Ringtest
_0802 Februaribarn
  1. Bakar trean
    #1

    Ringtest

    Någon annan som tror på "hokus pokus"-grejer?
    Jag har precis gjort ringtestet (ring i hårstrå som får hänga över magen - pendlar = pojke, cirklar = flicka). Det har stämt de tidigare två ggrna. Denna gång cirklar ringen, så det återstår att se.

    Har tidigare gjort ringtestet över handleden (ska visa samtliga graviditeter man kommer att "ha" under sitt liv), då pendlade - pendlade - cirklade det. Vilket isåfall skulle betyda pojke - pojke - flicka. Dessutom dröjde det länge mellan de första två pendlingarna och efter den andra pendlingen började det cirkla på en gång nästan. Vilket ska betyda att det är stor ålderskillnad mellan de två pojkarna, men inte mellan yngsta pojken och flickan. Och det stämmer ju på pojkarna, och yngsta pojken och den här graviditeten.

    Det spelar ju naturligtvis ingen roll vilket kön det blir - jag tycker bara att det är roligt om sånt här stämmer.

    Någon annan som pysslar med sånt här??
  2. 1
    Ringtest Någon annan som tror på "hokus pokus"-grejer?
    Jag har precis gjort ringtestet (ring i hårstrå som får hänga över magen - pendlar = pojke, cirklar = flicka). Det har stämt de tidigare två ggrna. Denna gång cirklar ringen, så det återstår att se.

    Har tidigare gjort ringtestet över handleden (ska visa samtliga graviditeter man kommer att "ha" under sitt liv), då pendlade - pendlade - cirklade det. Vilket isåfall skulle betyda pojke - pojke - flicka. Dessutom dröjde det länge mellan de första två pendlingarna och efter den andra pendlingen började det cirkla på en gång nästan. Vilket ska betyda att det är stor ålderskillnad mellan de två pojkarna, men inte mellan yngsta pojken och flickan. Och det stämmer ju på pojkarna, och yngsta pojken och den här graviditeten.

    Det spelar ju naturligtvis ingen roll vilket kön det blir - jag tycker bara att det är roligt om sånt här stämmer.

    Någon annan som pysslar med sånt här??
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    Hej tjejen!

    Man har ju svårt att låta bli... Jag brukar prova det mesta, men det är så många som säger olika ang. ringtestet. Är det alltså cirklar - tjej, pendlar - pojke?

    Är du säker? Tror även själv att det är så. Får ta och göra ett test till

    Kramar!
  4. 2
    Hej tjejen!

    Man har ju svårt att låta bli... Jag brukar prova det mesta, men det är så många som säger olika ang. ringtestet. Är det alltså cirklar - tjej, pendlar - pojke?

    Är du säker? Tror även själv att det är så. Får ta och göra ett test till

    Kramar!
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Glömt!

    Jag gjorde det när jag väntade dottern och vid graviditeten som sluitade i missfall... På dottern stämde det! Ska minsann ta och göra det ikväll tror jag...eller varför inte nu?!
    Återkommer med resultatet!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  6. 3
    Glömt! Jag gjorde det när jag väntade dottern och vid graviditeten som sluitade i missfall... På dottern stämde det! Ska minsann ta och göra det ikväll tror jag...eller varför inte nu?!
    Återkommer med resultatet!
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Det blev en tjej! Får se om det stämmer...
  8. 4
    Det blev en tjej! Får se om det stämmer...
  9. Bakar trean
    #5
    Ja, det är så jag har lärt mig det. Antar att pendlingen ska motsvara pillenuppen och cirklarna lillpuppan. Fast det har jag hittat på själv, kanske finns någon annan koppling.
  10. 5
    Ja, det är så jag har lärt mig det. Antar att pendlingen ska motsvara pillenuppen och cirklarna lillpuppan. Fast det har jag hittat på själv, kanske finns någon annan koppling.
  11. Bakar trean
    #6
    Väntar med spänning...
  12. 6
    Väntar med spänning...
  13. Bakar trean
    #7
    Kul! Synd bara att det är så lång tid kvar innan man får veta om det stämmer.
  14. 7
    Kul! Synd bara att det är så lång tid kvar innan man får veta om det stämmer.
  15. Medlem sedan
    Oct 2004
    #8

    Flicka!

    Ringen tog en himla tid på sig att göra nåt alls, men sedan cirklade den så fint så! Flicka mao! Passar mig bra, för då har jag redan namn färdigt ju!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  16. 8
    Flicka! Ringen tog en himla tid på sig att göra nåt alls, men sedan cirklade den så fint så! Flicka mao! Passar mig bra, för då har jag redan namn färdigt ju!
  17. Bakar trean
    #9
    Det blir en liten tjejmaffia här då, om testet stämmer!
  18. 9
    Det blir en liten tjejmaffia här då, om testet stämmer!
  19. Medlem sedan
    May 2007
    #10
    Eller hur!

    Det verkar inte bättre

    Men, men, vi får se vad det blir. Huvudsaken är att dom är friska och mår bra.

    God natt på er. Blir sängen tidigt idag... Kram!
  20. 10
    Eller hur!

    Det verkar inte bättre

    Men, men, vi får se vad det blir. Huvudsaken är att dom är friska och mår bra.

    God natt på er. Blir sängen tidigt idag... Kram!
  21. Medlem sedan
    Sep 2000
    #11
    här cirklar det också, återstår att se då !
  22. 11
    här cirklar det också, återstår att se då !
  23. Medlem sedan
    Oct 2004
    #12

    Hihi...

    tänk vad roligt om det stämmer!
    Tjejmaffia på hög nivå!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  24. 12
    Hihi... tänk vad roligt om det stämmer!
    Tjejmaffia på hög nivå!
  25. Medlem sedan
    Oct 2004
    #13

    Vad kul!

    Vi får titta tillbaka när våra pyren kommit och se om det stämde!
    Jag tror bergis att det stämmer!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  26. 13
    Vad kul! Vi får titta tillbaka när våra pyren kommit och se om det stämde!
    Jag tror bergis att det stämmer!
  27. Medlem sedan
    Jan 2001
    #14

    Gorde förra

    grav då cirklade den men ut kom en pojke =)
  28. 14
    Gorde förra grav då cirklade den men ut kom en pojke =)
  29. Medlem sedan
    Oct 2004
    #15

    hehe...

    prova denna gången med då! Du kanske alltid får tvärtom?
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  30. 15
    hehe... prova denna gången med då! Du kanske alltid får tvärtom?
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16
    Hehe det här var roligt ju.....enligt detta test så ska jag få en pojke.....hmmm ska bli hur kul som helst o se om det stämmer.
  32. 16
    Hehe det här var roligt ju.....enligt detta test så ska jag få en pojke.....hmmm ska bli hur kul som helst o se om det stämmer.
  33. Medlem sedan
    Jan 2001
    #17

    ja *ler*

    Det kanske är så jag ska göra =)
    Nu har jag viserligen en vigselring att göra det med istället för en förlovningsring
    och enligt sägen ska det väll va en vigselring
    tror jag använde sytråd den gången och det ska väll va ett hårstrå ?
    Hmm får väll pröva då =)
  34. 17
    ja *ler* Det kanske är så jag ska göra =)
    Nu har jag viserligen en vigselring att göra det med istället för en förlovningsring
    och enligt sägen ska det väll va en vigselring
    tror jag använde sytråd den gången och det ska väll va ett hårstrå ?
    Hmm får väll pröva då =)
  35. Medlem sedan
    Oct 2004
    #18

    Gårstrå

    och vigselring eller förlovningsring...

    Om man har sten på vigselringen får man se till att den hamnar så att det inte blir tyngre åt ena håller för då kan det bli missvisande...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  36. 18
    Gårstrå och vigselring eller förlovningsring...

    Om man har sten på vigselringen får man se till att den hamnar så att det inte blir tyngre åt ena håller för då kan det bli missvisande...
  37. Medlem sedan
    Oct 2004
    #19

    *asg* Hårstrå menar jag ju!

    *asg*
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  38. 19
    *asg* Hårstrå menar jag ju! *asg*
  39. Medlem sedan
    Jan 2001
    #20

    PENDLAR

    och denna gången tror jag på ringen men bara för att jag är så tvärsäker på att vi kommer få en pojke till.
    Har sagt redan innan första killen att jag kommer få 3 pojkar och det tror jag stenhårt på.
  40. 20
    PENDLAR och denna gången tror jag på ringen men bara för att jag är så tvärsäker på att vi kommer få en pojke till.
    Har sagt redan innan första killen att jag kommer få 3 pojkar och det tror jag stenhårt på.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ringtest...
    By Nujävlar! in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 19:43
  2. Ringtest igen
    By Camellis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 06:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar