Världens sämsta mamma
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Världens sämsta mamma

    Idag hade vi besök und jag hade min lilla bebis i knäet eftersom hon var lite orolig. Efter maten så tog besöket kaffe och jag - som väldigt sällan dricker någon varm dryck - tog ett te. Och vips var min lilla rarings pekfinger nere i den heta koppen.
    Jag kylde den direkt med kallt vatten och ringde sen till läkaren. De sa att det inte var någon fara om huden var kvar och hon måde bra vilket hon verkade göra. Jag är i alla fall lite orolig. Hennes finger / hand är röda och svullna. Nu sover hon.
    Usch, stackars barn.
  2. 1
    Världens sämsta mamma Idag hade vi besök und jag hade min lilla bebis i knäet eftersom hon var lite orolig. Efter maten så tog besöket kaffe och jag - som väldigt sällan dricker någon varm dryck - tog ett te. Och vips var min lilla rarings pekfinger nere i den heta koppen.
    Jag kylde den direkt med kallt vatten och ringde sen till läkaren. De sa att det inte var någon fara om huden var kvar och hon måde bra vilket hon verkade göra. Jag är i alla fall lite orolig. Hennes finger / hand är röda och svullna. Nu sover hon.
    Usch, stackars barn.
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Inte alls världens sämsta mamma! Du är en helt vanlig mamma som har otur. Just när man inte tänker 110 % säkerhetsmässigt (och det gör man ju inte jämt, jämt, jämt) så passar den lilla på! Men du, lita på läkaren - det är säkert ingen fara!
  4. 2
    Inte alls världens sämsta mamma! Du är en helt vanlig mamma som har otur. Just när man inte tänker 110 % säkerhetsmässigt (och det gör man ju inte jämt, jämt, jämt) så passar den lilla på! Men du, lita på läkaren - det är säkert ingen fara!
  5. rubinen
    #3
    Inte är du någon dålig mamma för det.
    Ditt barn är knappast det första som bränt sig på kaffe/te eller vad det nu kan vara.
    Min son har bränt sig på ugnen men visst man känner sig hemsk när det händer men inte så lätt alltid för de är väldigt snabba de små liven.
  6. 3
    Inte är du någon dålig mamma för det.
    Ditt barn är knappast det första som bränt sig på kaffe/te eller vad det nu kan vara.
    Min son har bränt sig på ugnen men visst man känner sig hemsk när det händer men inte så lätt alltid för de är väldigt snabba de små liven.
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Hur mycket?

    Är det "bara" toppen av ett finger eller är det en stor yta av handen som är skadad? Blåsor? Hur gammal är din bebis?

    Har du xyclocain (stavning?) hemma? Receptfri salva som finns på apoteket som lindrar vid brännsår, getingstick och annat.
  8. 4
    Hur mycket? Är det "bara" toppen av ett finger eller är det en stor yta av handen som är skadad? Blåsor? Hur gammal är din bebis?

    Har du xyclocain (stavning?) hemma? Receptfri salva som finns på apoteket som lindrar vid brännsår, getingstick och annat.
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5
    Svårt att se hur mycket det var. Jag tror bara det var toppen av fingret, men tummen är svullen längre ner, tycker jag det verkar som. Kanske det var för koppen var varm? Hon är nio månader.
    Inga blåsor som tur är. Har en salva (minns ej namnet) hemma som doktorn sa att jag skulle smeta på.
  10. 5
    Svårt att se hur mycket det var. Jag tror bara det var toppen av fingret, men tummen är svullen längre ner, tycker jag det verkar som. Kanske det var för koppen var varm? Hon är nio månader.
    Inga blåsor som tur är. Har en salva (minns ej namnet) hemma som doktorn sa att jag skulle smeta på.
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6
    Precis, jag känner mig usel. Och vad med ett öga vid besöket istället för hos min lilla älskling. :-(
  12. 6
    Precis, jag känner mig usel. Och vad med ett öga vid besöket istället för hos min lilla älskling. :-(
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Köp aloe vera och ha på...
  14. 7
    Köp aloe vera och ha på...
  15. Medlem sedan
    Sep 2001
    #8
    Usch ja, känner mig helhemsk. ;-(
    Tråkigt med din son och ugnen. Vi har tur för att vår ugn är lite högre, så jag hoppas att det är mindre risk för att hon bränner sig.
  16. 8
    Usch ja, känner mig helhemsk. ;-(
    Tråkigt med din son och ugnen. Vi har tur för att vår ugn är lite högre, så jag hoppas att det är mindre risk för att hon bränner sig.
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    Vad bra att det gick bra! Ett finger i te gör ont, men hon lär inte lida några större men. Just te/kaffe är den vanligaste brännskadan hos barn. Bra med en tankeställare och påminnare - man ska inte ha barnen i knäet när man dricker varm dryck. Det går så fort och de är så snabba!

    Skönt att det gick bra. Du är ingen dålig mamma. Och nu kommer du _aldrig_ att dricka te/kaffe med henne i knät fler gånger, eller hur?
  18. 9
    Vad bra att det gick bra! Ett finger i te gör ont, men hon lär inte lida några större men. Just te/kaffe är den vanligaste brännskadan hos barn. Bra med en tankeställare och påminnare - man ska inte ha barnen i knäet när man dricker varm dryck. Det går så fort och de är så snabba!

    Skönt att det gick bra. Du är ingen dålig mamma. Och nu kommer du _aldrig_ att dricka te/kaffe med henne i knät fler gånger, eller hur?
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10

    ok

    då är det nog ingen fara, om du inte ens kan se hur mycket som är illa bränt. Och du, du är ingen dålig mamma. Sånt här händer alla, mer eller mindre nån gång. Man kan inte försäkra sig mot allt.
  20. 10
    ok då är det nog ingen fara, om du inte ens kan se hur mycket som är illa bränt. Och du, du är ingen dålig mamma. Sånt här händer alla, mer eller mindre nån gång. Man kan inte försäkra sig mot allt.
  21. Medlem sedan
    Sep 2001
    #11
    inbillar mig att handen i det hela är större än den andra. Beträffande färg kanske ena handen är rödare, men inte mycket.
    Tack för ditt svar.
  22. 11
    inbillar mig att handen i det hela är större än den andra. Beträffande färg kanske ena handen är rödare, men inte mycket.
    Tack för ditt svar.
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12
    har en annan kräm som doktorn sa var okay, prövade den.
  24. 12
    har en annan kräm som doktorn sa var okay, prövade den.
  25. Medlem sedan
    Sep 2001
    #13
    Nej, säkert inte. Det allra dummaste är att jag tänkte på att hålla henne borta från koppen, men inte mycket nog. :-(
  26. 13
    Nej, säkert inte. Det allra dummaste är att jag tänkte på att hålla henne borta från koppen, men inte mycket nog. :-(
  27. Medlem sedan
    Apr 2001
    #14
    Fast på Astrid Lindgrens så sa dom _INGA_ krämer när vi var inne då sonen lagt handen på spisen.
  28. 14
    Fast på Astrid Lindgrens så sa dom _INGA_ krämer när vi var inne då sonen lagt handen på spisen.
  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #15
    okay, kanske de tyckte jag kunde ta krämen för att det inte verkade så allvarligt? Jag har också hört divigerande svar om det här med krämer.
  30. 15
    okay, kanske de tyckte jag kunde ta krämen för att det inte verkade så allvarligt? Jag har också hört divigerande svar om det här med krämer.

Liknande trådar

  1. Världens sämsta mamma!
    By Anonym in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 10:15
  2. världens sämsta mamma!
    By Hunnisarna82 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 14:49
  3. Jag är världens sämsta mamma......
    By ar72 in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 06:02
  4. världens sämsta mamma
    By zandran in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 14:02
  5. världens sämsta mamma?
    By *suck* in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 11:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar