Nu har vi flyttat!!! :)
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Nu har vi flyttat!!! :)

    Och jag håller med Jennie att det är sååååå skönt att ha tomt och framför allt egen innergård där man kan släppa ut Li att leka. Att hon sen vägrar leka själv är en annan femma. Men det är å andra sidan normalläge, maken påstår att jag skämmer bort henne och det är därför hon är så extremt klängig. "Alla" andra barn han känner till leker ju själva, även de som är yngre än hon. Vad vet jag, hon har ju alltid varit extremt närhetstörstande, men nu tappade jag visst tråden...

    Kvällarna går fortfarande mest åt till att packa upp flyttkartonger och handla nya möbler. Vi slängde mycket i flytten för att få nån slags enhetlighet i möblemanget och shoppa är ju alltid kul. Mindre kul var att katten (som varit ovanligt harmonisk i flytten, innekatt som hon är) fick för sig att kissa i Nathalies nyinköpta säng som hon sovit EN natt i. Det var bara att ta fram skumtvätten och ställa sig och svabba den i badkaret.

    Igår var jag ute i motionsspåret som går utanför knuten och naturligtvis sprang jag fel och hamnade nån helt annanstans än jag tänkt mig, men det är ju lite charmen med nytt område också. Än så länge känns det som vi kommer att trivas även om jag fått dubbelt så lång resväg till jobbet som tidigare och den kommer att bli ännu längre med lämna/hämta på dagis som ligger i ett helt annat område. Fast jag är tacksam för att vi fick dagisplats överhuvudtaget, med tanke på hur det var när vi fick förra dagiset i våras. Det verkar iaf vara mer ordning och reda här än på det förra och det kan bara vara positivt (även om svärmor ironiserade över det här med inriktningar och portfolios och fotografering/dokumentation till höger/vänster och tcykte att mycket är ett spel för gallerierna).

    Det enda jag egentligen är lite missnöjd med är avställnings- och förvaringsytorna i köket som jag tyckte var för få redan i lägenheten - och de är ännu färre här. Men jag antar att man vänjer sig vid det med, framför allt när man fått ordning på kaoset.

    En sak till, men den hänger ju inte ihop med huset, är att underleverantören till vår bredbands- och telefonileverantör strulat. Vi skulle haft allt inkopplat i torsdags, men då underleverantören saknade några uppgifter så hade de helt enkelt struntat i att utföra uppdraget, så nu måste bredbandsleverantören lägga en ny beställning som tar minst två veckor. MORR!!! Ringde och skällde på nån människa i fredags som vägrade hjälpa mig det minsta. Till slut var jag så förbannad att jag slängde på luren i örat på henne - och jag brukar ALDRIG göra nåt sånt. Men nån gång ska väl vara den första?!
    Dessi med Nathalie 11/9-05 + Markus 5/5-09
  2. 1
    Nu har vi flyttat!!! :) Och jag håller med Jennie att det är sååååå skönt att ha tomt och framför allt egen innergård där man kan släppa ut Li att leka. Att hon sen vägrar leka själv är en annan femma. Men det är å andra sidan normalläge, maken påstår att jag skämmer bort henne och det är därför hon är så extremt klängig. "Alla" andra barn han känner till leker ju själva, även de som är yngre än hon. Vad vet jag, hon har ju alltid varit extremt närhetstörstande, men nu tappade jag visst tråden...

    Kvällarna går fortfarande mest åt till att packa upp flyttkartonger och handla nya möbler. Vi slängde mycket i flytten för att få nån slags enhetlighet i möblemanget och shoppa är ju alltid kul. Mindre kul var att katten (som varit ovanligt harmonisk i flytten, innekatt som hon är) fick för sig att kissa i Nathalies nyinköpta säng som hon sovit EN natt i. Det var bara att ta fram skumtvätten och ställa sig och svabba den i badkaret.

    Igår var jag ute i motionsspåret som går utanför knuten och naturligtvis sprang jag fel och hamnade nån helt annanstans än jag tänkt mig, men det är ju lite charmen med nytt område också. Än så länge känns det som vi kommer att trivas även om jag fått dubbelt så lång resväg till jobbet som tidigare och den kommer att bli ännu längre med lämna/hämta på dagis som ligger i ett helt annat område. Fast jag är tacksam för att vi fick dagisplats överhuvudtaget, med tanke på hur det var när vi fick förra dagiset i våras. Det verkar iaf vara mer ordning och reda här än på det förra och det kan bara vara positivt (även om svärmor ironiserade över det här med inriktningar och portfolios och fotografering/dokumentation till höger/vänster och tcykte att mycket är ett spel för gallerierna).

    Det enda jag egentligen är lite missnöjd med är avställnings- och förvaringsytorna i köket som jag tyckte var för få redan i lägenheten - och de är ännu färre här. Men jag antar att man vänjer sig vid det med, framför allt när man fått ordning på kaoset.

    En sak till, men den hänger ju inte ihop med huset, är att underleverantören till vår bredbands- och telefonileverantör strulat. Vi skulle haft allt inkopplat i torsdags, men då underleverantören saknade några uppgifter så hade de helt enkelt struntat i att utföra uppdraget, så nu måste bredbandsleverantören lägga en ny beställning som tar minst två veckor. MORR!!! Ringde och skällde på nån människa i fredags som vägrade hjälpa mig det minsta. Till slut var jag så förbannad att jag slängde på luren i örat på henne - och jag brukar ALDRIG göra nåt sånt. Men nån gång ska väl vara den första?!
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    åh, jag har kikat in här och letat efter inlägg från dig för att se hur det gått
    Kul att ni trivs, hoppas få komma förbi ngn dag, kanske nästa tjejträff hemma hos fam R då!

    Själva springer vi på husvisningar stup i kvarten just nu, känner mig helt mosig i hjärnan och väger för och nackdelar med de olika ställena till förbannelse :P läge/pris/storlek/garage/tomt/fristående/par-kedjehus/mm mm mm du fattar va
    Hörs!
  4. 2
    åh, jag har kikat in här och letat efter inlägg från dig för att se hur det gått
    Kul att ni trivs, hoppas få komma förbi ngn dag, kanske nästa tjejträff hemma hos fam R då!

    Själva springer vi på husvisningar stup i kvarten just nu, känner mig helt mosig i hjärnan och väger för och nackdelar med de olika ställena till förbannelse :P läge/pris/storlek/garage/tomt/fristående/par-kedjehus/mm mm mm du fattar va
    Hörs!
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Härligt med hus (men det är mycket jobb också fast det får du upptäcka själv efterhand )!!

    Att leka själv är inte så lätt som man kan tro och Oskar leker sällan själv... då är han hellre med oss och lägger saker i tvättmaskinen om vi inte leker med honom. Att jag sedan har en man som gärna leker gör ju livet ganska mycket lättare för han kan utan problem ägna en hel helg åt barnen... idag när jag kom hem från jobbet så var han dyngsur efter ett vattenkrig med Gustav och grannkillen...
  6. 3
    Härligt med hus (men det är mycket jobb också fast det får du upptäcka själv efterhand )!!

    Att leka själv är inte så lätt som man kan tro och Oskar leker sällan själv... då är han hellre med oss och lägger saker i tvättmaskinen om vi inte leker med honom. Att jag sedan har en man som gärna leker gör ju livet ganska mycket lättare för han kan utan problem ägna en hel helg åt barnen... idag när jag kom hem från jobbet så var han dyngsur efter ett vattenkrig med Gustav och grannkillen...
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4

    Vi har ju redan

    sommarstuga med totalt renoveringsbehov så det känns som man har en föraning om hur mycket jobb det faktiskt kan bli. Nu är allt i det här (rad)huset renoverat mellan 2000 och 2006 så det känns som de kommande fem åren kan vi nöja hos med att tapetsera om och dylikt enkelt och gräsmattan är bara 180 kvm, så där är inte heller så mycket att göra. Känns rätt skönt efter alla hus med mer eller mindre total invändig renovering (och ibland utvändig oxå) som vi tittade på innan vi köpte detta.

    Skönt för dig att ha en lekglad man. Min gillar mest barnvagnspromenader - vilket iofs passar Li alldeles utmärkt. Stå på knä i vagnen och kommentera allt man ser är en favorit och får man sen köra ibland så är det ännu skojigare. Det där med vatten är annars roligt, både på gamla dagiset där de hade vattenlek och att springa i pölarna i helgens regn. Förstår inte vad som är så kul med vatten, men så länge Li är glad och nöjd så är hennes mamma det också.
    Dessi med Nathalie 11/9-05 + Markus 5/5-09
  8. 4
    Vi har ju redan sommarstuga med totalt renoveringsbehov så det känns som man har en föraning om hur mycket jobb det faktiskt kan bli. Nu är allt i det här (rad)huset renoverat mellan 2000 och 2006 så det känns som de kommande fem åren kan vi nöja hos med att tapetsera om och dylikt enkelt och gräsmattan är bara 180 kvm, så där är inte heller så mycket att göra. Känns rätt skönt efter alla hus med mer eller mindre total invändig renovering (och ibland utvändig oxå) som vi tittade på innan vi köpte detta.

    Skönt för dig att ha en lekglad man. Min gillar mest barnvagnspromenader - vilket iofs passar Li alldeles utmärkt. Stå på knä i vagnen och kommentera allt man ser är en favorit och får man sen köra ibland så är det ännu skojigare. Det där med vatten är annars roligt, både på gamla dagiset där de hade vattenlek och att springa i pölarna i helgens regn. Förstår inte vad som är så kul med vatten, men så länge Li är glad och nöjd så är hennes mamma det också.
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5

    Tja en brunch/lunch/middag

    kan väl funka. Nu har vi ju fått utemöbler till både fram och baksidan och när ni väl masar er hit kanske det finns en sandlåda också, förutom rutschkanan och gunghästen. Nåt för L & I kanske? Annars finns det gungor i andra änden av gränden och typ 8(!) lekplatser inom 5 min promenad. K får väl putta på om inte annat
    Dessi med Nathalie 11/9-05 + Markus 5/5-09
  10. 5
    Tja en brunch/lunch/middag kan väl funka. Nu har vi ju fått utemöbler till både fram och baksidan och när ni väl masar er hit kanske det finns en sandlåda också, förutom rutschkanan och gunghästen. Nåt för L & I kanske? Annars finns det gungor i andra änden av gränden och typ 8(!) lekplatser inom 5 min promenad. K får väl putta på om inte annat

Liknande trådar

  1. Flyttat
    By fru ragge in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 20:12
  2. Flyttat BF?
    By eelina in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 11:31
  3. Nu har vi flyttat
    By Monkan_M in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 10:44
  4. Flyttat!
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 20:04
  5. Vi har flyttat!!
    By Dina_KL in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 15:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar