Idag åker Alva till farmor
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Idag åker Alva till farmor

    och kommer inte hem förrän på torsdag. Visst ska det bli skönt att vara själva ett tag, men jag kommer att längta ihjäl mig efter henne. Alva däremot ser verkligen fram emot att få åka till sin farmor, men hon har lovat att ringa sin stackars mamma varje kväll . Farmors sambo kommer och hämtar Alva ikväll och så kör de två upp till Göteborg. Alva älskar farmors sambo, men är ganska blyg för honom i början så jag hoppas att det går bra. De får väl vänta med att åka tills Alva har slappnat av.
  2. 1
    Idag åker Alva till farmor och kommer inte hem förrän på torsdag. Visst ska det bli skönt att vara själva ett tag, men jag kommer att längta ihjäl mig efter henne. Alva däremot ser verkligen fram emot att få åka till sin farmor, men hon har lovat att ringa sin stackars mamma varje kväll . Farmors sambo kommer och hämtar Alva ikväll och så kör de två upp till Göteborg. Alva älskar farmors sambo, men är ganska blyg för honom i början så jag hoppas att det går bra. De får väl vänta med att åka tills Alva har slappnat av.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    det går säkert bra..lite skönt att få lite andrum. Passa på att göra saker tillsammans och även sånt som är "besvärligt" att ha med henne...
    Kram kram!!!
    P.S hur mår du förresten??? Har ni berättat för Alva om bebisen?? D.S
  4. 2
    det går säkert bra..lite skönt att få lite andrum. Passa på att göra saker tillsammans och även sånt som är "besvärligt" att ha med henne...
    Kram kram!!!
    P.S hur mår du förresten??? Har ni berättat för Alva om bebisen?? D.S
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    Jo, vi har berättat för Alva. Vi gjorde det förra fredagen eftersom vi kände oss tvungna att berätta för våra föräldrar då (eftersom jag inte kunde dricka vin). Jag vet inte om Alva riktigt fattade, men sen började hon prata om bebisar med farmor och till slut förstod farmor. Jag tror att det blir mer verkligt för Alva när den syns ordentligt på magen.

    Jag mår kanonbra förrutom att jag har ont i magen (molvärk och tarmar som inte vill vara med).

    Alva var väldigt glad när farmors sambo kom och hämtade henne, hon var inte blyg alls. Men så jag saknar henne. Vi ska gå på Gessle på onsdag och bio ikväll så nog ska vi försöka njuta av att vara barnlediga.
  6. 3
    Jo, vi har berättat för Alva. Vi gjorde det förra fredagen eftersom vi kände oss tvungna att berätta för våra föräldrar då (eftersom jag inte kunde dricka vin). Jag vet inte om Alva riktigt fattade, men sen började hon prata om bebisar med farmor och till slut förstod farmor. Jag tror att det blir mer verkligt för Alva när den syns ordentligt på magen.

    Jag mår kanonbra förrutom att jag har ont i magen (molvärk och tarmar som inte vill vara med).

    Alva var väldigt glad när farmors sambo kom och hämtade henne, hon var inte blyg alls. Men så jag saknar henne. Vi ska gå på Gessle på onsdag och bio ikväll så nog ska vi försöka njuta av att vara barnlediga.
  7. Malla
    #4

    Våra tre

    stora tjejer var hos mina föräldrar i slutet av förra veckan och trots fyra barn hemma kändes det tomt. Jag passade på att bli dålig när de var borta. Jag hade feber natten till torsdagen, var småkrasslig(ledvärk) under torsdagen och fredagen och sedan sprang jag på toa hela natten till lördagen. När jag sedan var pigg igen på söndagen fick jag mjölkstockning som inte gav med sig så efter två dygn med feber upp mot 41 grader fick jag börja med Heracillin för värme och pumpning gav ej resultat. Sedan vände det och nu är jag bra igen. Ha det så skönt under era barnfria dagar! Konsert och bio låter trevligt
  8. 4
    Våra tre stora tjejer var hos mina föräldrar i slutet av förra veckan och trots fyra barn hemma kändes det tomt. Jag passade på att bli dålig när de var borta. Jag hade feber natten till torsdagen, var småkrasslig(ledvärk) under torsdagen och fredagen och sedan sprang jag på toa hela natten till lördagen. När jag sedan var pigg igen på söndagen fick jag mjölkstockning som inte gav med sig så efter två dygn med feber upp mot 41 grader fick jag börja med Heracillin för värme och pumpning gav ej resultat. Sedan vände det och nu är jag bra igen. Ha det så skönt under era barnfria dagar! Konsert och bio låter trevligt
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Aj aj, det lät inte trevligt. Skönt aqtt du mår bra nu. Visst blir det tomt när någon saknas. Jag ringde och pratade med Alva i går och hon hade jättekul och stackars mammas hjärta smälte när hon sa "mamma jag gillar dig". Hon är snart hemma igen och då ska min mamma komma hit och passa henne lite så hon får en riktigt rolig sommarledighet från dagis.
  10. 5
    Aj aj, det lät inte trevligt. Skönt aqtt du mår bra nu. Visst blir det tomt när någon saknas. Jag ringde och pratade med Alva i går och hon hade jättekul och stackars mammas hjärta smälte när hon sa "mamma jag gillar dig". Hon är snart hemma igen och då ska min mamma komma hit och passa henne lite så hon får en riktigt rolig sommarledighet från dagis.

Liknande trådar

  1. Idag åker jag till gymmet
    By malin2 in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 16:39
  2. I dag åker Lova till farmor och
    By Elin. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 12:50
  3. Alva åker rutschkana!
    By Kristina med 3 in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 09:54
  4. Äh, nu åker Alva o jag o shoppar
    By FinlandsSofia in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 15:34
  5. Lycka till till alla som åker in idag!!
    By Mari med JIM & E in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 12:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar