när har man eg. äl?
Planera för barn
  1. anonymt namn
    #1

    när har man eg. äl?

    har tänkt köpa äl-stickor för första ggn någonsin och borde kunna detta-har två barn sedan innan- men vet faktiskt inte riktigt när man har äl. (Pinsamt!) var det ca en vecka efter mens eller? Är det väldigt individuellt? känner inget just vid äl men brukar ha lite klibbiga flytningar ung. då. Kan det vara äl? Som sagt, pinsamt detta men den här gången krävs lite mer planering än då de andra blev till.
  2. 1
    när har man eg. äl? har tänkt köpa äl-stickor för första ggn någonsin och borde kunna detta-har två barn sedan innan- men vet faktiskt inte riktigt när man har äl. (Pinsamt!) var det ca en vecka efter mens eller? Är det väldigt individuellt? känner inget just vid äl men brukar ha lite klibbiga flytningar ung. då. Kan det vara äl? Som sagt, pinsamt detta men den här gången krävs lite mer planering än då de andra blev till.
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2

    Hej!

    Gå in på fertilnet.com där kan du skriva in senaste mens och hur många dagar du har mellan mens så räknar den ut din nästa äl och bf.
    Annars rekomenderar jag äl-stickor.
    What happened to the dream of a girl President?
    -She´s dancing in the video next to 50 Cent.
  4. 2
    Hej! Gå in på fertilnet.com där kan du skriva in senaste mens och hur många dagar du har mellan mens så räknar den ut din nästa äl och bf.
    Annars rekomenderar jag äl-stickor.
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Hej !
    Nej det är inte så lätt.
    Jag räknar först hur länge jag har mens, alltså första menst.dagen fram till nästa och sedan delar jag det med 2. Jag har 32 dagar, alltså inte 28 som många andra. Jag har ca 16 dagar äg.lossning efter mens. första dag. Sen brukar flytn vara som sagt var trådliknande. Lycka till.
  6. 3
    Hej !
    Nej det är inte så lätt.
    Jag räknar först hur länge jag har mens, alltså första menst.dagen fram till nästa och sedan delar jag det med 2. Jag har 32 dagar, alltså inte 28 som många andra. Jag har ca 16 dagar äg.lossning efter mens. första dag. Sen brukar flytn vara som sagt var trådliknande. Lycka till.
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4
    Man brukar säga att den infaller mitt i mellan två mensperioder. Jag hoppas du hittar rätt... =) Lycka till.
  8. 4
    Man brukar säga att den infaller mitt i mellan två mensperioder. Jag hoppas du hittar rätt... =) Lycka till.
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Jag tror att

    det finns en bruksanvisning i äl-stickor-paketet som säger när det är dags för dig att börja testa - med utgångspunkt från hur lång menscykel du har.

    Ju mer flytningar du har desto närmare äl är du. Vid äl får du flytningar som påminner om äggvita - ganska klara och vattninga/väldigt sega.

    ÄL ser på ett ungefär två veckor innan nästa mens första dag, det är bättre att räkna åt det hållet om man har ganska regelbunden menscykel.
    "...If you don't know everything, you must go on with what you do know..."
    "Dovie'andi se tovya sagain"


    ****************************** *********************
    Mamma till busgrabbarna David (aug.-03) och Simon (okt.-05)

    14 kg lättare sedan augusti 2006
  10. 5
    Jag tror att det finns en bruksanvisning i äl-stickor-paketet som säger när det är dags för dig att börja testa - med utgångspunkt från hur lång menscykel du har.

    Ju mer flytningar du har desto närmare äl är du. Vid äl får du flytningar som påminner om äggvita - ganska klara och vattninga/väldigt sega.

    ÄL ser på ett ungefär två veckor innan nästa mens första dag, det är bättre att räkna åt det hållet om man har ganska regelbunden menscykel.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar