Järntabletter och magen?
_0711 Novemberbarn
  1. __tess__
    #1

    Järntabletter och magen?

    Någon annan som ätit järntabletter? Hur har ni mått i magen? Jag tycker att jag har haft väldigt mycket ont i magen. Det kan komma lite när som helst och kännas nästan som om jag håller på att bli magsjuk.

    Just nu provar jag att sluta ta järntabletterna för att se om det blir bättre. Ville bara kolla om det är någon annan som också reagerat på dom.
  2. 1
    Järntabletter och magen? Någon annan som ätit järntabletter? Hur har ni mått i magen? Jag tycker att jag har haft väldigt mycket ont i magen. Det kan komma lite när som helst och kännas nästan som om jag håller på att bli magsjuk.

    Just nu provar jag att sluta ta järntabletterna för att se om det blir bättre. Ville bara kolla om det är någon annan som också reagerat på dom.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Jag har fått prova lite olika varianter, tar jag bara niferex utan att äta så kräks jag, tar jag niferex med mat blir jag hård i magen, tar jag niferex med vitamintablett och mat så blir jag lös i magen.

    Tar jag blutsaft och c-vitamin så fungerar magen klockrent men det är så jobbigt att hålla på med och dyrare i längden.

    Dueferon har jag aldrig haft problem med men då blir mitt HB inte lika bra som om jag tar niferex eller blutsaft.

    prova lite andra märken på järntabletter och se hur du reagerar då.
  4. 2
    Jag har fått prova lite olika varianter, tar jag bara niferex utan att äta så kräks jag, tar jag niferex med mat blir jag hård i magen, tar jag niferex med vitamintablett och mat så blir jag lös i magen.

    Tar jag blutsaft och c-vitamin så fungerar magen klockrent men det är så jobbigt att hålla på med och dyrare i längden.

    Dueferon har jag aldrig haft problem med men då blir mitt HB inte lika bra som om jag tar niferex eller blutsaft.

    prova lite andra märken på järntabletter och se hur du reagerar då.
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Jag mår bra av Hemofer men vet inte om de är lika "starka" som andra. Har provat blutsaft men då la magen av fullständigt, mådde illa till slut. Har använt Hemofer vid tidigare gravvar å det har varit bra värden.
  6. 3
    Jag mår bra av Hemofer men vet inte om de är lika "starka" som andra. Har provat blutsaft men då la magen av fullständigt, mådde illa till slut. Har använt Hemofer vid tidigare gravvar å det har varit bra värden.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Ont i magen utan tabletter... Vaknar på nätterna av att magen surar, har din blivit bättre utan tabletterna?
  8. 4
    Ont i magen utan tabletter... Vaknar på nätterna av att magen surar, har din blivit bättre utan tabletterna?
  9. __tess__
    #5

    Ah, intressant.

    Jag blir precis som du både hård och lös i magen beroende på hur och när jag tar det. jag får inte ta på morgonen för då ska jag ta min Levaxin tablett och den får inte kombineras med järn. Så jag tar efter middagen. Men jag blir såååå härd i magen och får så ont och sen helt plötsligt får jag jätte ont och blir jätte lös ...

    Jag ska prova något annat.

    Tack för dina tips!
  10. 5
    Ah, intressant. Jag blir precis som du både hård och lös i magen beroende på hur och när jag tar det. jag får inte ta på morgonen för då ska jag ta min Levaxin tablett och den får inte kombineras med järn. Så jag tar efter middagen. Men jag blir såååå härd i magen och får så ont och sen helt plötsligt får jag jätte ont och blir jätte lös ...

    Jag ska prova något annat.

    Tack för dina tips!
  11. __tess__
    #6

    Vet inte riktigt.

    Jag är jätte konstig i mage nu också. Har ont och känner mig konstig, men jag är inte så där stenhård som innan.

    Ska nog ta och be min bm om råd och se om jag ska prova någon annan kombination.
  12. 6
    Vet inte riktigt. Jag är jätte konstig i mage nu också. Har ont och känner mig konstig, men jag är inte så där stenhård som innan.

    Ska nog ta och be min bm om råd och se om jag ska prova någon annan kombination.
  13. __tess__
    #7

    Jag tror

    inte att jag egentligen behöver jätte mycket järn, jag har bra värden. Men min BM ville att jag skulle prova för jag tappade precis all ork till allt här för ett tag sen.

    Ska kontakta henne igen.
  14. 7
    Jag tror inte att jag egentligen behöver jätte mycket järn, jag har bra värden. Men min BM ville att jag skulle prova för jag tappade precis all ork till allt här för ett tag sen.

    Ska kontakta henne igen.
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8

    är rutten i magen

    Jag är jätte dålig i magen och järntabletterna och min mage gå inte ihop alls. Funderar på att testa blutsaft
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  16. 8
    är rutten i magen Jag är jätte dålig i magen och järntabletterna och min mage gå inte ihop alls. Funderar på att testa blutsaft
  17. __tess__
    #9

    hmmm inte bara jag då.

    Det är ju inte bättre i och för sig. Men skönt att veta att det inte är min mage som helt gett upp.
  18. 9
    hmmm inte bara jag då. Det är ju inte bättre i och för sig. Men skönt att veta att det inte är min mage som helt gett upp.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    V19-20?

    Många får en energidipp just vid mitten av graviditeten men energin kommer tillbaka när man "gått över på andra sidan"
  20. 10
    V19-20?

    Många får en energidipp just vid mitten av graviditeten men energin kommer tillbaka när man "gått över på andra sidan"
  21. __tess__
    #11

    Jag borde nog ha passerat ...

    men jag är ju lite sen av mig Men kanske är det en dipp. Har en hel dipp i mig själv tror jag... måste hitta tillbaka till lite lugn och harmoni.
  22. 11
    Jag borde nog ha passerat ... men jag är ju lite sen av mig Men kanske är det en dipp. Har en hel dipp i mig själv tror jag... måste hitta tillbaka till lite lugn och harmoni.
  23. Medlem sedan
    Apr 2000
    #12
    Jag kommer ihåg att jag fick diarre av niferex, vilka är de enda jag provat. Blutsaft nästan spyr jag av och sist jag var gravid var Hemofer restat på apoteket. Så du är inte ensam! Nu undviker jag järntabletter in i det längsta...
  24. 12
    Jag kommer ihåg att jag fick diarre av niferex, vilka är de enda jag provat. Blutsaft nästan spyr jag av och sist jag var gravid var Hemofer restat på apoteket. Så du är inte ensam! Nu undviker jag järntabletter in i det längsta...

Liknande trådar

  1. järntabletter
    By erikssonidalsland in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 12:05
  2. ont i magen+ järntabletter
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 22:01
  3. JÄRNtabletter?
    By Mikaela med Ronja in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 12:15
  4. järntabletter
    By Susanne Bf 2 juni in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 17:52
  5. järntabletter...
    By Susanne Bf 19 maj in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 03:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar