesiskt, malaysiskt och indiskt. Man lagar nästan aldrig mat själv här utan äter ute på stora food courts där man kan välja precis det man vill. Här är det semester från vikttankar också, men man vill inte snacksa när det är typ 100% luftfuktighet och 30 grader varmt... Dricker massa vatten dock.

    Idag ska vi ut och "klättra" i berg, till Singapores högsta punkt i naturreservatet Bukah Timah.

    Vi "ses"!
  2. 1
    Trevlig midsommar! Hade inte koll på att det var midsommar förrän jag gick in här och såg era inlägg... Hoppas ni har haft det kul!

    Här är det fullt upp, enda lugna stunden om dagarna är när vi kollar mailen på kvällen (tidigast vid 22-tiden). Igår ägnade vi oss åt singaporianska nationalsporten, dvs shopping. Man blir helt handlingsförlamad när man ser alla ENORMA varuhus med ENORMT utbud. Inte helt jättebilligt, men man får tag på lite kul och annorlunda saker. Har handlat hem lite kul mat i en matvarubutik bland annat, lite jadesmycken, kläder och böcker (livsfarligt att släppa in mig i en bokhandel). Det är roligt att bo i lägenhet där singaporianerna själva bor snarare än hotell inne i stan, för man får känsla för folklivet på ett helt annat sätt.

    Maten är kanon tycker jag. Starkt men otroligt varierande, från alla folkgrupper; kinesiskt, malaysiskt och indiskt. Man lagar nästan aldrig mat själv här utan äter ute på stora food courts där man kan välja precis det man vill. Här är det semester från vikttankar också, men man vill inte snacksa när det är typ 100% luftfuktighet och 30 grader varmt... Dricker massa vatten dock.

    Idag ska vi ut och "klättra" i berg, till Singapores högsta punkt i naturreservatet Bukah Timah.

    Vi "ses"!
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Så underbart det låter!
  4. 2
    Så underbart det låter!

Liknande trådar

  1. Trevlig midsommar
    By elinandersson84 in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-20, 17:29
  2. Trevlig midsommar NOT!
    By nicki in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 20:29
  3. Trevlig midsommar NOT!
    By nicki in forum _0805 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-26, 06:25
  4. Trevlig midsommar på er!
    By Maria m V-05 & H-07 in forum _0706 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-22, 12:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar