Jag är ju helt ute i det blå
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Jag är ju helt ute i det blå

    När det gäller att resa men vet att många härinne är beresta så ni kan tala om VAD man ska ha med sig? Det är bara de 2 stora som ska med...slipper tänka på vagn/blöjor/välling vilket känns skönt.

    Vi har hämtat pass idag (så mycket vet jag ) OCH så har jag köpt ett solskyddsfaktor till barnen...men mer då? förrutom bikini och lite sommarkläder. Tips på saker man inte ska glömma?

    Börjar få rejält med resfeber/ångest över att lämna de små i 2 hela veckor känner mig liite deppig faktiskt, skäms att jag inte är glad att få vara med de stora bara...ångrar mig att vi inte hyrda en stuga i Sverige...men nu är det som det är.

    Så måndag kl 16 lyfter planet till Malaga SHIT...

    kram och Godnatt/j
    Mamma till: Victoria, Ludvig, Hedvig och August.
    Matte till Svea, Putte och Mors Lilla Olle
    och fru till Fredrik.

    Ska börja plugga! Till hösten ska jag läsa samhälls- beteendevetarprogrammet vid Örebro Universitet.
  2. 1
    Jag är ju helt ute i det blå När det gäller att resa men vet att många härinne är beresta så ni kan tala om VAD man ska ha med sig? Det är bara de 2 stora som ska med...slipper tänka på vagn/blöjor/välling vilket känns skönt.

    Vi har hämtat pass idag (så mycket vet jag ) OCH så har jag köpt ett solskyddsfaktor till barnen...men mer då? förrutom bikini och lite sommarkläder. Tips på saker man inte ska glömma?

    Börjar få rejält med resfeber/ångest över att lämna de små i 2 hela veckor känner mig liite deppig faktiskt, skäms att jag inte är glad att få vara med de stora bara...ångrar mig att vi inte hyrda en stuga i Sverige...men nu är det som det är.

    Så måndag kl 16 lyfter planet till Malaga SHIT...

    kram och Godnatt/j
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Jag har inte hängt med riktigt men du och maken och dom två stora ska åka till Malaga i 2v el. är det du och dom två stora och maken är hemma med dom små??

    Bra att ta med sig är:
    Reseapotek(alvedon, plåster, pincett osv)
    Handtvättmedel(tvätta upp favorit tröjan)
    Vanligt tvättmedel(slippa ta med sig en hel garderob m. kläder)
  4. 2
    Jag har inte hängt med riktigt men du och maken och dom två stora ska åka till Malaga i 2v el. är det du och dom två stora och maken är hemma med dom små??

    Bra att ta med sig är:
    Reseapotek(alvedon, plåster, pincett osv)
    Handtvättmedel(tvätta upp favorit tröjan)
    Vanligt tvättmedel(slippa ta med sig en hel garderob m. kläder)
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    jag, maken och de 2 äldsta ska åka ja....tack för tips, behövs det inge mer?
  6. 3
    jag, maken och de 2 äldsta ska åka ja....tack för tips, behövs det inge mer?
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Varför får inte "småttingarna" följa med? Vart ska dom vara?
    I år åker vi 2v med husvagnen bla Karlstad och västkusten. Sen i vinter bär det av till Thailand.
  8. 4
    Varför får inte "småttingarna" följa med? Vart ska dom vara?
    I år åker vi 2v med husvagnen bla Karlstad och västkusten. Sen i vinter bär det av till Thailand.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    välkommen till mina hemtrakter K-d---ni ska till Bomstad va????
  10. 5
    välkommen till mina hemtrakter K-d---ni ska till Bomstad va????
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Fråga inte så _ har ångest nog över det ändå...

    Får och får, det är inte enkelt att stimulera 14 åring och 2 åring på samma semester. Det är nog krigit mellan syskonen här hemma under vardagen och vi anser att vi har missunnat de stora så mycket egentid pga av småttingarna så vi vill njuta och umgås med dem. Tycker du att det är fel med det? har ju bollat detta ett flertal ggr och nu när jag äntligen kommit till en relativt positiv inställning till resan så vart jag nu lite ställd över frågan varför...ja, ja.
    Det ska vara ena veckan med mormor, andra veckan med farmor. Ha en skön sommar!
  12. 6
    Fråga inte så _ har ångest nog över det ändå...

    Får och får, det är inte enkelt att stimulera 14 åring och 2 åring på samma semester. Det är nog krigit mellan syskonen här hemma under vardagen och vi anser att vi har missunnat de stora så mycket egentid pga av småttingarna så vi vill njuta och umgås med dem. Tycker du att det är fel med det? har ju bollat detta ett flertal ggr och nu när jag äntligen kommit till en relativt positiv inställning till resan så vart jag nu lite ställd över frågan varför...ja, ja.
    Det ska vara ena veckan med mormor, andra veckan med farmor. Ha en skön sommar!
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7
    Ha inte ångest Jeanette. Hedvig och August kommer att ha det jättebra med farmor och mormor. Dessutom förstår jag verkligen din tanke med att de stora barnen kan behöva få umgås med er i lugn och ro. En annan gång kanske bara de två små får åka med. Dessurom kommer de ju att få vara med mormor och farmor, det får ju inte de stora barnen vara.

    Jag har redan nästan lite panik över hur det ska bli med min och Alvas relation när bebisen kommer och jag har sagt till maken att han ska "tvinga" iväg mig och Alva på saker om jag inte själv tar initiativ till det.
  14. 7
    Ha inte ångest Jeanette. Hedvig och August kommer att ha det jättebra med farmor och mormor. Dessutom förstår jag verkligen din tanke med att de stora barnen kan behöva få umgås med er i lugn och ro. En annan gång kanske bara de två små får åka med. Dessurom kommer de ju att få vara med mormor och farmor, det får ju inte de stora barnen vara.

    Jag har redan nästan lite panik över hur det ska bli med min och Alvas relation när bebisen kommer och jag har sagt till maken att han ska "tvinga" iväg mig och Alva på saker om jag inte själv tar initiativ till det.
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8
    Jo, jag bara måste fråga då jag inte förstod resonemanget. Vårat äldsta barn är 12 år och vårat yngsta 8 mån och två barn där i mellan men vi kör semester ihop ändå.
    Vi hittar semestrar som passar alla i familjen. Jag skulle inte kunna åka på semster och lämna två barn hemma vare sig det är dom stora el. dom små.
    Jag säger INTE att DU ska ha dåligt samvete för att ni gör så, för det kanske är det de bästa för eran familj.
  16. 8
    Jo, jag bara måste fråga då jag inte förstod resonemanget. Vårat äldsta barn är 12 år och vårat yngsta 8 mån och två barn där i mellan men vi kör semester ihop ändå.
    Vi hittar semestrar som passar alla i familjen. Jag skulle inte kunna åka på semster och lämna två barn hemma vare sig det är dom stora el. dom små.
    Jag säger INTE att DU ska ha dåligt samvete för att ni gör så, för det kanske är det de bästa för eran familj.
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Ja, vi ska till Bomstad, vi var där förra året av en ren slump och gillade campingen och stranden. Vi besökte även en jättefin variant av 4h gård och hoppas att vi hinner med det i år också.
    Vi tycker att det är perfekt med ett par dagars paus i Karlstad på väg mot västkusten.
  18. 9
    Ja, vi ska till Bomstad, vi var där förra året av en ren slump och gillade campingen och stranden. Vi besökte även en jättefin variant av 4h gård och hoppas att vi hinner med det i år också.
    Vi tycker att det är perfekt med ett par dagars paus i Karlstad på väg mot västkusten.
  19. Medlem sedan
    Oct 2001
    #10

    halloj där!

    Vad skoj att ni ska ut och resa!

    Här kommer några tips på saker att ta med:

    ~ adressboken
    ~ som morran skrev - tvättmedel och ett litet reseapotek! Det känns alltid tryggast med egen alvedon, nezeril osv till barnen
    ~ har man vällingbarn, vilket jag inte tror du har med nu?, men flaskborste är ett måste då!! I värmen blir vällingflaskor extra sunkiga Skönt att slippa springa ner till hotellets kök och be om hjälp och det är extra smidigt att själv ta bort gegget längst ner i flaskan ordentligt
    ~ om du tappar betalkort så kan det vara smidigt med ett direktnummer (dygnet runt) som du kan ringa till och spärra...
    ~ morgonpromenader? Musik till poolen? Ta med rätt låtar och framförallt rätt SKOR *ler*

    Kommer inte på något mer just nu...hojtar till isåfall!

    Kram och ta hand om er!...och Trevlig Resa!

    /Anna
  20. 10
    halloj där! Vad skoj att ni ska ut och resa!

    Här kommer några tips på saker att ta med:

    ~ adressboken
    ~ som morran skrev - tvättmedel och ett litet reseapotek! Det känns alltid tryggast med egen alvedon, nezeril osv till barnen
    ~ har man vällingbarn, vilket jag inte tror du har med nu?, men flaskborste är ett måste då!! I värmen blir vällingflaskor extra sunkiga Skönt att slippa springa ner till hotellets kök och be om hjälp och det är extra smidigt att själv ta bort gegget längst ner i flaskan ordentligt
    ~ om du tappar betalkort så kan det vara smidigt med ett direktnummer (dygnet runt) som du kan ringa till och spärra...
    ~ morgonpromenader? Musik till poolen? Ta med rätt låtar och framförallt rätt SKOR *ler*

    Kommer inte på något mer just nu...hojtar till isåfall!

    Kram och ta hand om er!...och Trevlig Resa!

    /Anna
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11
    Tack Anna vad roligt att se dig här inne igen. Hoppas ni har det underbart, nygifta och allt...lika lycklig än? förmodar det...kramar i massor till dig! /jeanette
  22. 11
    Tack Anna vad roligt att se dig här inne igen. Hoppas ni har det underbart, nygifta och allt...lika lycklig än? förmodar det...kramar i massor till dig! /jeanette
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12
    Du ska INTE ha ångest. De minsta kommer att ha så kul utan dig o pappa. NJUUUT av att få vara med dina äldsta barn o din make istället
  24. 12
    Du ska INTE ha ångest. De minsta kommer att ha så kul utan dig o pappa. NJUUUT av att få vara med dina äldsta barn o din make istället

Liknande trådar

  1. helt ledig, helt skumt!
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 10:54
  2. Helt öde, helt tomt
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 15:49
  3. Helt
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 14:00
  4. Helt, helt slut...
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 11:56
  5. helt ot.
    By martina85 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 19:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar