5½ årskoll o storleksfråga
_01/02 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    5½ årskoll o storleksfråga

    Tilda var på 5½ års koll idag. 117 cm lång och 20,5 kilo tung. Tydligt större än storasyster vid samma ålder, det märks på kläder och skor
    Och ändå bara medel, aningen över medel i längden.
    Hur stora är era? Och vilken klädstorlek drar de?
    Tilda drar 116 i byxor och 122 upptill.
    Kollen gick jättebra, hon kunde allt och det var inga problem. Sen fick hon den nya sprutan, var först ut med det iaf på vårt bvc men hon sa inte ett knyst
    Så hon var jättestolt efteråt
  2. 1
    5½ årskoll o storleksfråga Tilda var på 5½ års koll idag. 117 cm lång och 20,5 kilo tung. Tydligt större än storasyster vid samma ålder, det märks på kläder och skor
    Och ändå bara medel, aningen över medel i längden.
    Hur stora är era? Och vilken klädstorlek drar de?
    Tilda drar 116 i byxor och 122 upptill.
    Kollen gick jättebra, hon kunde allt och det var inga problem. Sen fick hon den nya sprutan, var först ut med det iaf på vårt bvc men hon sa inte ett knyst
    Så hon var jättestolt efteråt
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    sprutan

    var nog mest spännande förstod jag det som?
    Isadora var på femårskoll i april, 120 cm lång och 23 kilo. Hon kan ha 122 i kläder, 116 i någon tröja men 122 byxorna börjar bli korta... Köper jag nytt köper jag 128.
  4. 2
    sprutan var nog mest spännande förstod jag det som?
    Isadora var på femårskoll i april, 120 cm lång och 23 kilo. Hon kan ha 122 i kläder, 116 i någon tröja men 122 byxorna börjar bli korta... Köper jag nytt köper jag 128.
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Ja, den var väl mest spännande, hon blånekar till att det skulle ha gjort ont
    Både läkaren och sköterskan stod spända o väntade på reaktion då hon var först ut med vaccination av den nya sorten. Så de blev väl nästan lite besvikna
    Här har vi ingen femårskoll, det är 5½ års koll som gäller, sen lämnar de över till skolan (iaf om det inte dröjer ett fullt år tills skolan verkligen startar ). Trodde att bvc hade samma hållpunkter i hela landet, konstigt att de skiljer sig åt.
  6. 3
    Ja, den var väl mest spännande, hon blånekar till att det skulle ha gjort ont
    Både läkaren och sköterskan stod spända o väntade på reaktion då hon var först ut med vaccination av den nya sorten. Så de blev väl nästan lite besvikna
    Här har vi ingen femårskoll, det är 5½ års koll som gäller, sen lämnar de över till skolan (iaf om det inte dröjer ett fullt år tills skolan verkligen startar ). Trodde att bvc hade samma hållpunkter i hela landet, konstigt att de skiljer sig åt.
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    nej det skiljer sig massor

    vi har ju flyttat från sthlm och det skiljde sig där med. Tex har de här ingen treårskoll uatn 2,5års koll, 4 och 5år. Och nu överlämnas hon till skolan. Blev lite förvirrad själv
    Men de sa att hon fick den nya sprutan och även Astrid när hon var där på 1,5års koll. De är lite konstiga de där BVC människorna
  8. 4
    nej det skiljer sig massor vi har ju flyttat från sthlm och det skiljde sig där med. Tex har de här ingen treårskoll uatn 2,5års koll, 4 och 5år. Och nu överlämnas hon till skolan. Blev lite förvirrad själv
    Men de sa att hon fick den nya sprutan och även Astrid när hon var där på 1,5års koll. De är lite konstiga de där BVC människorna
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Cassandra är 117 cm..

    och väger ca 18 kg. Hon har stl 116 för det mesta. Ibland 120 i tröjor.
    http://www.tjock-till-smal.bloggplatsen.se

    Älska mig som mest, när jag förtjänar det som minst,för då behöver jag det mest.
  10. 5
    Cassandra är 117 cm.. och väger ca 18 kg. Hon har stl 116 för det mesta. Ibland 120 i tröjor.
  11. Medlem sedan
    Jul 2001
    #6
    Tar alla sprutan nu utom vi? Hos oss är det inte förrän på 6-årskollen som man får spruta. Jag tycker dock det verkar som om det på alla andra ställen är när man är 5? Noel har iallafall redan ångest för denna spruta torts att han inte fyller 6 år förrän i slutet av februari. "Snälla, säg att det är en låtsasspruta" brukar han ofta säga till mig.
  12. 6
    Tar alla sprutan nu utom vi? Hos oss är det inte förrän på 6-årskollen som man får spruta. Jag tycker dock det verkar som om det på alla andra ställen är när man är 5? Noel har iallafall redan ångest för denna spruta torts att han inte fyller 6 år förrän i slutet av februari. "Snälla, säg att det är en låtsasspruta" brukar han ofta säga till mig.
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7
    Vi har inte vart på nån kontroll, har för mig att det är innan de börjar förskoleklass som vi har vår. Tilda är iaf. kring 112-114 cm. tror jag, och väger 20 kilo. Hon har 116 på byxor, och samma på tröjor. Hon är så smal, så större går oftast inte, bara syrrans färddikrympta tröjor i 122 kan gå. För övrigt har hon massa tröjor i 98-104 ännu...
  14. 7
    Vi har inte vart på nån kontroll, har för mig att det är innan de börjar förskoleklass som vi har vår. Tilda är iaf. kring 112-114 cm. tror jag, och väger 20 kilo. Hon har 116 på byxor, och samma på tröjor. Hon är så smal, så större går oftast inte, bara syrrans färddikrympta tröjor i 122 kan gå. För övrigt har hon massa tröjor i 98-104 ännu...
  15. Medlem sedan
    Sep 2001
    #8
    Elias är 111 cm lång och 18 kg tung. Elias har 110 i byxor och 116 i tröjor.

    Kollen gick bra och sen var det dags för sprutan som Elias tokvägrade. Vi hade även tänkt ta fästingspruta men det fick räcka med vaccinationen.
  16. 8
    Elias är 111 cm lång och 18 kg tung. Elias har 110 i byxor och 116 i tröjor.

    Kollen gick bra och sen var det dags för sprutan som Elias tokvägrade. Vi hade även tänkt ta fästingspruta men det fick räcka med vaccinationen.
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    Har inte varit på någon 5½årskontroll men 5årskontroll,då togs det en spruta och det gick jätte bra.

    Mätte Elias i veckan och han är 121cm och väger 24kg
    Han har 122-128 i kläder.
  18. 9
    Har inte varit på någon 5½årskontroll men 5årskontroll,då togs det en spruta och det gick jätte bra.

    Mätte Elias i veckan och han är 121cm och väger 24kg
    Han har 122-128 i kläder.
  19. Medlem sedan
    Feb 2007
    #10

    här har

    vi 5-årskoll o den var vi på 9/1.
    då vägde han 19,5 kg o var 111,5 cm.
    eftersom dom skulle få in nya vaccinet i den vevan så fick vi komma tillbaka. var den 16/3 då vi ändå hade Felix 4-årskoll.
    då vägde Vincent 20,1 kg o var 112,3 cm. jag gissar att han vuxit nåra kilo o cm sen dess
    kramar
  20. 10
    här har vi 5-årskoll o den var vi på 9/1.
    då vägde han 19,5 kg o var 111,5 cm.
    eftersom dom skulle få in nya vaccinet i den vevan så fick vi komma tillbaka. var den 16/3 då vi ändå hade Felix 4-årskoll.
    då vägde Vincent 20,1 kg o var 112,3 cm. jag gissar att han vuxit nåra kilo o cm sen dess
    kramar
  21. Medlem sedan
    Jan 2001
    #11
    5-årskoll har vi här, Adam vägde 18,6kg och var 110cm lång. Nya kläder köper vi i strl 110/116 men de brukar vara lite för stora. Byxor är alltid för stora i midjan t.ex.

    Spruta fick han och det gick bra, även om det kom några tårar för att sticket gjorde så ont. Dock fick han feber dagen efter, hade ont i armen och var allmänt grinig. På bvc visste de ingenting om eventuella biverkningar så hon fick slå upp det i FASS.
  22. 11
    5-årskoll har vi här, Adam vägde 18,6kg och var 110cm lång. Nya kläder köper vi i strl 110/116 men de brukar vara lite för stora. Byxor är alltid för stora i midjan t.ex.

    Spruta fick han och det gick bra, även om det kom några tårar för att sticket gjorde så ont. Dock fick han feber dagen efter, hade ont i armen och var allmänt grinig. På bvc visste de ingenting om eventuella biverkningar så hon fick slå upp det i FASS.
  23. Medlem sedan
    Dec 2003
    #12
    Jesper är 119cm lång och väger ca 22 kg
    Sprutan gick hur bra som helst inte ett litet pip ens =)
  24. 12
    Jesper är 119cm lång och väger ca 22 kg
    Sprutan gick hur bra som helst inte ett litet pip ens =)
  25. Medlem sedan
    Aug 1999
    #13
    Milton är 120cm ungefär och väger 21kg...

    han har 122 i kläder, 30 i skor.
  26. 13
    Milton är 120cm ungefär och väger 21kg...

    han har 122 i kläder, 30 i skor.

Liknande trådar

  1. 2-årskoll på BVC
    By Karamella in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 20:46
  2. 3-årskoll..
    By Marisan in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 13:49
  3. 1-årskoll på BVC
    By Ida m Albert&Vilfred in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 07:40
  4. 3-årskoll?
    By anja in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 08:12
  5. 3 årskoll här med:0)
    By Carola m 8 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 18:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar