Cirkuskalas
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Cirkuskalas

    Gomorron alla!

    Nu drar det verkligen ihop sig till 3-årskalas både här och där. Mirr fyller på fredag och kalaset blir på lördag! Tänkte ha cirkus-kalas med mitt fina cirkus-tårtfat (det skulle ni sett - superfint..), men hur ska jag mer få till temat? Kan morfar vara clown? ;-) Nån som har några tips?

    Igår hjälpte (stjälpte?) Mirris sin pappa med att måla där ute, jag UNDRAR om hon någonsin kommer att bli ren från färg igen? Tveksamt känns det som. Vi försökte blöta upp henne i ett bad igår, men hon blev inte mycket renare för det. Bus-unge!

    Milla med E & M
  2. 1
    Cirkuskalas Gomorron alla!

    Nu drar det verkligen ihop sig till 3-årskalas både här och där. Mirr fyller på fredag och kalaset blir på lördag! Tänkte ha cirkus-kalas med mitt fina cirkus-tårtfat (det skulle ni sett - superfint..), men hur ska jag mer få till temat? Kan morfar vara clown? ;-) Nån som har några tips?

    Igår hjälpte (stjälpte?) Mirris sin pappa med att måla där ute, jag UNDRAR om hon någonsin kommer att bli ren från färg igen? Tveksamt känns det som. Vi försökte blöta upp henne i ett bad igår, men hon blev inte mycket renare för det. Bus-unge!

    Milla med E & M
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2

    Tjaaa, vilken

    kul ide!! ja, visst kan morfar vara clown!! men jag tycker också att ni kan ha partyhattar som är lite clowniga, får du tag på röda lös-näsor åt barnen så är ju det kul. Skulle säkert vara kul till de vuxna med iofs... Så kan du ju göra tårta som ser ut som ett cirkustält, alltså göra tårtan lite "toppig" och en flagga på toppen och så "randigt" tak då, antingen om du färgar grädden (kan ju bli krångligt) eller om du tar "ränder" av marsipan... har ni ett partytält så kan ju det vara cirkustält... Hmm, det vara mina spontana ideer det!
    *sjuksköterska* sedan våren 2008
    Besök gärna nån av mina bloggar: överst om livet som mamma och den undre om min stora hobby PÄRLOR!

    http://ebba.anknet.se

    http://ebba.anknet.se/familjeblogg/index.php?blog=3
  4. 2
    Tjaaa, vilken kul ide!! ja, visst kan morfar vara clown!! men jag tycker också att ni kan ha partyhattar som är lite clowniga, får du tag på röda lös-näsor åt barnen så är ju det kul. Skulle säkert vara kul till de vuxna med iofs... Så kan du ju göra tårta som ser ut som ett cirkustält, alltså göra tårtan lite "toppig" och en flagga på toppen och så "randigt" tak då, antingen om du färgar grädden (kan ju bli krångligt) eller om du tar "ränder" av marsipan... har ni ett partytält så kan ju det vara cirkustält... Hmm, det vara mina spontana ideer det!
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Det ska vi med ha!!

    Alla barn får vara utklädda till "cirkusiga" saker (om de vill).
    Mormor har sytt en clownkostym till Theo, en clownoverall till Tuva + att Hanna har beställt en cirkusprinsess-klänning.
    Tänkte bygga en manege ute i trädgården (om det inte regnar) som man kan få göra konster i (slå kullerbyttor, gå på lina osv).
    Ska även ha ett popcorn-stånd, där man kan få "köpa" popcorn i strut (har även sneglat på en sockervaddsmaskin....vi får se).
    Kommer servera saker som äts på cirkus; korv m. bröd, glass, popcorn...hoppar nog tårtan.
    Om det mot all förmodan blir tårta kommer jag göra en rund tårta & dekorera sojm ett clownansikte.
    typ




    I godispåsen kommer det ligga;
    Såpbubblor, en flärp, en klubba, en tablettask, en liten chokladbit samt en påse clownkex...möjligtvis även en ouppblåst ballong.


    Just det, höll på att glömma det viktigaste; morfar ska ju trolla åxå!!!
  6. 3
    Det ska vi med ha!! Alla barn får vara utklädda till "cirkusiga" saker (om de vill).
    Mormor har sytt en clownkostym till Theo, en clownoverall till Tuva + att Hanna har beställt en cirkusprinsess-klänning.
    Tänkte bygga en manege ute i trädgården (om det inte regnar) som man kan få göra konster i (slå kullerbyttor, gå på lina osv).
    Ska även ha ett popcorn-stånd, där man kan få "köpa" popcorn i strut (har även sneglat på en sockervaddsmaskin....vi får se).
    Kommer servera saker som äts på cirkus; korv m. bröd, glass, popcorn...hoppar nog tårtan.
    Om det mot all förmodan blir tårta kommer jag göra en rund tårta & dekorera sojm ett clownansikte.
    typ




    I godispåsen kommer det ligga;
    Såpbubblor, en flärp, en klubba, en tablettask, en liten chokladbit samt en påse clownkex...möjligtvis även en ouppblåst ballong.


    Just det, höll på att glömma det viktigaste; morfar ska ju trolla åxå!!!
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Tycker absolut att morfar ska vara clown om han vill det! Låter som en toppen idé. Här ska vi köra piratkalas efter Leons önskemål, det blir nog bra . Har tyvärr inga tips å ge men sök på nätet eller besök kalaslandet.se för mer ideér. Leon har "hjälpt" mig måla så jag vet vilken sanering som krävs .
  8. 4
    Tycker absolut att morfar ska vara clown om han vill det! Låter som en toppen idé. Här ska vi köra piratkalas efter Leons önskemål, det blir nog bra . Har tyvärr inga tips å ge men sök på nätet eller besök kalaslandet.se för mer ideér. Leon har "hjälpt" mig måla så jag vet vilken sanering som krävs .
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5

    Bra idé !

    Har tyvärr inga bra tips att ge, men cirkuskalas kan ju bli hur bra som helst ju!
    Såklart morfar kan vara clown!


    Och det där med målande barn... Det är bara att resignera, det går inte tvätta bort, men det nöts bort med tiden... *vet*
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  10. 5
    Bra idé ! Har tyvärr inga bra tips att ge, men cirkuskalas kan ju bli hur bra som helst ju!
    Såklart morfar kan vara clown!


    Och det där med målande barn... Det är bara att resignera, det går inte tvätta bort, men det nöts bort med tiden... *vet*
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6
    Kom och tänka på att de kanske skulle uppskatta att bli ansiktsmålade? Som Lejon, clowner eller elefanter? Bara en tanke
  12. 6
    Kom och tänka på att de kanske skulle uppskatta att bli ansiktsmålade? Som Lejon, clowner eller elefanter? Bara en tanke
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Puuhhh... ni är verkligen fantastiska och kreativa! Såå många bra idéer! Får väl se hur mycket jag hinner med! Och vad gäller morfar - så bestämmer den som fyller år, dvs Mirris...

    Milla med E & M (fel nick innan)
  14. 7
    Puuhhh... ni är verkligen fantastiska och kreativa! Såå många bra idéer! Får väl se hur mycket jag hinner med! Och vad gäller morfar - så bestämmer den som fyller år, dvs Mirris...

    Milla med E & M (fel nick innan)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar