Suck! och åter Suck!
Bokstavsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Suck! och åter Suck!

    Min son sålde sin gamla lilla "leksaksmotorcykel", en Yamaha R1 för att han ville köpa en Cross. Det gillade inte exet eftersom han tyckte att sonen förlorade pengarna på en sådan affär. Givetvis kan man inte få samma pris när man säljer begagnat som det man köpte det för som ny. Även om det inte var mycket körd.

    I alla fall så har sonen tjatat och tjatat om att han i stället vill köpa en Cross på ca 110 cc. Hans pappa har nog visserligen sagt att han är ointresserad av motorcyklar, men pojken och även jag har trott att om de nu köper en cross så måste den kunna gå in i pappans bil för att han då och då skulle kunna köra ut den på en crossbana där pojken kan åka.
    I alla fall står den parkerad i min källare. Och det verkar nu som om han inte alls är intresserad av att åka ut med den till någon bana, väldigt motvilligt i alla fall. Sen säger han till mig att det är jag som uppmuntrat pojken med dessa annonser och och då får jag ta mitt ansvar.

    Jag anser ju att det är mycket bättre att pojken får köra på en riktig bana under ordnade former än att han ska köra på diverse tomma parkeringsplatser, vilket egentligen inte är tillåtet. Dessutom är den här crossen MYCKET tyngre än den förr lilla han hade och jag orkar inte lyfta den från källaren.

    Varför säger inte exet absolut NEJ till sonen eller är mer tydlig. Enligt honom själv är han tydlig, men varken jag eller pojken begriper någonting.

    Nu har han också börjat kallat sin son "den där idioten", inte så pojken hör hoppas jag i telefonen, men till mig. Vilket jag tycker är hemskt.

    Tackar varje sekund för att jag inte bor med honom längre.
  2. 1
    Suck! och åter Suck! Min son sålde sin gamla lilla "leksaksmotorcykel", en Yamaha R1 för att han ville köpa en Cross. Det gillade inte exet eftersom han tyckte att sonen förlorade pengarna på en sådan affär. Givetvis kan man inte få samma pris när man säljer begagnat som det man köpte det för som ny. Även om det inte var mycket körd.

    I alla fall så har sonen tjatat och tjatat om att han i stället vill köpa en Cross på ca 110 cc. Hans pappa har nog visserligen sagt att han är ointresserad av motorcyklar, men pojken och även jag har trott att om de nu köper en cross så måste den kunna gå in i pappans bil för att han då och då skulle kunna köra ut den på en crossbana där pojken kan åka.
    I alla fall står den parkerad i min källare. Och det verkar nu som om han inte alls är intresserad av att åka ut med den till någon bana, väldigt motvilligt i alla fall. Sen säger han till mig att det är jag som uppmuntrat pojken med dessa annonser och och då får jag ta mitt ansvar.

    Jag anser ju att det är mycket bättre att pojken får köra på en riktig bana under ordnade former än att han ska köra på diverse tomma parkeringsplatser, vilket egentligen inte är tillåtet. Dessutom är den här crossen MYCKET tyngre än den förr lilla han hade och jag orkar inte lyfta den från källaren.

    Varför säger inte exet absolut NEJ till sonen eller är mer tydlig. Enligt honom själv är han tydlig, men varken jag eller pojken begriper någonting.

    Nu har han också börjat kallat sin son "den där idioten", inte så pojken hör hoppas jag i telefonen, men till mig. Vilket jag tycker är hemskt.

    Tackar varje sekund för att jag inte bor med honom längre.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Ingen tröst för dig.. men jag blir arg då jag hör att er sons pappa kallar honom för "den där idioten". Även om han inte hör det, man säger inte så.

    Vad säger han när du konfronterar honom med det??
  4. 2
    Ingen tröst för dig.. men jag blir arg då jag hör att er sons pappa kallar honom för "den där idioten". Även om han inte hör det, man säger inte så.

    Vad säger han när du konfronterar honom med det??

Liknande trådar

  1. Virus, baciller, suck suck...
    By Nugga in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 12:54
  2. Suck suck och lite mer suck...
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 13:16
  3. Då var mensen åter *suck*
    By ninni79 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 18:09
  4. Kläder..suck suck
    By HellenG in forum _0805 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 21:16
  5. suck och åter suck..
    By sandra_78 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 17:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar