klädfråga då
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    klädfråga då

    Hur mycket lägger ni på kläder i familjen och hur många är ni??
    ~Vi ser inte saker som de är, vi ser saker som vi är.~

    ~Man får starkare ben i uppförsbacke~

    ~Det är aldrig för sent att få minnen för livet~

    ~Smärta är oundvikligt, lidande är valfritt~
  2. 1
    klädfråga då Hur mycket lägger ni på kläder i familjen och hur många är ni??
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    per månad?? eller år??
  4. 2
    per månad?? eller år??
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    För mkt!

    Och ändå så är det nog inte mycket om man jämnför med många andra, men i mina mått för mkt!
    Har tre barn och barnkläder som ett "intresse", handlar gärna i småaffärer, små nätbutiker osv (inte billiga kläder med andra ord)

    Men försöker ändå att inte överkonsumera, men jag har dåligt samvete för hur mkt jag handlat på sistone.
    Denna månaden har det kanske blivit 4000:-, och bara på rea, så kläderna hade kostat 8000:- annars. Då inkluderar det två par jeans till maken för 1500:- på rea.

    Men minst ett par tusen /månad blir det säkert om man slår ut det på ett år, kanske endel mer?!

    Ska iaf prioritera om, och inte lägga så mkt pengar på kläder!
    /Pillan
  6. 3
    För mkt! Och ändå så är det nog inte mycket om man jämnför med många andra, men i mina mått för mkt!
    Har tre barn och barnkläder som ett "intresse", handlar gärna i småaffärer, små nätbutiker osv (inte billiga kläder med andra ord)

    Men försöker ändå att inte överkonsumera, men jag har dåligt samvete för hur mkt jag handlat på sistone.
    Denna månaden har det kanske blivit 4000:-, och bara på rea, så kläderna hade kostat 8000:- annars. Då inkluderar det två par jeans till maken för 1500:- på rea.

    Men minst ett par tusen /månad blir det säkert om man slår ut det på ett år, kanske endel mer?!

    Ska iaf prioritera om, och inte lägga så mkt pengar på kläder!
    /Pillan
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Inte mycket ca 5-600/månad till 2 små barn och två vuxna,, tonåringarna handlar själva+ att deras pappa betalar för dom,,

    jag har nog gjort en "sport" utav att hitta så billiga kläder som möjligt. Helst halva reapriset,,dock köper jag inte vad som helst utan det ska vara snyggt också
  8. 4
    Inte mycket ca 5-600/månad till 2 små barn och två vuxna,, tonåringarna handlar själva+ att deras pappa betalar för dom,,

    jag har nog gjort en "sport" utav att hitta så billiga kläder som möjligt. Helst halva reapriset,,dock köper jag inte vad som helst utan det ska vara snyggt också
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Jag vet inte riktigt men en uppskattning är att det blir ca. 20 000 kr./år. Vi är fem i familjen (var det inte ett tv-program som hette det, förresten? *s*)

    Kanske är det förresten något mindre eftersom jag har slutat köpa så himla mycket till mig själv.
  10. 5
    Jag vet inte riktigt men en uppskattning är att det blir ca. 20 000 kr./år. Vi är fem i familjen (var det inte ett tv-program som hette det, förresten? *s*)

    Kanske är det förresten något mindre eftersom jag har slutat köpa så himla mycket till mig själv.
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Oj - vi gerillashoppar kläder och handlar gärna på rean (men mycket istället) så utslaget per månad blir det nog ca 3000 kr/mån... då är vi 2 vuxna och 2 barn.

    Men då ska man ju också ta med i den beräkningen lite vad man jobbar med och vad jobbet "kräver" i klädväg... plus att vi har ett ganska stor klädintresse och gärna lägger pengar på snygga kläder.
  12. 6
    Oj - vi gerillashoppar kläder och handlar gärna på rean (men mycket istället) så utslaget per månad blir det nog ca 3000 kr/mån... då är vi 2 vuxna och 2 barn.

    Men då ska man ju också ta med i den beräkningen lite vad man jobbar med och vad jobbet "kräver" i klädväg... plus att vi har ett ganska stor klädintresse och gärna lägger pengar på snygga kläder.
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Tror att det rör sig om ca 2000kr/mån till 2 vuxna och 3 barn
  14. 7
    Tror att det rör sig om ca 2000kr/mån till 2 vuxna och 3 barn
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8
    2 vuxna 2 barn, kanske ca 300 kr/mån sammanlagt. Handlar på rea (typ 70% på reapriset) och Tradera samt dessutom sällan. Är ändå alltid fin på jobbet!
  16. 8
    2 vuxna 2 barn, kanske ca 300 kr/mån sammanlagt. Handlar på rea (typ 70% på reapriset) och Tradera samt dessutom sällan. Är ändå alltid fin på jobbet!
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Ca 2-3.000 per månad. 2 vuxna och 2 barn.
  18. 9
    Ca 2-3.000 per månad. 2 vuxna och 2 barn.
  19. Medlem sedan
    Dec 2004
    #10

    ca 600 kr/mån, 2 vuxna+1 barn

    Gillar inte att behöva lägga en massa pengar på kläder, och det intresserar mig inte heller. SKulle helst gå i ett par slitna jeans och t-shirt alltid! Men sånt är varken livet eller mitt jobb, så ibland måste man ju försöka klä upp sig lite ;-)
    Gillar inte att trängas i affärer heller, så min favoritshopping är att åka till ett köpcenter en vardagkväll veckan innan lön - då är det så tyst och tomt och helt underbart! Prioriterar lugnet framför reastressen och shoppar därför mycket av kläderna till ordinariepris.
  20. 10
    ca 600 kr/mån, 2 vuxna+1 barn Gillar inte att behöva lägga en massa pengar på kläder, och det intresserar mig inte heller. SKulle helst gå i ett par slitna jeans och t-shirt alltid! Men sånt är varken livet eller mitt jobb, så ibland måste man ju försöka klä upp sig lite ;-)
    Gillar inte att trängas i affärer heller, så min favoritshopping är att åka till ett köpcenter en vardagkväll veckan innan lön - då är det så tyst och tomt och helt underbart! Prioriterar lugnet framför reastressen och shoppar därför mycket av kläderna till ordinariepris.
  21. Medlem sedan
    Mar 2007
    #11
    Gissningsviss 3000:-/månaden - kläder är ett intresse. Köper både nytt, secondhand etc.
  22. 11
    Gissningsviss 3000:-/månaden - kläder är ett intresse. Köper både nytt, secondhand etc.
  23. Medlem sedan
    Sep 1999
    #12

    svårt

    jag tar 3000 i månaden till barnen det ska täcka kläder och allt annat som behöver handlas till dem. Jag har ett stort intresse i att handla barnkläder jag handlar mycket i små butiker men även en del på lindex.
    Vi vuxna är det värre med. Vi handlar lite då och då jag ha ringen koll på hur mycket. Min krop passar inte ihop med klädtillverkarna tänkte kroppar så det är svårt....
  24. 12
    svårt jag tar 3000 i månaden till barnen det ska täcka kläder och allt annat som behöver handlas till dem. Jag har ett stort intresse i att handla barnkläder jag handlar mycket i små butiker men även en del på lindex.
    Vi vuxna är det värre med. Vi handlar lite då och då jag ha ringen koll på hur mycket. Min krop passar inte ihop med klädtillverkarna tänkte kroppar så det är svårt....
  25. Medlem sedan
    Apr 2006
    #13
    Jag gillar inte heller att trängas i affärer och föredrar därför Tradera framför rea-stinna butiker! Man hittar alltid vad man söker till slut, i lugn och ro!
  26. 13
    Jag gillar inte heller att trängas i affärer och föredrar därför Tradera framför rea-stinna butiker! Man hittar alltid vad man söker till slut, i lugn och ro!
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Tack för svaren, jag är lite impad över att ni har koll på siffrorna

    Här så tror jag det kanske går ett par tusen om året... Tycker det är såååå tråkigt att shoppa*s*
  28. 14
    Tack för svaren, jag är lite impad över att ni har koll på siffrorna

    Här så tror jag det kanske går ett par tusen om året... Tycker det är såååå tråkigt att shoppa*s*
  29. Medlem sedan
    Mar 2002
    #15
    typ 500 varannan månad eller nåt sånt
  30. 15
    typ 500 varannan månad eller nåt sånt
  31. Keys
    #16
    Vi är 1 mamma 1 tonåring.
    Köper kläder för max 3000/år till mej själv. Är inte särskilt intresserad av kläder.
    Till barnet blir det säkert 6000/år.
  32. 16
    Vi är 1 mamma 1 tonåring.
    Köper kläder för max 3000/år till mej själv. Är inte särskilt intresserad av kläder.
    Till barnet blir det säkert 6000/år.
  33. Medlem sedan
    Oct 2002
    #17
    Oj, vet inte riktigt. Vi handlar jättemycket periodvis och inget alls vid andra tillfällen. Skulle ändå gissa på ca 1000-1500 kronor per månad utslaget på året. Vi är 2 vuxna och 2 barn.
  34. 17
    Oj, vet inte riktigt. Vi handlar jättemycket periodvis och inget alls vid andra tillfällen. Skulle ändå gissa på ca 1000-1500 kronor per månad utslaget på året. Vi är 2 vuxna och 2 barn.

Liknande trådar

  1. Klädfråga!
    By Tweedy in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 20:18
  2. Klädfråga!
    By Annam.4 in forum _98 Alla barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 21:14
  3. Just ja..klädfråga
    By Lennox 07/10 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 08:43
  4. Klädfråga.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 07:37
  5. Klädfråga
    By anonymt namn in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 16:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar