Fästing!
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Fästing!

    Jaha nu har det hänt. Johan är ju galen i vattenspridaren och nu när han duschade efteråt upptäckte jag ett nytt "födelsemärke" i jumsken. Äck det var en fästing, den första i hans liv (plus att jag aldrig haft någon). Maken är och köper en fästingpenna/plockare nu så de ska omedelbart åka bort. Frågan är hur mycket "våld" vi får ta till för att hålla Johan stilla så länge att vi kan plocka bort den. Himla ställe den hittade.
    Åsa m Johan 030227
  2. 1
    Fästing! Jaha nu har det hänt. Johan är ju galen i vattenspridaren och nu när han duschade efteråt upptäckte jag ett nytt "födelsemärke" i jumsken. Äck det var en fästing, den första i hans liv (plus att jag aldrig haft någon). Maken är och köper en fästingpenna/plockare nu så de ska omedelbart åka bort. Frågan är hur mycket "våld" vi får ta till för att hålla Johan stilla så länge att vi kan plocka bort den. Himla ställe den hittade.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Ta den när han sover om han inte vill sitta still. Vi har inte haft några problem att ta bort från Elsa, det går snabbt och lätt och gör inte ont.
  4. 2
    Ta den när han sover om han inte vill sitta still. Vi har inte haft några problem att ta bort från Elsa, det går snabbt och lätt och gör inte ont.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    jag säger samma

    ta bort den när han sover. Jag fick ta bort 2 fästingar på Linus när vi var på landet hos min mamma. En hade inte hunnit bita sig fast, det var tur jag bytte kläder på honom det var då vi såg den på ryggen. hua Jag tog bort med pincett.
  6. 3
    jag säger samma ta bort den när han sover. Jag fick ta bort 2 fästingar på Linus när vi var på landet hos min mamma. En hade inte hunnit bita sig fast, det var tur jag bytte kläder på honom det var då vi såg den på ryggen. hua Jag tog bort med pincett.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4

    För sent

    En rejäl brottningsmatch blev det med mycket tårar och skrik. Fästingeländet hade ju dessutom tappat kroppen (han fick den troligtvis dagen innan och då torkades väl kroppen bort vid avtorkning) så pojkstackarn blev antagligen dessutom nypt av pincetten, därav bråket. Sen var han nöjd med att den var borta och fick ett plåster (mest för syns skull). Men jag var inte mycket värd, jag skulle slängas i soptunnan och så skulle Johan köpa en ny mamma. Det var alltså jag som höll fast och Maken som tog bort odjuret. Men en kvart efter så sa han helt utan anledning "Jag tycker om både mamma och pappa" så långsint är han inte :-)
    Åsa m Johan 030227
  8. 4
    För sent En rejäl brottningsmatch blev det med mycket tårar och skrik. Fästingeländet hade ju dessutom tappat kroppen (han fick den troligtvis dagen innan och då torkades väl kroppen bort vid avtorkning) så pojkstackarn blev antagligen dessutom nypt av pincetten, därav bråket. Sen var han nöjd med att den var borta och fick ett plåster (mest för syns skull). Men jag var inte mycket värd, jag skulle slängas i soptunnan och så skulle Johan köpa en ny mamma. Det var alltså jag som höll fast och Maken som tog bort odjuret. Men en kvart efter så sa han helt utan anledning "Jag tycker om både mamma och pappa" så långsint är han inte :-)
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Använde ni pincett? Den allra bästa och särkraste fästingborttagaren är "snaran" som man kan köpa på Apoteket, tycker jag som haft hundratals fästingar. Men om bara huvudet är kvar kanske det är svårt.
  10. 5
    Använde ni pincett? Den allra bästa och särkraste fästingborttagaren är "snaran" som man kan köpa på Apoteket, tycker jag som haft hundratals fästingar. Men om bara huvudet är kvar kanske det är svårt.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Vi började faktiskt med den men fick inget grepp om huvudet :-( Så det fick bli pincetten.
  12. 6
    Vi började faktiskt med den men fick inget grepp om huvudet :-( Så det fick bli pincetten.

Liknande trådar

  1. fästing nu!!
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 12:41
  2. fästing nu!!
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 12:41
  3. fästing nu!!
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 12:41
  4. Fästing!
    By SAix in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 18:05
  5. fästing
    By Jessi m Love & Isac in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 14:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar