En till 6åring här =))
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    En till 6åring här =))

    Anton fyllde 6 år i torsdags.
    Vi campar med husvagnen, vi firade honom hela dagen.. först fick han öppna sina paket från oss. Vi hade köpt en stor och en liten vattenpistol, spindelmannen-klistermärken och en bok att klistra in dom i, spindelmannen-målarbok, jo-jo, DVD med Timon o Pumba, Darth Vader-set med svärd, mask och mantel mm. Senare på dagen blev det kalas i förtältet. 8 barn som Anton lärt känna på campingen deltog då. På fredag kväll åkte vi hem för att förbereda för nästa barnkalas med dagiskompisar och kusiner. Kalaset var i lördags. Vi hade tänkt hålla till ute i trädgården men det regnade så det blev inne istället. Dom käkade marängtårta, kakor och drack saft. Senare blev det lekar. Eftersom vi inte kunde vara ute pga regnet så gjorde vi en liten bana i köket. Först fick dom skjuta prick på burkar med en laserpistol (leksak från Barnens Hus), kasta boll i en hink och till sist spela Bowling. Väldigt uppskattat och barnen skötte sig jättebra. Inga trasiga lampor eller fönsterrutor =)) Sen blev det frilek igen och innan dom åkte hem fick alla en godispåse.

    I morgon åker vi till husvagnen igen. Vi har haft superfint väder så vi har badat mycket och stekt oss i solen.. nu regnar det och kommer att regna i några dagar till men det gör ingenting för då blir det mycket sällskapsspel istället...

    Ha en fortsatt trevlig sommar....

    /Anki m Anton
    Den som påstår att välutförda arbeten aldrig behöver göras om har nog aldrig rensat ogräs.
  2. 1
    En till 6åring här =)) Anton fyllde 6 år i torsdags.
    Vi campar med husvagnen, vi firade honom hela dagen.. först fick han öppna sina paket från oss. Vi hade köpt en stor och en liten vattenpistol, spindelmannen-klistermärken och en bok att klistra in dom i, spindelmannen-målarbok, jo-jo, DVD med Timon o Pumba, Darth Vader-set med svärd, mask och mantel mm. Senare på dagen blev det kalas i förtältet. 8 barn som Anton lärt känna på campingen deltog då. På fredag kväll åkte vi hem för att förbereda för nästa barnkalas med dagiskompisar och kusiner. Kalaset var i lördags. Vi hade tänkt hålla till ute i trädgården men det regnade så det blev inne istället. Dom käkade marängtårta, kakor och drack saft. Senare blev det lekar. Eftersom vi inte kunde vara ute pga regnet så gjorde vi en liten bana i köket. Först fick dom skjuta prick på burkar med en laserpistol (leksak från Barnens Hus), kasta boll i en hink och till sist spela Bowling. Väldigt uppskattat och barnen skötte sig jättebra. Inga trasiga lampor eller fönsterrutor =)) Sen blev det frilek igen och innan dom åkte hem fick alla en godispåse.

    I morgon åker vi till husvagnen igen. Vi har haft superfint väder så vi har badat mycket och stekt oss i solen.. nu regnar det och kommer att regna i några dagar till men det gör ingenting för då blir det mycket sällskapsspel istället...

    Ha en fortsatt trevlig sommar....

    /Anki m Anton
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2
    Grattis Anton! Och grattis till familjen som lyckats vara där solen varit! Vi verkar ha följt regnet runt Sverige även om vi sluppit de värsta ovädren
  4. 2
    Grattis Anton! Och grattis till familjen som lyckats vara där solen varit! Vi verkar ha följt regnet runt Sverige även om vi sluppit de värsta ovädren
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3

    Grattis i efterskott!!!

    Låter ju kanon med dubbla barnkalas!!!
    Ska nog knappa in Anton i min kalender för han är ju inte med på den gamla sommarbarns-sidan där jag hittar alla de andra!

    Ha en go semester!!!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  6. 3
    Grattis i efterskott!!! Låter ju kanon med dubbla barnkalas!!!
    Ska nog knappa in Anton i min kalender för han är ju inte med på den gamla sommarbarns-sidan där jag hittar alla de andra!

    Ha en go semester!!!
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4

    Grattis i efterskott!



    Kram från Arvid och mig.
    I have decided to stick with love. Hate is too great a burden to bear. - Martin Luther King, Jr.

    Orkar du mer av mig? www.vickansdagar.com
  8. 4
    Grattis i efterskott!

    Kram från Arvid och mig.
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5
    grattis i efterskott!
  10. 5
    grattis i efterskott!

Liknande trådar

  1. Säng till 6åring??
    By Jeswi in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-08-11, 10:10
  2. Ryggsäck till 6åring OT
    By lotusmaya in forum Småbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 07:04
  3. Bra bok till en 6åring
    By Jelena m.LoM in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 14:26
  4. 6åring som driver en till vansinne
    By MammaX in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 09:08
  5. Klänning till 6åring
    By Annica in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 19:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar