vilka regler bryter det mot?
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    vilka regler bryter det mot?

    bryter man mot regler om man skriver att man ska sluta skriva på aff ?
    eller att en person hade en bärsele som hon lånat ut men skulle få betala för att få tillbaka?

    jag förstår inte???

    vet inte ens vem personen var och blev lite frågande till det men alltså hennes inlägg bröt väl ändå inte mot några regler iallafall ?
  2. 1
    vilka regler bryter det mot? bryter man mot regler om man skriver att man ska sluta skriva på aff ?
    eller att en person hade en bärsele som hon lånat ut men skulle få betala för att få tillbaka?

    jag förstår inte???

    vet inte ens vem personen var och blev lite frågande till det men alltså hennes inlägg bröt väl ändå inte mot några regler iallafall ?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Jag förklarade igår men kan väl dra det igen eftersom det ligger i den stängda tråden.

    Den som skrev inlägget hade tidigare under kvällen beskrivit konflikten i ett inlägg på oäf. I det inlägget skrev hon ut nicket på medlemmen hon har en konflikt med, dessutom skrev hon ut namnet på medlemmens son. Det är inte tillåtet att outa medlemmars barn. Det inlägget stängdes.

    Sedan skrev hon ett inlägg här som om man hade läst inlägget på oäf inte gick att missförstå. Man visste precis vilken medlem hon hade konflikten med, och i det inlägg som stängdes här, outades medlemmens förra bostadsort samt den nuvarande.

    Det är inte ok på en enda punkt.
  4. 2
    Jag förklarade igår men kan väl dra det igen eftersom det ligger i den stängda tråden.

    Den som skrev inlägget hade tidigare under kvällen beskrivit konflikten i ett inlägg på oäf. I det inlägget skrev hon ut nicket på medlemmen hon har en konflikt med, dessutom skrev hon ut namnet på medlemmens son. Det är inte tillåtet att outa medlemmars barn. Det inlägget stängdes.

    Sedan skrev hon ett inlägg här som om man hade läst inlägget på oäf inte gick att missförstå. Man visste precis vilken medlem hon hade konflikten med, och i det inlägg som stängdes här, outades medlemmens förra bostadsort samt den nuvarande.

    Det är inte ok på en enda punkt.
  5. anonymt namn
    #3
    men om man inte känner till hela historien så är det klart att man inte förstår men hon outade barns namn och bostadsort och det gör man bara inte om man har nån IQ öht
  6. 3
    men om man inte känner till hela historien så är det klart att man inte förstår men hon outade barns namn och bostadsort och det gör man bara inte om man har nån IQ öht
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Både hennes förra bostadsort samt den nuvarande skrevs ut i klartext i hennes inlägg.

    Jag läste inlägget och brukar inte hallucinera.

    Givetvis är det tråkigt att sonen är sjuk men vad har det med denna frågan att göra? Ingenting skulle jag vilja påstå.
  8. 4
    Både hennes förra bostadsort samt den nuvarande skrevs ut i klartext i hennes inlägg.

    Jag läste inlägget och brukar inte hallucinera.

    Givetvis är det tråkigt att sonen är sjuk men vad har det med denna frågan att göra? Ingenting skulle jag vilja påstå.
  9. jenny med saga
    #5

    om du känner

    bägge två så behöver du ju inte vara annonym
  10. 5
    om du känner bägge två så behöver du ju inte vara annonym
  11. anonymt namn
    #6
    Nej kanske inte men nu föredrar jag att vara det.
  12. 6
    Nej kanske inte men nu föredrar jag att vara det.
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    härinne outade hon väl inte det vad jag såg???
    då måste man ju ha läst inlägget på oäf först isåfall om hon nu skrev allt i det inlägget?
  14. 7
    härinne outade hon väl inte det vad jag såg???
    då måste man ju ha läst inlägget på oäf först isåfall om hon nu skrev allt i det inlägget?
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Ja, det är rätt. Om man inte läst inlägget på oäf först så outades ingenting.

    Men hade man läst oäf-inlägget så fick man information om hennes förra och nuvarande bostadsort. Den infon fick man inte i inlägget på oäf. Där talade hon om sonens namn, inget annat.

    Alltså var det visst en outning här, även om den krävde förkunskaper.
  16. 8
    Ja, det är rätt. Om man inte läst inlägget på oäf först så outades ingenting.

    Men hade man läst oäf-inlägget så fick man information om hennes förra och nuvarande bostadsort. Den infon fick man inte i inlägget på oäf. Där talade hon om sonens namn, inget annat.

    Alltså var det visst en outning här, även om den krävde förkunskaper.
  17. jenny med saga
    #9

    jaså

    det gör hon
    när pratade du med henne sist då
  18. 9
    jaså det gör hon
    när pratade du med henne sist då
  19. pappa till saga
    #10

    anonym

    lägg ner nu
    vi vet vem du är
  20. 10
    anonym lägg ner nu
    vi vet vem du är
  21. Medlem sedan
    Apr 2006
    #11
    men fy....man är ingen dålig förälder för att man äter på mc donalds lite då och då...

    det gör vi med....barnen tycker det är jättekul när man åker dit...
  22. 11
    men fy....man är ingen dålig förälder för att man äter på mc donalds lite då och då...

    det gör vi med....barnen tycker det är jättekul när man åker dit...
  23. jenny med saga
    #12
    vi går antingen på max eller mc donalds minst 2 ggr i veckan hur så
  24. 12
    vi går antingen på max eller mc donalds minst 2 ggr i veckan hur så
  25. Värd AFF
    #13

    Vänligen respektera

    Snackreglerna. Skriv med respekt för andra. För allas trevnads skull
  26. 13
    Vänligen respektera Snackreglerna. Skriv med respekt för andra. För allas trevnads skull
  27. jenny med saga
    #14

    det tror jag

    inte att hon har
  28. 14
    det tror jag inte att hon har
  29. magnolia
    #15
    Men kära människa! Ta det där privat, särskilt som du inte ens vågar stå för vad du skriver! Huka sig bakom anonymitet och försöka genera en annan på offentligt forum på samma gång är obeskrivligt lågt och pinsamt!
  30. 15
    Men kära människa! Ta det där privat, särskilt som du inte ens vågar stå för vad du skriver! Huka sig bakom anonymitet och försöka genera en annan på offentligt forum på samma gång är obeskrivligt lågt och pinsamt!

Liknande trådar

  1. Men vilka fåniga regler (FK)
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 12:42
  2. Vilka regler har ni?
    By cadasi in forum _98 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-20, 16:47
  3. Vilka regler har ni?
    By -Jojjo- in forum _95 Alla barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 15:46
  4. Vilka regler?
    By elton in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 21:21
  5. Vilka regler gäller ?
    By Maria in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 11:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar