Alla väntar och väntar...
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Alla väntar och väntar...

    verkar det som. Har alla bebbar här inne tänkt invänta sina beräknade BF kan man undra? Är själv i v. 35 och tycker att det kan vara nog nu. Inte nog med att man inte kan sitta/ligga/äta/böja sig ner osv osv, har dessutom börjat känna mig som "byfånen" när jag går ut bland folk. Min mage är nu verkligen enorm och folk pekar helt ogenerat och fäller kommentarer åt höger och vänster. Ovanpå detta har ju värmen kommit på allvar nu också... pust....

    Alla säger ju att tvillingar kommer tidigare, men här är det så lugnt så...gnäll, gnäll. Hoppas ni mår bra i sommarvärmen, K-J
  2. 1
    Alla väntar och väntar... verkar det som. Har alla bebbar här inne tänkt invänta sina beräknade BF kan man undra? Är själv i v. 35 och tycker att det kan vara nog nu. Inte nog med att man inte kan sitta/ligga/äta/böja sig ner osv osv, har dessutom börjat känna mig som "byfånen" när jag går ut bland folk. Min mage är nu verkligen enorm och folk pekar helt ogenerat och fäller kommentarer åt höger och vänster. Ovanpå detta har ju värmen kommit på allvar nu också... pust....

    Alla säger ju att tvillingar kommer tidigare, men här är det så lugnt så...gnäll, gnäll. Hoppas ni mår bra i sommarvärmen, K-J
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Vill dina små tvillingar vara kvar länge till, tror du? Jag tycker att det är lite tråkigt att människor runtikring en ska få breda ut sig och tycka och peka en massa... lyssna inte på dem. Jag verkar väl vara den enda här som tycker att det är skönt att bebisen är kvar i magen? Nu är jag ju bara 36 fulla veckor på tisdag, men ändå.... jag trivs med att vara gravid (även om jag är stoor och har fått kommentarer om att "bebis kommer jättesnart med den magen" och "är du säker på att du och BM och UL inte har räknat fel på gravlängden?"). Det är ju sista graviditeten här och sista förlossningen, så jag vill dra ut på det så mycket jag kan... Men jag förstår förstås om du tycker att det är jobbigt när du går och bär på två. Vet du hur tunga de är? Kan du känna vem som är vem av dem? (lite nyfiken på det). Jag känner inte ens skillnad på vad som är hand eller fot eller något annat... *skratt*
  4. 2
    Vill dina små tvillingar vara kvar länge till, tror du? Jag tycker att det är lite tråkigt att människor runtikring en ska få breda ut sig och tycka och peka en massa... lyssna inte på dem. Jag verkar väl vara den enda här som tycker att det är skönt att bebisen är kvar i magen? Nu är jag ju bara 36 fulla veckor på tisdag, men ändå.... jag trivs med att vara gravid (även om jag är stoor och har fått kommentarer om att "bebis kommer jättesnart med den magen" och "är du säker på att du och BM och UL inte har räknat fel på gravlängden?"). Det är ju sista graviditeten här och sista förlossningen, så jag vill dra ut på det så mycket jag kan... Men jag förstår förstås om du tycker att det är jobbigt när du går och bär på två. Vet du hur tunga de är? Kan du känna vem som är vem av dem? (lite nyfiken på det). Jag känner inte ens skillnad på vad som är hand eller fot eller något annat... *skratt*

Liknande trådar

  1. idag väntar vi.. o väntar o väntar...
    By rocker79 in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-17, 10:14
  2. idag väntar vi.. o väntar o väntar...
    By rocker79 in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-11, 12:56
  3. Väntar alla här på im?
    By Jeanikee in forum _0805 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 14:47
  4. Väntar å väntar... *lite långt*
    By lina_s in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 08:13
  5. Alla vi som väntar
    By andrean in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 12:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar