Har ni börjat
_0711 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Har ni börjat

    kolla efter vagn, eller köpt en, eller har en redan?

    Vad har ni för vagn, eller funderar på att köpa?

    Själva är vi väldigt sugna på en trehjuling denna gång - har haft en Emmaljunga med de två tidigare barnen. Den har varit jättebra och fin. Men vi sålde den sådär en vecka innan vi fick besked om att vi skulle få en trea....hehe, snacka om snopet... .

    Men det gjorde inte så mycket, kul att få köpa ny vagn istället...hihi

    Skulle vara kul att höra hur ni funderar kring vagn, om ni börjat tänka på det redan

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  2. 1
    Har ni börjat kolla efter vagn, eller köpt en, eller har en redan?

    Vad har ni för vagn, eller funderar på att köpa?

    Själva är vi väldigt sugna på en trehjuling denna gång - har haft en Emmaljunga med de två tidigare barnen. Den har varit jättebra och fin. Men vi sålde den sådär en vecka innan vi fick besked om att vi skulle få en trea....hehe, snacka om snopet... .

    Men det gjorde inte så mycket, kul att få köpa ny vagn istället...hihi

    Skulle vara kul att höra hur ni funderar kring vagn, om ni börjat tänka på det redan

    kram kram
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    Vi använder ju

    vår fortfarande, lillebror är snart ett och ett halvt år. Vi har en UJ singel och en UJ dubbel, men den dubbla står i källaren nu. Dock behöver vi köpa en liggdel till dubbelvagnen, den är såld och så tror jag att jag vill ha en liggdel till enkelvagnen så jag kan ha den inne och rulla med lilla bebisen i början. Golvet med en snart ettåring och en fyraåring känns inte helt säkert

    Jag gillar helt klart UJ-vagnarna, men det finns säkert hur många roliga nya som helst!! Letar efter en sulky till Cypernresa i sommar, synd bara att jag blev kär i Maclaren och inte Carena..

    Var har du kikat på?
  4. 2
    Vi använder ju vår fortfarande, lillebror är snart ett och ett halvt år. Vi har en UJ singel och en UJ dubbel, men den dubbla står i källaren nu. Dock behöver vi köpa en liggdel till dubbelvagnen, den är såld och så tror jag att jag vill ha en liggdel till enkelvagnen så jag kan ha den inne och rulla med lilla bebisen i början. Golvet med en snart ettåring och en fyraåring känns inte helt säkert

    Jag gillar helt klart UJ-vagnarna, men det finns säkert hur många roliga nya som helst!! Letar efter en sulky till Cypernresa i sommar, synd bara att jag blev kär i Maclaren och inte Carena..

    Var har du kikat på?
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Hrmf!!

    Snart tvååring menar jag ju så klart. Sååå snabba var vi inte!
  6. 3
    Hrmf!! Snart tvååring menar jag ju så klart. Sååå snabba var vi inte!
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Sittvagn med mjuklift föredrar jag - med 4 hjul! Jag vill ha en stadig vagn med gott gung, vändbar sittinsats, och den ska ta hyfsat med liten plats i bilen (dvs duovagnar o liknande går bort!). Sen kan jag skaffa en mindre framåtvänd sittvagn när bebisen är runt ett år (ska t o m få brorsans sons Timmy-vagn då - i superbra skick!). Den stora sittvagnen kan man använda som sovvagn hemma i trädgården.

    Jag tycker trehjulingarna är så långa och de verkar ostadiga, men säkert enklare att köra om man bor i en storstad. Här hemma hos oss funkar dock en vanlig vagn perfekt! Och jag får väl stå ut de ggr jag åker in till storstan :-)
  8. 4
    Sittvagn med mjuklift föredrar jag - med 4 hjul! Jag vill ha en stadig vagn med gott gung, vändbar sittinsats, och den ska ta hyfsat med liten plats i bilen (dvs duovagnar o liknande går bort!). Sen kan jag skaffa en mindre framåtvänd sittvagn när bebisen är runt ett år (ska t o m få brorsans sons Timmy-vagn då - i superbra skick!). Den stora sittvagnen kan man använda som sovvagn hemma i trädgården.

    Jag tycker trehjulingarna är så långa och de verkar ostadiga, men säkert enklare att köra om man bor i en storstad. Här hemma hos oss funkar dock en vanlig vagn perfekt! Och jag får väl stå ut de ggr jag åker in till storstan :-)
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Vi har redan köpt

    Det blev en beg Cyclone, en duovagn, trehjuling, lätt, smidig och du kan ha sittdelen både framåt och bakåtvänd vilket jag saknar på andra trehjulingar.
  10. 5
    Vi har redan köpt Det blev en beg Cyclone, en duovagn, trehjuling, lätt, smidig och du kan ha sittdelen både framåt och bakåtvänd vilket jag saknar på andra trehjulingar.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    Vill ha en Urban Jungle igen

    precis som Lena ovan har jag prövat den både i syskonvagnsversionen och enkelvagn.
    Och var supernöjd!
    Tyvärr hann jag sälja singelvagnen i höstas - vi skulle ju inte ha fler barn...
    Nu säger dock mannen att han skulle vilja testa en annan vagn.. och en mer traditionell sådan nu när vi bor lite mer utanför stan. UJ är en stadsvagn.
    Så vi har kikat lite på Teutonia Mistral (sittvagn med mjuklift), en vagn som jag vet många är supernöjda med. Men det lutar ändå åt en Urban Jungle, iaf om jag får bestämma!
    Men jag väntar nog nån månad till med att beställa ändå.
  12. 6
    Vill ha en Urban Jungle igen precis som Lena ovan har jag prövat den både i syskonvagnsversionen och enkelvagn.
    Och var supernöjd!
    Tyvärr hann jag sälja singelvagnen i höstas - vi skulle ju inte ha fler barn...
    Nu säger dock mannen att han skulle vilja testa en annan vagn.. och en mer traditionell sådan nu när vi bor lite mer utanför stan. UJ är en stadsvagn.
    Så vi har kikat lite på Teutonia Mistral (sittvagn med mjuklift), en vagn som jag vet många är supernöjda med. Men det lutar ändå åt en Urban Jungle, iaf om jag får bestämma!
    Men jag väntar nog nån månad till med att beställa ändå.
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7
    En bugaboo blir det den här ggn. Vi hade en Urban Jungle förra ggn, då var den väldigt ny och populär, men den har använts av två barn till sen dess, så det är nog ok att satsa på ny vagn.
  14. 7
    En bugaboo blir det den här ggn. Vi hade en Urban Jungle förra ggn, då var den väldigt ny och populär, men den har använts av två barn till sen dess, så det är nog ok att satsa på ny vagn.
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    vi har köpt en p&t, passar perfekt nu att köra runt båda tjejerna i. sen när bebben kommer får största tjejen gå.
  16. 8
    vi har köpt en p&t, passar perfekt nu att köra runt båda tjejerna i. sen när bebben kommer får största tjejen gå.
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9

    Men du..

    Den går såå bra att köra här ute på landet också, mycket lättare än en vanlig *blink blink*
  18. 9
    Men du.. Den går såå bra att köra här ute på landet också, mycket lättare än en vanlig *blink blink*
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10

    Å en sådan

    vill jag också ha. Fast kan man ha ståbräda och syskonsitsen på samma gång?
  20. 10
    Å en sådan vill jag också ha. Fast kan man ha ståbräda och syskonsitsen på samma gång?
  21. Freyja m. 2
    #11
    Vi har redan en vagn, en brio duo från -01 som vi köpte till första barnet.

    Fast det skulle ju vara bra kul med en ny vagn.
  22. 11
    Vi har redan en vagn, en brio duo från -01 som vi köpte till första barnet.

    Fast det skulle ju vara bra kul med en ny vagn.
  23. Medlem sedan
    Mar 2007
    #12
    Funderar....
    ni som funderar eller radan bestämmt er för trehjulingar, hur funkar dom när det är snö??? jag tänker mycket på det efter som vi kommer få i dom tiderna, själv så får vi våran vagn, en teutonia mistral. heeelt underbar... min lillasyster hade den innan (ja hon blir en tidig moster hon är 3 nu =) hehe)
    sjävl är jag inte en fantast utav trehjulingar.. men teutonia FUN är en drömvagn=) hehe
  24. 12
    Funderar....
    ni som funderar eller radan bestämmt er för trehjulingar, hur funkar dom när det är snö??? jag tänker mycket på det efter som vi kommer få i dom tiderna, själv så får vi våran vagn, en teutonia mistral. heeelt underbar... min lillasyster hade den innan (ja hon blir en tidig moster hon är 3 nu =) hehe)
    sjävl är jag inte en fantast utav trehjulingar.. men teutonia FUN är en drömvagn=) hehe
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13
    Har redan en brio nova från 04, men visst hade det varit kul med en ny vagn...men den får duga...
  26. 13
    Har redan en brio nova från 04, men visst hade det varit kul med en ny vagn...men den får duga...
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14
    Blir nog en Bugaboo här med. Var och kände på den för några veckor sen med sambon och blev förtjusta, jag för att den är så lättkörd och sambon för att handtaget kan bli så högt (han är för lång för de flesta andra vagnar=ont i ryggen). Fast vi tänker försöka hitta den till ett lägre pris ute på nätet...
  28. 14
    Blir nog en Bugaboo här med. Var och kände på den för några veckor sen med sambon och blev förtjusta, jag för att den är så lättkörd och sambon för att handtaget kan bli så högt (han är för lång för de flesta andra vagnar=ont i ryggen). Fast vi tänker försöka hitta den till ett lägre pris ute på nätet...
  29. Medlem sedan
    Jan 2002
    #15

    Vi har inte kikat

    så mycket ännu - men Urban Jungle har vi tittat lite på.

    Men nu har vi också sett att Emmaljunga har trehjulingar. Cangaroo heter den och den verkar fin.
    Eller en 4-hjuling, också från Emmaljunga, som heter City Cross, den verkar så lätt och liten och ändå väldigt stabil och där man kan vända handtaget för fram och bakåtvänt läge.
    Skulle helst vilja ha en vagn där det finns bakåtvänt sittläge också - har ju haft det tidigare.

    Men vi får väl ge oss ut i barnvagnsdjungeln - roligt fast det är helt klart en djungel, en rolig djungel....hehe

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  30. 15
    Vi har inte kikat så mycket ännu - men Urban Jungle har vi tittat lite på.

    Men nu har vi också sett att Emmaljunga har trehjulingar. Cangaroo heter den och den verkar fin.
    Eller en 4-hjuling, också från Emmaljunga, som heter City Cross, den verkar så lätt och liten och ändå väldigt stabil och där man kan vända handtaget för fram och bakåtvänt läge.
    Skulle helst vilja ha en vagn där det finns bakåtvänt sittläge också - har ju haft det tidigare.

    Men vi får väl ge oss ut i barnvagnsdjungeln - roligt fast det är helt klart en djungel, en rolig djungel....hehe

    kram kram
  31. Medlem sedan
    Jan 2002
    #16

    p&t - vad är det?

    sorry jag är lite lost när det gäller modeller - p&t vad är det för någon vagn?
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  32. 16
    p&t - vad är det? sorry jag är lite lost när det gäller modeller - p&t vad är det för någon vagn?
  33. Anonym än så länge
    #17
    Ja - har funderat massor. Har en trehjuling nu och den funkar båda bra och dåligt. Finns en del nackdelar med trehjuling - precis som det finns med 4 hjuling. Nästa gång blir det en 4hjuling MEN med svängbara hjulpar fram och vändbart styre. Viktigt för mej har jag märkt.
  34. 17
    Ja - har funderat massor. Har en trehjuling nu och den funkar båda bra och dåligt. Finns en del nackdelar med trehjuling - precis som det finns med 4 hjuling. Nästa gång blir det en 4hjuling MEN med svängbara hjulpar fram och vändbart styre. Viktigt för mej har jag märkt.
  35. Anonym
    #18
    Min modell av trehjuling funkar bra i snä. Stora hjul och mycket bred är den och det funkar bra. Jag kan låsa framhjulet och då går det bra i sand och geggig snö. Men tror fyrhjuling funkar bäst i snörika områden som t ex Kiruna (där jag bott en gång).
  36. 18
    Min modell av trehjuling funkar bra i snä. Stora hjul och mycket bred är den och det funkar bra. Jag kan låsa framhjulet och då går det bra i sand och geggig snö. Men tror fyrhjuling funkar bäst i snörika områden som t ex Kiruna (där jag bott en gång).
  37. Anonym
    #19
    Även quinnyn är vändbar. Jag saknar en trehjuling med vändbart styre. Skulle vara kanon.
  38. 19
    Även quinnyn är vändbar. Jag saknar en trehjuling med vändbart styre. Skulle vara kanon.
  39. Medlem sedan
    Apr 2007
    #20
    Vi funderar också! Hade en Emmaljunga duo Edge med sönerna men sålde den förra sommaren eftersom vi inte skulle ha nåt fler barn än på måååånga år Så det kan gå! Men jag är ändå ganska glad, tyckte den var så stor och klumpig, även om vi nu bor i en liten ort på landsbygden. Vi har kvar en gammal Inglesina syskonvagn som man kan göra om till singel-vagn. Den får fungera att ha som liggvagn ute på bron när Kott*n ska sova. Vi har funderat på en Teutonia Timmy som faktiskt fungerar med lift i, även om den är framåtvänd. Jag har ju tänkt försöka fortsätta studera och vill ha en lätt enkel vagn att ta med och dra hit o dit. Den verkar riktigt fin! Skulle vilja köpa en begagnad.

    Kram!
    /Milan v.17+5
  40. 20
    Vi funderar också! Hade en Emmaljunga duo Edge med sönerna men sålde den förra sommaren eftersom vi inte skulle ha nåt fler barn än på måååånga år Så det kan gå! Men jag är ändå ganska glad, tyckte den var så stor och klumpig, även om vi nu bor i en liten ort på landsbygden. Vi har kvar en gammal Inglesina syskonvagn som man kan göra om till singel-vagn. Den får fungera att ha som liggvagn ute på bron när Kott*n ska sova. Vi har funderat på en Teutonia Timmy som faktiskt fungerar med lift i, även om den är framåtvänd. Jag har ju tänkt försöka fortsätta studera och vill ha en lätt enkel vagn att ta med och dra hit o dit. Den verkar riktigt fin! Skulle vilja köpa en begagnad.

    Kram!
    /Milan v.17+5
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Börjat med Gi!
    By allimaca in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 06:11
  2. Nu har det börjat!
    By azza in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 21:26
  3. Ni som har börjat om
    By ejjvi in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 18:50
  4. Har börjat på
    By Sanna med Paula & Simon in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 19:22
  5. Nu har jag börjat med GI
    By PiaD1978 in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 10:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar