Filip har blivit storebror!!!
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Filip har blivit storebror!!!

    Jag födde Ella som hon ska heta i onsdags med planerat snitt kl 12.56 i v 39+0. Hon vägde 2 905 g och var 49 cm. Huvudet är ganska litet så hon ser kanske mindre ut än vad hon är. Vi hade ju trott på en lillebror och blev väldigt förvånade att se att det var en tjej! Hon har mycket mörkare hår än vad Filip hade, men vi får väl se vad det blir för färg sen.

    Hon känns redan som en självklar familjemedlem och Filip är en fin storebror.
  2. 1
    Filip har blivit storebror!!! Jag födde Ella som hon ska heta i onsdags med planerat snitt kl 12.56 i v 39+0. Hon vägde 2 905 g och var 49 cm. Huvudet är ganska litet så hon ser kanske mindre ut än vad hon är. Vi hade ju trott på en lillebror och blev väldigt förvånade att se att det var en tjej! Hon har mycket mörkare hår än vad Filip hade, men vi får väl se vad det blir för färg sen.

    Hon känns redan som en självklar familjemedlem och Filip är en fin storebror.
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2
    Grattis igen till lilla Ella!
  4. 2
    Grattis igen till lilla Ella!
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Grattis!

    Vad härligt med en liten lillasyster
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  6. 3
    Grattis! Vad härligt med en liten lillasyster
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Stora varma grattisar! Hoppas du mår bra efter snittet. Det tar ju sin tid innan man får börja hoppa och leva loppan igen.

    Grattis till Filip oxå!

    mvh
  8. 4
    Stora varma grattisar! Hoppas du mår bra efter snittet. Det tar ju sin tid innan man får börja hoppa och leva loppan igen.

    Grattis till Filip oxå!

    mvh
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Tack så mycket!
  10. 5
    Tack så mycket!
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Ja, kommer nog att ta ett litet tag att vi lyckades tillverka en lillasyster och inte lillebror :-) Fast små pojkar är också så gulliga! Eller hur?
  12. 6
    Ja, kommer nog att ta ett litet tag att vi lyckades tillverka en lillasyster och inte lillebror :-) Fast små pojkar är också så gulliga! Eller hur?
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Tack! Jag snittades ju med Filip också och då hade jag riktigt ont efteråt. Men den här gången har jag haft så lite ont så det är knappt jag tror det är sant. Däremot oroade jag mig inte för amningen eftersom den gick så bra med Filip, men den har gjort helvetiskt ont och det är bara idag som det bara gör ont och inte mardrömsont. Hoppas att det ger med sig snart.
  14. 7
    Tack! Jag snittades ju med Filip också och då hade jag riktigt ont efteråt. Men den här gången har jag haft så lite ont så det är knappt jag tror det är sant. Däremot oroade jag mig inte för amningen eftersom den gick så bra med Filip, men den har gjort helvetiskt ont och det är bara idag som det bara gör ont och inte mardrömsont. Hoppas att det ger med sig snart.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    GRATTIS!! Va roligt. Krama hela familjen!!

    Linnéa blir storasyster i höst, det skall bli spännande. Men hon är rolig, idag flyttade hon sina dockskåpsmöbler så inte bebisen skulle ta dom i fall den kom ut : )
  16. 8
    GRATTIS!! Va roligt. Krama hela familjen!!

    Linnéa blir storasyster i höst, det skall bli spännande. Men hon är rolig, idag flyttade hon sina dockskåpsmöbler så inte bebisen skulle ta dom i fall den kom ut : )
  17. Medlem sedan
    Jan 2005
    #9

    GRATTIS

    Vad härlig med en bebis.
    Camilla m F01 o O04 o F08

    skolds.blogg.se
  18. 9
    GRATTIS Vad härlig med en bebis.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Hihi ja, det var roligt! Filip sa innan bebisen kom ut att den skulle få leka med hans bilar. Hmm kommer nog att dröja innan det behovet uppkommer :-)
  20. 10
    Hihi ja, det var roligt! Filip sa innan bebisen kom ut att den skulle få leka med hans bilar. Hmm kommer nog att dröja innan det behovet uppkommer :-)
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Tack så mycket!
  22. 11
    Tack så mycket!
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12
    STORA GRATTIS! Visst är det väl underbart!!!
  24. 12
    STORA GRATTIS! Visst är det väl underbart!!!
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Ja, det är härligt att ha två små nu!
  26. 13
    Ja, det är härligt att ha två små nu!
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14

    Absolut!

    Nu har ju jag två tjejor så jag vet ju inget annat (bortsett från gudbarn och kompisars söner förståss) Tjejer är härliga
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  28. 14
    Absolut! Nu har ju jag två tjejor så jag vet ju inget annat (bortsett från gudbarn och kompisars söner förståss) Tjejer är härliga
  29. Medlem sedan
    Dec 2001
    #15
    Ett stort grattis till lillayster!

    Emilia ska bli storasyster senare i vinter o hon är helt säker på att det är en lillebror .
  30. 15
    Ett stort grattis till lillayster!

    Emilia ska bli storasyster senare i vinter o hon är helt säker på att det är en lillebror .
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Tack! Ska ni ta reda på vad det blir innan? Vi gjorde ju inte det, men nog var vi nyfikna!
  32. 16
    Tack! Ska ni ta reda på vad det blir innan? Vi gjorde ju inte det, men nog var vi nyfikna!
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Stort grattis till den lilla.
    Melvin har också blivit storebror men det blev han för 2 månader sen. Åt en Maximus.
  34. 17
    Stort grattis till den lilla.
    Melvin har också blivit storebror men det blev han för 2 månader sen. Åt en Maximus.
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Tack! Och grattis själv till Maximus!
  36. 18
    Tack! Och grattis själv till Maximus!

Liknande trådar

  1. Filip blev storebror på valborg!
    By -Solrosen- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 10:25
  2. Storebror har blivit sà
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 19:39
  3. FILIP HAR BLIVIT STOREBROR!
    By Nia m FI & lillskatt in forum _0405 Majbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 19:45
  4. Filip har blivit storebror
    By Kicki82 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 21:35
  5. Filip ska bli storebror!
    By zukits in forum _0406 Junibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 13:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar