säng fråga
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    säng fråga

    hur gamla är dina barn? tjej / kille? har de eget rum? vad för säng har de? junior säng eller vanlig 90 säng eller ??
    funderar på vilken säng som är bäst?
  2. 1
    säng fråga hur gamla är dina barn? tjej / kille? har de eget rum? vad för säng har de? junior säng eller vanlig 90 säng eller ??
    funderar på vilken säng som är bäst?
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Dottern som är 4a

    har eget rum med en 90säng.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 2
    Dottern som är 4a har eget rum med en 90säng.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    E är 5,5år och har eget rum.
    Han har en Jubee säng från www.mio.se
    Måtten är 90x200 cm, B 95, L 206, H 90 cm
    Kanon säng!
  6. 3
    E är 5,5år och har eget rum.
    Han har en Jubee säng från www.mio.se
    Måtten är 90x200 cm, B 95, L 206, H 90 cm
    Kanon säng!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Min 8-åring har en vanlig 90-säng och mina små som är 5 och 6 år har fortfarande växasängar, men de ska få en våningssäng snart istället.

    Mina små delar rum, medans den äldste har ett eget,men det är bara för att vi bor trångt..
  8. 4
    Min 8-åring har en vanlig 90-säng och mina små som är 5 och 6 år har fortfarande växasängar, men de ska få en våningssäng snart istället.

    Mina små delar rum, medans den äldste har ett eget,men det är bara för att vi bor trångt..
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Mina killar är 15 & 17 år (180 resp. 185 cm långa), egna rum, 105*200 sängar..
    *s* antar att det var yngre barn du var ute efter i din fråga men jag kunde inte låta bli att svara. Lite att göra.. ja *s*
  10. 5
    Mina killar är 15 & 17 år (180 resp. 185 cm långa), egna rum, 105*200 sängar..
    *s* antar att det var yngre barn du var ute efter i din fråga men jag kunde inte låta bli att svara. Lite att göra.. ja *s*
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    du tror inte den skulle vara lite för hög för min dotter??
    förvisso har hon ej ramlat ut från sängen hon nu har, någon gång, kanske funka? den var snygg o bra med förvaringsutrymmet:-)
  12. 6
    du tror inte den skulle vara lite för hög för min dotter??
    förvisso har hon ej ramlat ut från sängen hon nu har, någon gång, kanske funka? den var snygg o bra med förvaringsutrymmet:-)
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7
    Mina barn är 9, 7 och 3 år gamla. De har alla var sitt rum. 9-åringen har en loftsäng med skrivbord under,. 7-åringen har en "vanlig" 90-säng och 3-åringen har en juniorsäng. Voilà!
  14. 7
    Mina barn är 9, 7 och 3 år gamla. De har alla var sitt rum. 9-åringen har en loftsäng med skrivbord under,. 7-åringen har en "vanlig" 90-säng och 3-åringen har en juniorsäng. Voilà!
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8
    Mina tre barn har haft egna rum och fullstora sängar sedan de var drygt 1 år gamla. Med fullstora menar jag 90*200. Äldsta dottern blir 12 i år och hon har fått en 105*200 säng nu. Minstingen som är kille är 6 år och han ska få en loftsäng nu i sommar. Mellanbarnet är 9 år och tjej och hennes säng är fortfarande 90*200
  16. 8
    Mina tre barn har haft egna rum och fullstora sängar sedan de var drygt 1 år gamla. Med fullstora menar jag 90*200. Äldsta dottern blir 12 i år och hon har fått en 105*200 säng nu. Minstingen som är kille är 6 år och han ska få en loftsäng nu i sommar. Mellanbarnet är 9 år och tjej och hennes säng är fortfarande 90*200
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Carl (4 år om en vecka) har en 1,20 bred säng i sitt rum. Det tar mycket golvyta, men det är så bra att verkligen få plats att läsa bredvid honom. Dessutom fungerar den ju som extrasäng åt två personer (om de är unga och kära...).
  18. 9
    Carl (4 år om en vecka) har en 1,20 bred säng i sitt rum. Det tar mycket golvyta, men det är så bra att verkligen få plats att läsa bredvid honom. Dessutom fungerar den ju som extrasäng åt två personer (om de är unga och kära...).
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10
    roligt med alla svar:-) har de alltid haft vanliga sängar eller har de haft växa sängar då de var små??
  20. 10
    roligt med alla svar:-) har de alltid haft vanliga sängar eller har de haft växa sängar då de var små??
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11
    Hur gammal är din dotter?
    Jag tänkte också så i början E var 4 när vi köpte den. Men det har inte varit några problem alls.
  22. 11
    Hur gammal är din dotter?
    Jag tänkte också så i början E var 4 när vi köpte den. Men det har inte varit några problem alls.
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12
    De har haft växasäng, en specialbeställd med måtten 80*200.
  24. 12
    De har haft växasäng, en specialbeställd med måtten 80*200.
  25. camilla_73
    #13
    Våra killar fick eget rum när de var några månader. Ví fick alla lugnast natt sömn då. Vi gick över till vanlig säng när de var, ja vad var det nu, kan det ha varit två år? Då valde vi att ta en gammal resårsäng och ställa den på golvet, utan ben. Sängen var 120 cm. Då kunde vi om det behövdes ligga bredvid där vid nattning. När de sedan blivit större ca. 3 så satte vi på benen.

    Nu har vår lilla kille som är fyra år den stora resårsängen 120cm bred och den stora killen har en ny resårsäng på 105 cm. Vi gillar att ha utrymme när vi sover.
  26. 13
    Våra killar fick eget rum när de var några månader. Ví fick alla lugnast natt sömn då. Vi gick över till vanlig säng när de var, ja vad var det nu, kan det ha varit två år? Då valde vi att ta en gammal resårsäng och ställa den på golvet, utan ben. Sängen var 120 cm. Då kunde vi om det behövdes ligga bredvid där vid nattning. När de sedan blivit större ca. 3 så satte vi på benen.

    Nu har vår lilla kille som är fyra år den stora resårsängen 120cm bred och den stora killen har en ny resårsäng på 105 cm. Vi gillar att ha utrymme när vi sover.
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14
    3.5 år liten tjej:-)
  28. 14
    3.5 år liten tjej:-)
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    Aldrig juniorsäng

    Våra barn har fått 90*200-sängar direkt båda två, från ca 2 års ålder. Då GÅR det att ligga bredvid alternativt knycka hela sängen de gånger ungen ändå knölat sig upp i vår säng och lagt sig på tvären. Hade de haft bredare rum så hade de fått 1.20-sängar men nu har båda varsin kattvind och de är så långsmala att det är orimligt.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  30. 15
    Aldrig juniorsäng Våra barn har fått 90*200-sängar direkt båda två, från ca 2 års ålder. Då GÅR det att ligga bredvid alternativt knycka hela sängen de gånger ungen ändå knölat sig upp i vår säng och lagt sig på tvären. Hade de haft bredare rum så hade de fått 1.20-sängar men nu har båda varsin kattvind och de är så långsmala att det är orimligt.
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16

    Våra små...

    är 5 år, 31/2 år och 2 år. De har alla 90-sängar, en loft och en våningssäng. Yngsta som fyller två i slutet av sommaren sover i underslafen på våningssängen.
    Det samlas inte damm på den som är ute i blåsväder.

    Källa: Magnus von Platen
  32. 16
    Våra små... är 5 år, 31/2 år och 2 år. De har alla 90-sängar, en loft och en våningssäng. Yngsta som fyller två i slutet av sommaren sover i underslafen på våningssängen.
  33. Medlem sedan
    Apr 2003
    #17
    Nu ljög jag lite.... mina två äldsta barn, tjejer båda två, hade loftsängar redan för 5 år sedan. Då var de 4 och 6 år gamla. Nu bor de på ovanvåningen och där är snedtak så loftsängar funkar inte där.
  34. 17
    Nu ljög jag lite.... mina två äldsta barn, tjejer båda två, hade loftsängar redan för 5 år sedan. Då var de 4 och 6 år gamla. Nu bor de på ovanvåningen och där är snedtak så loftsängar funkar inte där.
  35. Medlem sedan
    Aug 2000
    #18
    Två barn och därför alternativa svar...

    Minior är 20 månader och sover i spjälsängen i vårt sovrum - iallafall halva natten... resten sover han mellan oss i dubbelsängen. Han har eget rum och där har vi ställt upp en enklare 90 cm säng med ribbotten och vanlig skumgummimadrass, men än så länge fungerar den sängen som gästsäng när svärmor kommer.

    Junior är 6½ år och har både eget rum och egen säng som han dessutom sover i. Han har en halvhög våningssäng med en "koja" under - 90 bred och fullång...

    Fördelen med en "vanlig" säng är ju att man själv kan krypa ner hos barnet om de är sjuka eller lessna någon kväll... eller i värsta fall så kan barnet ligga i dubbelsängen hos en förälder och den andra föräldern sover i barnets säng. Det fungerar ju inte riktigt i en juniorsäng... Fördelen med en juniorsäng är ju att de ofta ha en liten kant så barnen inte trillar i golvet...
  36. 18
    Två barn och därför alternativa svar...

    Minior är 20 månader och sover i spjälsängen i vårt sovrum - iallafall halva natten... resten sover han mellan oss i dubbelsängen. Han har eget rum och där har vi ställt upp en enklare 90 cm säng med ribbotten och vanlig skumgummimadrass, men än så länge fungerar den sängen som gästsäng när svärmor kommer.

    Junior är 6½ år och har både eget rum och egen säng som han dessutom sover i. Han har en halvhög våningssäng med en "koja" under - 90 bred och fullång...

    Fördelen med en "vanlig" säng är ju att man själv kan krypa ner hos barnet om de är sjuka eller lessna någon kväll... eller i värsta fall så kan barnet ligga i dubbelsängen hos en förälder och den andra föräldern sover i barnets säng. Det fungerar ju inte riktigt i en juniorsäng... Fördelen med en juniorsäng är ju att de ofta ha en liten kant så barnen inte trillar i golvet...
  37. Medlem sedan
    Apr 2000
    #19

    pojkar snart 6 o 9

    De delar rum och har en våningssäng, än så länge. Till jul ska vi hinna göra i ordning så de får varsitt rum. Har ännu inte bestämt hur det ska se ut då.
  38. 19
    pojkar snart 6 o 9 De delar rum och har en våningssäng, än så länge. Till jul ska vi hinna göra i ordning så de får varsitt rum. Har ännu inte bestämt hur det ska se ut då.
  39. Medlem sedan
    Aug 2003
    #20
    tack föra lla era svar:-)
  40. 20
    tack föra lla era svar:-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. En säng fråga.
    By GladaKon in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 09:17
  2. En säng fråga.
    By GladaKon in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-16, 22:42
  3. Sova/säng-fråga för par
    By Uttern in forum Ordet är fritt
    Svar: 66
    Senaste inlägg: 2010-10-05, 14:21
  4. fråga om säng??
    By druvan in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 17:07
  5. Fråga om säng
    By 26 november in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar