Andra tanden tappad
_02 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Andra tanden tappad

    Nu har Robin tappat två tänder nere så i natt kommer tandfén på besök.
    hoppas att de övre tänderna snart dyker upp där vi drog ut 4 tänder i oktober 2004.

    Några fler -02r som tapapr tänderna redan?
    Känns som om han är tidigt.
  2. 1
    Andra tanden tappad Nu har Robin tappat två tänder nere så i natt kommer tandfén på besök.
    hoppas att de övre tänderna snart dyker upp där vi drog ut 4 tänder i oktober 2004.

    Några fler -02r som tapapr tänderna redan?
    Känns som om han är tidigt.
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Japp min 02:a tappade sina båda nedre tänder i vintras och de nya är redan uppe.
  4. 2
    Japp min 02:a tappade sina båda nedre tänder i vintras och de nya är redan uppe.
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3

    Inga lösa tänder här

    Vanja sa just nu att hon har en lös tand, m,en jag får inte känna på den så jag tror inte på det faktiskt. Jag tycker nog det verkar tidigt, iaf med tanke på de barn jag har träffat, men det är väl väldigt olika när det kommer.
  6. 3
    Inga lösa tänder här Vanja sa just nu att hon har en lös tand, m,en jag får inte känna på den så jag tror inte på det faktiskt. Jag tycker nog det verkar tidigt, iaf med tanke på de barn jag har träffat, men det är väl väldigt olika när det kommer.
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4

    Nej

    Elias har inga lösa tänder än, mer än ett önsketänkande från honom *ler*.
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  8. 4
    Nej Elias har inga lösa tänder än, mer än ett önsketänkande från honom *ler*.
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Francilia har inte tappat någon tand ännu,men hon har en jämnårig kompis som är en tand fattigare .
    mamma till Francilia 020804, Viktor 040727 & Walter 070503
  10. 5
    Francilia har inte tappat någon tand ännu,men hon har en jämnårig kompis som är en tand fattigare .
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6
    Japp, två tänder är tappade på Oliver. Framtänderna upptill är borta, så nu är det en stor glugg. Han fick en gunga rakt på tänderna i våras som gjorde att de blev lösa.

    Min store son var mycket senare med att tappa tänder, men jag tror att det var slaget mot tänderna som gjorde att de ramlade ut lite i förtid.

    Tina m. Jacob & Oliver
  12. 6
    Japp, två tänder är tappade på Oliver. Framtänderna upptill är borta, så nu är det en stor glugg. Han fick en gunga rakt på tänderna i våras som gjorde att de blev lösa.

    Min store son var mycket senare med att tappa tänder, men jag tror att det var slaget mot tänderna som gjorde att de ramlade ut lite i förtid.

    Tina m. Jacob & Oliver
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Skulle in och skriva om detta när jag såg att tråden redan fanns. Min kille har i veckan tappat sin ena nedre framtand och den andra är lös... Jag blev lite rädd att han gjort sig illa och att de blivit lösa. Har alltid trott att det är runt sex som barn tappar tänder, vilket det också står i olika böcker jag konsulterat. Vad skönt att se att det är fler barn som tappat tänder. Jag har också en fråga: När en tand är tappad, hur länge dröjer det innan man kan se den permanenta tanden i gluggen?

    (och så en mindre seriös fråga... vad har ni för tandkurs hos er, dvs, vad byter tandfen tanden mot? här har vi en tia )
  14. 7
    Skulle in och skriva om detta när jag såg att tråden redan fanns. Min kille har i veckan tappat sin ena nedre framtand och den andra är lös... Jag blev lite rädd att han gjort sig illa och att de blivit lösa. Har alltid trott att det är runt sex som barn tappar tänder, vilket det också står i olika böcker jag konsulterat. Vad skönt att se att det är fler barn som tappat tänder. Jag har också en fråga: När en tand är tappad, hur länge dröjer det innan man kan se den permanenta tanden i gluggen?

    (och så en mindre seriös fråga... vad har ni för tandkurs hos er, dvs, vad byter tandfen tanden mot? här har vi en tia )
  15. Medlem sedan
    Jul 2006
    #8
    Ja då, min 5 åring har tappat två tänder och det var redan här tidigt i vår. Har nu en eller två tänder till som är lite lösa , så dom kommer han nog snart att tappa
  16. 8
    Ja då, min 5 åring har tappat två tänder och det var redan här tidigt i vår. Har nu en eller två tänder till som är lite lösa , så dom kommer han nog snart att tappa

Liknande trådar

  1. Tanden tappad!!
    By Snäckmamman in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 00:05
  2. Första tanden tappad
    By MalligaMolly in forum _0207 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 19:24
  3. 1:a tanden tappad
    By nickan73 in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 12:47
  4. 1:a tanden tappad (OT)
    By nickan73 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 12:14
  5. Första tanden tappad!
    By Zirie in forum _01 Höstbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 00:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar