Fick jobbet men...
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Fick jobbet men...

    Hej! Skrev tidigare om att jag blev inspirerad av några som hade fått jobb trots graviditet.
    Jag var på en intervju förra veckan och det kändes bra men jag tog inte upp graviditeten vid intervjun. De skulle höra av sig senast idag och det gjorde de men det kändes inte bra tillfälle att säga det på telefon. Vi har bestämmt att jag kommer dit på måndag och skriver på anställningsavtal även om de sade att jag inte behöver göra det och kan bara dyka upp där i augusti då jag skall börja jobba men jag ville få det på papper. Frågan är hur fan skall jag ta upp det med chefen innan jag skriver på? Jag är av den där sorten som vill inte bli fel uppfattad och berätta innan jag skriver på. Jag hinner ju jobba bara 2 månader innan jag kommer att bli mammaledig...
  2. 1
    Fick jobbet men... Hej! Skrev tidigare om att jag blev inspirerad av några som hade fått jobb trots graviditet.
    Jag var på en intervju förra veckan och det kändes bra men jag tog inte upp graviditeten vid intervjun. De skulle höra av sig senast idag och det gjorde de men det kändes inte bra tillfälle att säga det på telefon. Vi har bestämmt att jag kommer dit på måndag och skriver på anställningsavtal även om de sade att jag inte behöver göra det och kan bara dyka upp där i augusti då jag skall börja jobba men jag ville få det på papper. Frågan är hur fan skall jag ta upp det med chefen innan jag skriver på? Jag är av den där sorten som vill inte bli fel uppfattad och berätta innan jag skriver på. Jag hinner ju jobba bara 2 månader innan jag kommer att bli mammaledig...
  3. Medlem sedan
    Sep 1998
    #2
    Jag skulle nog fortast möjligt berätta för chefen om graviditeten, det är ju ingen rolig start på nytt jobb att känna att man inte varit riktigt ärlig. Skicka ett mail eller ring upp o berätta, du kan ju låtsas som att du inte visste om graviditeten vid intervjutillfället
    Grattis till både graviditet o nytt jobb!
  4. 2
    Jag skulle nog fortast möjligt berätta för chefen om graviditeten, det är ju ingen rolig start på nytt jobb att känna att man inte varit riktigt ärlig. Skicka ett mail eller ring upp o berätta, du kan ju låtsas som att du inte visste om graviditeten vid intervjutillfället
    Grattis till både graviditet o nytt jobb!

Liknande trådar

  1. Fick jobbet:)
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-26, 19:52
  2. han fick jobbet!*ot*
    By eva_n m linnea&elin in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 23:12
  3. fick jobbet..
    By Felicidad in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 19:37
  4. Jag fick jobbet!
    By FruPeru in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 23:11
  5. jag fick jobbet
    By Valerina in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 19:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar