Varför..
_0804 Aprilbarn
  1. Z väntar.
    #1

    Varför..

    heter det just "ägglossning"?? Alltså jag förstår den medecinska innebörden med ordet men FINNS det osexigare ord??
    Svårt att väva in i en förförisk mening.. "Åh älskling jag har ägglossning" urk.
    Kunde det inte varit ett mer neutralt ord? Ägglossning... Tänker på hönor och hur sexigt är det?
    Sedan kan man ju strunta i att prata om det och helt enkelt försöka hela tiden (ett förslag min man röstar på) men jag har läst att männen bör spara på sig för att ha störst chans. (Villket inte alls gick hem när jag försökte framföra det, han svarade lungt: "I´ve got plenty baby") hihi
    Nån mer som är trött på yack-iga ord som inte hör hemma i sänghalmen?
  2. 1
    Varför.. heter det just "ägglossning"?? Alltså jag förstår den medecinska innebörden med ordet men FINNS det osexigare ord??
    Svårt att väva in i en förförisk mening.. "Åh älskling jag har ägglossning" urk.
    Kunde det inte varit ett mer neutralt ord? Ägglossning... Tänker på hönor och hur sexigt är det?
    Sedan kan man ju strunta i att prata om det och helt enkelt försöka hela tiden (ett förslag min man röstar på) men jag har läst att männen bör spara på sig för att ha störst chans. (Villket inte alls gick hem när jag försökte framföra det, han svarade lungt: "I´ve got plenty baby") hihi
    Nån mer som är trött på yack-iga ord som inte hör hemma i sänghalmen?
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    Haha =) Det e väl bara o låta bli o snacka om de...När du vet att det närmar sig e det bara o säga..Baby, nu blir det sexa av minst varannan dag en vecka framöver

    SÅ det e bara o ställa UPP!

    SOfia m Markus-02 o Emmali-04 //Bf 8/3
    (På besök)
  4. 2
    Haha =) Det e väl bara o låta bli o snacka om de...När du vet att det närmar sig e det bara o säga..Baby, nu blir det sexa av minst varannan dag en vecka framöver

    SÅ det e bara o ställa UPP!

    SOfia m Markus-02 o Emmali-04 //Bf 8/3
    (På besök)
  5. Z väntar.
    #3

    hihi

    Tack för förslaget, det nappar han defenetivt på!
  6. 3
    hihi Tack för förslaget, det nappar han defenetivt på!
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4
    Men för säkerhets skull skulle jag köra varje dag och inte bara varannan. =)
  8. 4
    Men för säkerhets skull skulle jag köra varje dag och inte bara varannan. =)
  9. Z väntar.
    #5

    Ja det är ju en bra idé!

    Här lämnas inget åt slumpen. Kruxet är att han jobbar låånga pass in på natten. Visade ditt inlägg för honom och han nickade ivrigt och pekade på din bild -"Henne gillar jag, smart tjej det där!!"
    Hihi så nu vet du att du har ett fan!
  10. 5
    Ja det är ju en bra idé! Här lämnas inget åt slumpen. Kruxet är att han jobbar låånga pass in på natten. Visade ditt inlägg för honom och han nickade ivrigt och pekade på din bild -"Henne gillar jag, smart tjej det där!!"
    Hihi så nu vet du att du har ett fan!
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6

    Hihi

    Tackar så mycket! Du får helt enkelt ställa klockan så du vaknar i lagom tid tills din älskade kommer hem... Lycka till. =)
    Titta gärna in här:
    http://www.jeanikee.se

    ♥ (¯`°•.¸ ♥ ♥ ¸.•°´¯) ♥♥ (¯`°•.¸ ♥ ♥ ¸.•°´¯) ♥

    "Var den du är, det finns redan så många andra"
  12. 6
    Hihi Tackar så mycket! Du får helt enkelt ställa klockan så du vaknar i lagom tid tills din älskade kommer hem... Lycka till. =)
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7
    Jag håller med om att varje dag är betydligt roligare men om man ska gå rent på barntillverkning så är varannan dag bättre.

    Jag har/hade svårt att bli med barn och fick veta av min läkare att oftare än varannan dag inte är att föredra eftersom vissa av de proteiner som behövs för att spermierna ska bli livsdugliga, tillräckligt länge för att göra sitt jobb, behöver lite tid på sig att återbildas.

    Ok, slut på det kliniska tråkiga pratet...mys ni så ofta ni känner för det. Man myser ju trots allt inte enbart för bebistillverkningens skull

    //Jenny, på besök från januarigruppen
  14. 7
    Jag håller med om att varje dag är betydligt roligare men om man ska gå rent på barntillverkning så är varannan dag bättre.

    Jag har/hade svårt att bli med barn och fick veta av min läkare att oftare än varannan dag inte är att föredra eftersom vissa av de proteiner som behövs för att spermierna ska bli livsdugliga, tillräckligt länge för att göra sitt jobb, behöver lite tid på sig att återbildas.

    Ok, slut på det kliniska tråkiga pratet...mys ni så ofta ni känner för det. Man myser ju trots allt inte enbart för bebistillverkningens skull

    //Jenny, på besök från januarigruppen
  15. Z väntar.
    #8

    ah!

    Tack för svar!!
    Värt att tänka på!
  16. 8
    ah! Tack för svar!!
    Värt att tänka på!

Liknande trådar

  1. Varför, varför slutar kvinnor älska...
    By Ano Nym in forum Separation
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-09-29, 22:09
  2. varför varför varför är vi såå dumma
    By Trollmor in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 13:14
  3. Varför varför varför köper man inte bara
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 17:56
  4. Varför varför varför?? (långt)
    By Anki33 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-07-21, 18:25
  5. Varför, VARFÖR är Peppe kvar?
    By Förundrad mamma in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 07:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar