Vem får passa barnen?

Visa resultat för omröstning: Vem får passa dina barn på fritiden?

Antal röster 1062. Den här omröstningen är stängd
  • Närmaste släkten

    801 75.42%
  • Vänner

    217 20.43%
  • Grannar, extra mormor etc

    83 7.82%
  • Övriga personer

    39 3.67%
  • Ingen

    213 20.06%
Flervalsomröstning.
Månadens fråga
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Vem får passa barnen?

    Vem får passa dina barn?
    Senast redigerad av Eventa Aff den 2007-06-25 klockan 09:49.
  2. 1
    Vem får passa barnen? Vem får passa dina barn?
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2

    Vem får passa ...

    ...mina barn på fritiden?
    En ganska vag fråga som kan betyda mycket!
    Jag är hemmafru och är med mina barn även på fritiden.
    Eller är frågan tänkt som barnpassning när föräldrar jobbar eller
    att barnen vill komma till någon för att det är roligt att ligga över
    Jag tror att ni nog får formulera om frågan!
  4. 2
    Vem får passa ... ...mina barn på fritiden?
    En ganska vag fråga som kan betyda mycket!
    Jag är hemmafru och är med mina barn även på fritiden.
    Eller är frågan tänkt som barnpassning när föräldrar jobbar eller
    att barnen vill komma till någon för att det är roligt att ligga över
    Jag tror att ni nog får formulera om frågan!
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    #3

    vagt...

    Håller med....
    Vaddå "får" Jag låter ingen främmande passa mina barn, men om jag skulle behöva barnvakt så får jag naturligtvis låta barn och barnvakt lära känna varandra först, det gäller ju oavsett omd et är närmsta familj eller "övrga".....
  6. 3
    vagt... Håller med....
    Vaddå "får" Jag låter ingen främmande passa mina barn, men om jag skulle behöva barnvakt så får jag naturligtvis låta barn och barnvakt lära känna varandra först, det gäller ju oavsett omd et är närmsta familj eller "övrga".....
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Det måste ju bero på barnets ålder också. En klåfingrig och mammig ettåring kanske man bara kan lämna till några få som man vet har örnkoll på barnet och som det känner sig trygg med. Ett skolbarn kan ju få följa med till kompisar och grannar och bli "passade" av deras föräldrar utan att man känner dem så väl. Äldre barn har också fritidsaktiviteter där ledarna förväntas passa barnen under tiden.
  8. 4
    Det måste ju bero på barnets ålder också. En klåfingrig och mammig ettåring kanske man bara kan lämna till några få som man vet har örnkoll på barnet och som det känner sig trygg med. Ett skolbarn kan ju få följa med till kompisar och grannar och bli "passade" av deras föräldrar utan att man känner dem så väl. Äldre barn har också fritidsaktiviteter där ledarna förväntas passa barnen under tiden.
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    Övriga personer

    betyder för oss med funktionshindrade barn avlösare från LSS.
    Så att ingen tror att vi går ut och haffar nån på gatan... =)
  10. 5
    Övriga personer betyder för oss med funktionshindrade barn avlösare från LSS.
    Så att ingen tror att vi går ut och haffar nån på gatan... =)
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Alla som vill...farmor, mormor. grannar, vänner....men ingen vill ju
    http://www.tjock-till-smal.bloggplatsen.se

    Älska mig som mest, när jag förtjänar det som minst,för då behöver jag det mest.
  12. 6
    Alla som vill...farmor, mormor. grannar, vänner....men ingen vill ju
  13. Medlem sedan
    Aug 1999
    #7

    Problemet är ju...

    ...att släkten och de riktgit bra vännerna bor för långt bort. Grannarna har antingen en bunt egna barn att ta hand om - eller så litar jag inte riktigt på att de klarar av mina battingar. Att sätta upp en lapp på anslagstavlan i butiken känns inte som någon bra lösning, heller. Jag önskar ibland att det gick att köpa extratimmar hos dagis/fritis/dagmamma...
  14. 7
    Problemet är ju... ...att släkten och de riktgit bra vännerna bor för långt bort. Grannarna har antingen en bunt egna barn att ta hand om - eller så litar jag inte riktigt på att de klarar av mina battingar. Att sätta upp en lapp på anslagstavlan i butiken känns inte som någon bra lösning, heller. Jag önskar ibland att det gick att köpa extratimmar hos dagis/fritis/dagmamma...
  15. anonymt namn
    #8

    Inte min man

    ..han har noll i tålamod. När jag är borta en kväll på middag med vänner ringde han mej efter 1 timme och undrade irriterat när jag skulle komma hem.
  16. 8
    Inte min man ..han har noll i tålamod. När jag är borta en kväll på middag med vänner ringde han mej efter 1 timme och undrade irriterat när jag skulle komma hem.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Bara personliga assistenter

    Har en flerhandikappad känslig dotter. Livet hade absolut inte fungerat utan alla hennes underbara assistenter. Alrid i livet jag lämnar bort henne till kommunala avlastningar där personalen är outbildade för sitt jobb och inte har tid att bry sej. Så mycket hemskt vi har upplevt.
  18. 9
    Bara personliga assistenter Har en flerhandikappad känslig dotter. Livet hade absolut inte fungerat utan alla hennes underbara assistenter. Alrid i livet jag lämnar bort henne till kommunala avlastningar där personalen är outbildade för sitt jobb och inte har tid att bry sej. Så mycket hemskt vi har upplevt.
  19. anonymt namn
    #10

    Håller med. Få vill...

    Trist när ingen har tid att bry sej
  20. 10
    Håller med. Få vill... Trist när ingen har tid att bry sej
  21. ?????
    #11
    Är din man dina barns pappa?
  22. 11
    Är din man dina barns pappa?
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12

    Beror på ålder och relation

    När de är så stora att de kan ha en utomstående barnvakt, så tar man ju den som barnet har bäst relation till. Vi har bäst relation till min syster och svärmor, så de får börja passa min minsting (8 mån) nu så smått. När de är större kan man ju utvidga kretsen.
  24. 12
    Beror på ålder och relation När de är så stora att de kan ha en utomstående barnvakt, så tar man ju den som barnet har bäst relation till. Vi har bäst relation till min syster och svärmor, så de får börja passa min minsting (8 mån) nu så smått. När de är större kan man ju utvidga kretsen.
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13
    Farmor , ingen annan.
    Jag vill inte sätta hela världen i brand- bara tända en liten eld i ditt hjärta.
  26. 13
    Farmor , ingen annan.
  27. anonymt namn
    #14

    Ingen!

    Ingen har fått, eller kommer att få, passa mina barn.
  28. 14
    Ingen! Ingen har fått, eller kommer att få, passa mina barn.
  29. Medlem sedan
    Dec 1998
    #15

    Oj oj ojj!

    Jag har varit jättepetig med vem som får passa mina barn! Superduper löjligt petig faktiskt! Jag tror man bör vara lite mer "flexibel" så att barnen blir vana vid att det är många vuxna man kan lita på och att de inte blir så "föräldrafixerade"...men men...gjort är gjort....
  30. 15
    Oj oj ojj! Jag har varit jättepetig med vem som får passa mina barn! Superduper löjligt petig faktiskt! Jag tror man bör vara lite mer "flexibel" så att barnen blir vana vid att det är många vuxna man kan lita på och att de inte blir så "föräldrafixerade"...men men...gjort är gjort....

Liknande trådar

  1. nej nu ska jag nog passa på
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 22:09
  2. Passa på!
    By Kattmamman in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 20:47
  3. Har man en tid att passa..
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-09, 14:19
  4. Passa på..
    By theann in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 07:52
  5. Ska passa pâ att..
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 23:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar