Kvällsillamående
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Kvällsillamående

    och morgontrötthet! Jag är lite omvänt gravid (ja om det nu räcker med ett graviditetstest för att bevisa en graviditet). På eftermiddagen kommer illamåendet smygande och jag mår pyton och är yr på kvällen. Men pigg! På morgonen sover lilla sonen och jag fram och tillbaka till 9-10. Skönt att det fungerar iofs. På morgonen mår jag inte alls illa och kan vänta med frukost till 10.30. Illamåendet har kommit de senaste dagarna (v 10+1 idag)

    Uh, sen har jag små luftbubblor (rapar) som fastnar i halsen och jag minns hur det var med halsbrännan förra graviditeten. Har köpt Gaviscon som jag halsade förra gången.

    Hur är det med ert illamående?
    Karolina med R (96), P (98), J (07) & A (08)
  2. 1
    Kvällsillamående och morgontrötthet! Jag är lite omvänt gravid (ja om det nu räcker med ett graviditetstest för att bevisa en graviditet). På eftermiddagen kommer illamåendet smygande och jag mår pyton och är yr på kvällen. Men pigg! På morgonen sover lilla sonen och jag fram och tillbaka till 9-10. Skönt att det fungerar iofs. På morgonen mår jag inte alls illa och kan vänta med frukost till 10.30. Illamåendet har kommit de senaste dagarna (v 10+1 idag)

    Uh, sen har jag små luftbubblor (rapar) som fastnar i halsen och jag minns hur det var med halsbrännan förra graviditeten. Har köpt Gaviscon som jag halsade förra gången.

    Hur är det med ert illamående?
  3. Anonym
    #2
    Hej, kollade in på er grupp för skojs skull.. Har en tjej på två år och ville bara säga att jag mådde aldrig illa någon annan tid på dygnet än kvällen och natten under de första 3-4 månaderna, sen gick all illamående över. Så var det med det :-)
    Grattis til din graviditet!!!!
    kram
  4. 2
    Hej, kollade in på er grupp för skojs skull.. Har en tjej på två år och ville bara säga att jag mådde aldrig illa någon annan tid på dygnet än kvällen och natten under de första 3-4 månaderna, sen gick all illamående över. Så var det med det :-)
    Grattis til din graviditet!!!!
    kram
  5. M med M -04
    #3
    Ja, hur är det med mitt illamående... Suck! Mår illa HELA tiden, från morgon till kväll. Men det är absolut värst på sen eftermiddag och på kvällen! Vill bara hoppa fram 2 veckor...
  6. 3
    Ja, hur är det med mitt illamående... Suck! Mår illa HELA tiden, från morgon till kväll. Men det är absolut värst på sen eftermiddag och på kvällen! Vill bara hoppa fram 2 veckor...
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Det varierar. Idag har jag inte mått särskilt illa, men det gjorde jag igår och i förrgår. Men varje gång det blivit en stund mellan ätandet mår jag illa. Dvs, när jag börjar må illa är det ett tecken på att det är dags att äta. Förra veckan mådde jag illa på kvällen, gick inte över med mat. Tog postafen och försökte somna. Urk.

    Usch, såna rapar har jag också fått. Gaviscon sa du.
  8. 4
    Det varierar. Idag har jag inte mått särskilt illa, men det gjorde jag igår och i förrgår. Men varje gång det blivit en stund mellan ätandet mår jag illa. Dvs, när jag börjar må illa är det ett tecken på att det är dags att äta. Förra veckan mådde jag illa på kvällen, gick inte över med mat. Tog postafen och försökte somna. Urk.

    Usch, såna rapar har jag också fått. Gaviscon sa du.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Äta ska jag göra. Ja, Gaviscon är toppen, man lär sig älska smaken så småningom ;-)
  10. 5
    Äta ska jag göra. Ja, Gaviscon är toppen, man lär sig älska smaken så småningom ;-)
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Usch och blä, hela tiden?!?! Hoppas, hoppas det går över snart. Men det är ju för en god sak...
  12. 6
    Usch och blä, hela tiden?!?! Hoppas, hoppas det går över snart. Men det är ju för en god sak...
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    Tack så mycket, ja illamående verkar kunna variera hur mycket som helst!
  14. 7
    Tack så mycket, ja illamående verkar kunna variera hur mycket som helst!
  15. Medlem sedan
    Apr 2007
    #8
    Så där har jag det också! Hela förmiddagen är jag bara dödstrött och orkar nästan ingenting. Framåt lunch kommer illamåndet och ökar i intensitet under hela eftermiddagen och kvällen. På morgonen mår jag inte illa alls, bara känner mig lite konstig.

    Så jag är väl också omvänt gravid.
  16. 8
    Så där har jag det också! Hela förmiddagen är jag bara dödstrött och orkar nästan ingenting. Framåt lunch kommer illamåndet och ökar i intensitet under hela eftermiddagen och kvällen. På morgonen mår jag inte illa alls, bara känner mig lite konstig.

    Så jag är väl också omvänt gravid.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Ansluter mig till klubben med omvänt illamående Värst är det på em o kvällen o ibland vissa nätter....hur konstigt är inte det?? Men det har varit likadant under mina andra två graviditeter. Tja har väl inge tips heller o ge tyvärr....det är bara o vänta ut det. Men det känns skönt att veta att det är fler som har det så.
  18. 9
    Ansluter mig till klubben med omvänt illamående Värst är det på em o kvällen o ibland vissa nätter....hur konstigt är inte det?? Men det har varit likadant under mina andra två graviditeter. Tja har väl inge tips heller o ge tyvärr....det är bara o vänta ut det. Men det känns skönt att veta att det är fler som har det så.
  19. Medlem sedan
    Sep 2000
    #10
    Samma elände här. Mår iof illa under hela dagen men kraschar i princip på kvällen och mår pest och frossar på då .
    Inga bra tips här heller dock.
  20. 10
    Samma elände här. Mår iof illa under hela dagen men kraschar i princip på kvällen och mår pest och frossar på då .
    Inga bra tips här heller dock.
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11

    Samma här

    Jo, här är en till. Jag har det också på kvällen och så fort jag ska äta...
  22. 11
    Samma här Jo, här är en till. Jag har det också på kvällen och så fort jag ska äta...
  23. maylin
    #12

    Mitt illamående

    Har precis varit på toa och kräkts. Inte kul, men det hör till.
    Jag sover oroligt på nätterna och har några nätter fått gå upp och eventuellt kräkas och äta. Men sista nätterna har varit lugna. Värst är nog kvällarna för mig. Jobbar hela juli månad och är oftas jättetrött kvällstid. Då gäller de att tugga maten ordentligt och äta i lugn och ro. Annars kommer maten upp. Oftast tillbringar jag kvällarna i soffan eller sängen helt däckad. Samma visa ikväll. Nu är jag dock lite piggare. Har sovit ett tag på soffan efter middagen.

    Jag har fått oerhört mycket skummig saliv och får spotta ofta. Sväljer jag det bränner det i magen och jag får spy upp det. Det var samma då jag väntade pojkarna. Detta är väl det mest jobbiga med att vara gravid för min del.
    Har ni det problemet?
  24. 12
    Mitt illamående Har precis varit på toa och kräkts. Inte kul, men det hör till.
    Jag sover oroligt på nätterna och har några nätter fått gå upp och eventuellt kräkas och äta. Men sista nätterna har varit lugna. Värst är nog kvällarna för mig. Jobbar hela juli månad och är oftas jättetrött kvällstid. Då gäller de att tugga maten ordentligt och äta i lugn och ro. Annars kommer maten upp. Oftast tillbringar jag kvällarna i soffan eller sängen helt däckad. Samma visa ikväll. Nu är jag dock lite piggare. Har sovit ett tag på soffan efter middagen.

    Jag har fått oerhört mycket skummig saliv och får spotta ofta. Sväljer jag det bränner det i magen och jag får spy upp det. Det var samma då jag väntade pojkarna. Detta är väl det mest jobbiga med att vara gravid för min del.
    Har ni det problemet?
  25. Medlem sedan
    Oct 2004
    #13

    Mår inte illa alls...

    illamående kan nog bete sig precis hursomhelst...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  26. 13
    Mår inte illa alls... illamående kan nog bete sig precis hursomhelst...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar