Hur mycket alkohol...
Ordet är fritt
  1. Marmelad
    #1

    Hur mycket alkohol...

    ...dricker ni på en midsommar sådär på en höft?

    Jag drack två alkholfria öl till lunchen och ett glas vin till middagen. Visserligen ammar jag, men jag skulle nog inte druckit så mkt mer än så i alla fall.

    Maken drack ingenting för han skulle köra bil+jobba idag.

    Till lunch var det starkaste vi bjöd på 2,8r, jag tror aldrig vi druckit nubbe faktiskt på midsommar (vi är dåliga på att dricka nubbe öht).
  2. 1
    Hur mycket alkohol... ...dricker ni på en midsommar sådär på en höft?

    Jag drack två alkholfria öl till lunchen och ett glas vin till middagen. Visserligen ammar jag, men jag skulle nog inte druckit så mkt mer än så i alla fall.

    Maken drack ingenting för han skulle köra bil+jobba idag.

    Till lunch var det starkaste vi bjöd på 2,8r, jag tror aldrig vi druckit nubbe faktiskt på midsommar (vi är dåliga på att dricka nubbe öht).
  3. camilla_73
    #2
    Kan nog bli en hel del i vanliga fall. Men aldrig så man tappar förstådndet och deffentivit inte om barnen är med - då har vi ju ansvar för dem också.

    I år blev det bara. 3 öl, 2 cider, 1 flaska vin och det från kl 12 på dagen till 23 på kvällen.

    Maken drack inget, han var hemma och tittade på Spiderman 2 och åt chips. Han hade jour.
  4. 2
    Kan nog bli en hel del i vanliga fall. Men aldrig så man tappar förstådndet och deffentivit inte om barnen är med - då har vi ju ansvar för dem också.

    I år blev det bara. 3 öl, 2 cider, 1 flaska vin och det från kl 12 på dagen till 23 på kvällen.

    Maken drack inget, han var hemma och tittade på Spiderman 2 och åt chips. Han hade jour.
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    inget, Pappa brukar köpa vanlig öl i affären bara... Men jag kan tänka mig vin, fast jag gillar ju inte denna dryck så värst.. Gillar faktiskt inte alkohol så jag kan njuta av den.. Kankse bra. Maken dricker inte heller nått inte ens öl.
  6. 3
    inget, Pappa brukar köpa vanlig öl i affären bara... Men jag kan tänka mig vin, fast jag gillar ju inte denna dryck så värst.. Gillar faktiskt inte alkohol så jag kan njuta av den.. Kankse bra. Maken dricker inte heller nått inte ens öl.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    I går drack jag väl 2 öl, 1½ snaps och 1 glas vin kanske... Från kl 16 och fram till midnatt ungefär.
  8. 4
    I går drack jag väl 2 öl, 1½ snaps och 1 glas vin kanske... Från kl 16 och fram till midnatt ungefär.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Det beror på tillställning...
    Bara vi i failjen så blir det nog någon öl till maten och kanske lite vin....
    Är det "fest" så lär det ju bli lite mer...men eftersom man har barn så kommer det ju en morgon efteråt och den finns i bakhuvudet hela tiden.....
  10. 5
    Det beror på tillställning...
    Bara vi i failjen så blir det nog någon öl till maten och kanske lite vin....
    Är det "fest" så lär det ju bli lite mer...men eftersom man har barn så kommer det ju en morgon efteråt och den finns i bakhuvudet hela tiden.....
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6
    Ja vad kan det ha blivit...
    Tre cider, en alkoläsk och sen inget annat i alkoholväg.
  12. 6
    Ja vad kan det ha blivit...
    Tre cider, en alkoläsk och sen inget annat i alkoholväg.
  13. -MaryT-
    #7
    Hmm..tja...Hur mycket är ju väldigt olika från midsommar till midsommar.
    Men som igår - då drack jag 1½ glas vitt vin, och två martinidrinkar.
    Ikväll dricker jag säkert några glas vin (en flaska?..ja, ungefär kanske).
  14. 7
    Hmm..tja...Hur mycket är ju väldigt olika från midsommar till midsommar.
    Men som igår - då drack jag 1½ glas vitt vin, och två martinidrinkar.
    Ikväll dricker jag säkert några glas vin (en flaska?..ja, ungefär kanske).
  15. Marmelad
    #8
    Inte för att vara ofin men 3 öl, 2 cider och en flaska vin är väl inte så bara? Även om det handlar om en hel dag.
  16. 8
    Inte för att vara ofin men 3 öl, 2 cider och en flaska vin är väl inte så bara? Även om det handlar om en hel dag.
  17. Marmelad
    #9
    Om du inte gillar det så är det bäst att låta bli
  18. 9
    Om du inte gillar det så är det bäst att låta bli
  19. Medlem sedan
    Jul 2005
    #10
    denna inget alls eftersom jag var tvungen att köra. Annars blir det lite öl till maten och en snaps (för formens skull). Kanske en öl till sen, men det är ganska måttligt.
  20. 10
    denna inget alls eftersom jag var tvungen att köra. Annars blir det lite öl till maten och en snaps (för formens skull). Kanske en öl till sen, men det är ganska måttligt.
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11
    inget..jag dricker oftast inte alkohol och midsommar är inget undantag
  22. 11
    inget..jag dricker oftast inte alkohol och midsommar är inget undantag
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12
    I princip inget. Kanske lite vin om det är sådan mat att det passar. Till sillunch gärna en cider, men inte någon med större alkoholhalt.

    Maken skulle nog gärna ta 1-2 starköl och 1-2 snaps.
  24. 12
    I princip inget. Kanske lite vin om det är sådan mat att det passar. Till sillunch gärna en cider, men inte någon med större alkoholhalt.

    Maken skulle nog gärna ta 1-2 starköl och 1-2 snaps.
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13

    Ingenting alls igår

    Vi var helt alkoholfria här igår. Så det är inget "måste" just för att det är midsommar. Däremot kanske jag tar ett glas vin till middagen idag.
  26. 13
    Ingenting alls igår Vi var helt alkoholfria här igår. Så det är inget "måste" just för att det är midsommar. Däremot kanske jag tar ett glas vin till middagen idag.
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14

    Jag drack inget

    men jag dricker aldrig något. Maken drack några öl mellan 16-tiden till midnatt ca.
    2 dagar i veckan ska vi inte bekymra oss om
    - i går och imorgon...
    ... det lämnar bara
    1 dag kvar - IDAG!!

    Lev därför det bästa du kan
    1 dag i taget...
    Lev nu!
  28. 14
    Jag drack inget men jag dricker aldrig något. Maken drack några öl mellan 16-tiden till midnatt ca.
  29. Medlem sedan
    Feb 2001
    #15
    lätt att svara på för min del
    noll
    jag drack dock några glas cola.
  30. 15
    lätt att svara på för min del
    noll
    jag drack dock några glas cola.
  31. Medlem sedan
    Apr 2002
    #16
    du har mess från mig.. ja det är nog lika bra å låta bli. Fast cider under 2% är ju gott iof..
  32. 16
    du har mess från mig.. ja det är nog lika bra å låta bli. Fast cider under 2% är ju gott iof..
  33. Marmelad
    #17
    *rusar och kollar*
  34. 17
    *rusar och kollar*
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    För mycket, kanske sex glas vitt vin, en nubbe, en drink, tre alkoläsk.. Mår skit idag!
  36. 18
    För mycket, kanske sex glas vitt vin, en nubbe, en drink, tre alkoläsk.. Mår skit idag!
  37. Marmelad
    #19
    Uj uj uj... *skickar värktabletter och coca cola*
  38. 19
    Uj uj uj... *skickar värktabletter och coca cola*
  39. Medlem sedan
    Sep 2002
    #20
    På en höft dricker jag en öl och en nubbe till sillen och ev ett glas vin. Ungefär som jag drack igår... utspritt på nio timmar.
  40. 20
    På en höft dricker jag en öl och en nubbe till sillen och ev ett glas vin. Ungefär som jag drack igår... utspritt på nio timmar.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hur mycket alkohol?
    By rubyblue in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 21:27
  2. Vad är mycket alkohol?
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 19:12
  3. För mycket alkohol....
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 08:23
  4. Hur mycket alkohol
    By QiaS in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 14:48
  5. Hur mycket alkohol..
    By mantra in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 13:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar