Liten update (igen)
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Liten update (igen)

    Jag fick sån feedback på mitt första inlägg om "vad som hänt vår familj" så jag tänkte jag skulle ge de som är intresserade en liten update.

    Min man sitter fortfarande häktad. Åtal väcktes av åklagaren idag och brottsrubriceringen lyder "grov misshandel samt olaga hot samt övergrepp i rättssak". Från början var det rubricerat "försök till mord alt grov misshandel" så det har ju blivit "mildare"...

    Varken jag eller min man vill skiljas som läget är nu, eller annorlunda uttryck: jag ger honom en andra chans att vara min make och pojkarnas pappa.

    Rättegången hålls på tisdag den 3 juli. Jag samarbetar numera fullt med polis och åklagare och har varit inne på formellt förhör som är bandat. Jag är kallad att vittna på rättegången och kommer så även att göra. Barnvakt är ordnad till stora sonen och lillen tar jag med mig!

    Jag kommer att framföra att min man endast är välkommen hem om han tilldelas någon form av vård och jag kommer att önska skyddstillsyn kombinerat med vård som straff.

    För övrigt har jag läst alla förhörsprotokoll och min man har erkänt misshandeln dock i en "mildare form" än verkligheten...

    Kram på er alla!
  2. 1
    Liten update (igen) Jag fick sån feedback på mitt första inlägg om "vad som hänt vår familj" så jag tänkte jag skulle ge de som är intresserade en liten update.

    Min man sitter fortfarande häktad. Åtal väcktes av åklagaren idag och brottsrubriceringen lyder "grov misshandel samt olaga hot samt övergrepp i rättssak". Från början var det rubricerat "försök till mord alt grov misshandel" så det har ju blivit "mildare"...

    Varken jag eller min man vill skiljas som läget är nu, eller annorlunda uttryck: jag ger honom en andra chans att vara min make och pojkarnas pappa.

    Rättegången hålls på tisdag den 3 juli. Jag samarbetar numera fullt med polis och åklagare och har varit inne på formellt förhör som är bandat. Jag är kallad att vittna på rättegången och kommer så även att göra. Barnvakt är ordnad till stora sonen och lillen tar jag med mig!

    Jag kommer att framföra att min man endast är välkommen hem om han tilldelas någon form av vård och jag kommer att önska skyddstillsyn kombinerat med vård som straff.

    För övrigt har jag läst alla förhörsprotokoll och min man har erkänt misshandeln dock i en "mildare form" än verkligheten...

    Kram på er alla!
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    Hej vännen! Jag har tänkt såå på dig!! Hoppas allt går som du vill. Du vet vart du når mig om du skulle vilja prata! Kram!
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  4. 2
    Hej vännen! Jag har tänkt såå på dig!! Hoppas allt går som du vill. Du vet vart du når mig om du skulle vilja prata! Kram!
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3

    Tänker på er

    och skickar en stor kram!! Hoppas att allt går bra det kan under rättegången och att de lyssnar på dn vädjan om vård och skyddstillsyn.

    Kramar Lima
  6. 3
    Tänker på er och skickar en stor kram!! Hoppas att allt går bra det kan under rättegången och att de lyssnar på dn vädjan om vård och skyddstillsyn.

    Kramar Lima
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4

    Som

    alla här på listan så tänker jag också på er!
    Hoppas att du & killarna mår så bra som ni kan i den här hemska situationen!
    *många kramar*
    ♥♥3 prinsessor & 1 liten prins♥♥
  8. 4
    Som alla här på listan så tänker jag också på er!
    Hoppas att du & killarna mår så bra som ni kan i den här hemska situationen!
    *många kramar*
  9. Medlem sedan
    Jun 2006
    #5
    Hoppas att allt ordnar sig till det bästa nu... Ska tänka på dg imorgon! Kram
  10. 5
    Hoppas att allt ordnar sig till det bästa nu... Ska tänka på dg imorgon! Kram
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Hej! Jag hoppas att det gick bra idag och att du fick sagt vad du ville i rätten. Finns det någon anledning, dvs har du fått svar på varför brottsrubriceringen ändrats? KÄnner du att du får det stöd du behöver?
    Håller tummarna för dig och pojkarna! Kram!
  12. 6
    Hej! Jag hoppas att det gick bra idag och att du fick sagt vad du ville i rätten. Finns det någon anledning, dvs har du fått svar på varför brottsrubriceringen ändrats? KÄnner du att du får det stöd du behöver?
    Håller tummarna för dig och pojkarna! Kram!
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7
    Min make fick sin dom från tingsrätten idag, han fick 8 månaders fängelse för misshandeln. Detta innebär att han ska sitta av drygt 5 månader minus den månad han suttit häktad... så summa summarum kommer han hem i november.

    Jag och pojkarna har besökt honom två gånger på häktet. Vi ska inte skiljas.
  14. 7
    Min make fick sin dom från tingsrätten idag, han fick 8 månaders fängelse för misshandeln. Detta innebär att han ska sitta av drygt 5 månader minus den månad han suttit häktad... så summa summarum kommer han hem i november.

    Jag och pojkarna har besökt honom två gånger på häktet. Vi ska inte skiljas.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Hoppas att allt löser sig för er nu när allt är klart. Ohc att gubben funderar ordentligt på vad han gjorde och skämms för det så att han inte gör om det.
  16. 8
    Hoppas att allt löser sig för er nu när allt är klart. Ohc att gubben funderar ordentligt på vad han gjorde och skämms för det så att han inte gör om det.

Liknande trådar

  1. Liten update!
    By tingla_bu in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-05, 19:33
  2. Liten update
    By Marie_AOA in forum Autismspektrum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 12:50
  3. Liten update
    By Marie_AOA in forum Autismspektrum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 14:38
  4. Liten update
    By Ehlie in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 22:24
  5. Liten update
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 13:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar