Varför missfall på missfall?
Missfall
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Varför missfall på missfall?

    Jag hinner precis bli gravid.. mensen är 5-10 dagar försenad. Jag tar grav.test som visar positivt.. sedan får jag blödningar efter 5-20 dagar efter beräknad mens.. Visst är det konstigt!!
    Vad beror detta på??? Är det någon som vet?!
  2. 1
    Varför missfall på missfall? Jag hinner precis bli gravid.. mensen är 5-10 dagar försenad. Jag tar grav.test som visar positivt.. sedan får jag blödningar efter 5-20 dagar efter beräknad mens.. Visst är det konstigt!!
    Vad beror detta på??? Är det någon som vet?!
  3. Utan barn
    #2

    Hmm...är

    du inte utredd om du haft så många missfall?Det är ju jättesvårt att svara på varför du inte får behålla dina barn.Det enda jag kan rekommendera dig är att äta Folsyra varje dag,dricka max tre koppar kaffe om dan och undvika sex vid tiden för när mensen ska komma.Det är de enda råd jag hört om man vill undvika missfall.Själv har jag "bara" haft ett jättetidigt,men har du haft så många tycker jag du ska söka hjälp.
  4. 2
    Hmm...är du inte utredd om du haft så många missfall?Det är ju jättesvårt att svara på varför du inte får behålla dina barn.Det enda jag kan rekommendera dig är att äta Folsyra varje dag,dricka max tre koppar kaffe om dan och undvika sex vid tiden för när mensen ska komma.Det är de enda råd jag hört om man vill undvika missfall.Själv har jag "bara" haft ett jättetidigt,men har du haft så många tycker jag du ska söka hjälp.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Tycker du ska låta utreda varför det blir så. Min bm sa nåt om att man ibland har lite för ont om hormoner för att få graviditeten att fortsätta, då går det att behandla. Annars vet jag inte, men de vet ju mer på gyn. Tycker du ska boka en tid för utredning!
  6. 3
    Tycker du ska låta utreda varför det blir så. Min bm sa nåt om att man ibland har lite för ont om hormoner för att få graviditeten att fortsätta, då går det att behandla. Annars vet jag inte, men de vet ju mer på gyn. Tycker du ska boka en tid för utredning!
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Jag har likadant! Har haft tre sedan maj förra året. Gynekologen har sagt att så tidiga mf oftast beror på att det är allvarliga fel på fostret eller dess arvsmassa. Jag ligger under utredning, än så länge har proverna inte visat att något e fel. Har gjort en kromosomutredning, men inte fått svar än. Och ska göra en undersökning i slutet på augusti där de går upp med en kamera i livmodern. Kromosomutredningen visar tydligen om man har någon defekt och därför har svårt att bli med barn. Jag ska tillägga att jag har en son på 2 1/2 år med samma man. Fattar inte varför det ska vara så svårt när jag redan har ett barn.

    /Kram Therese
  8. 4
    Jag har likadant! Har haft tre sedan maj förra året. Gynekologen har sagt att så tidiga mf oftast beror på att det är allvarliga fel på fostret eller dess arvsmassa. Jag ligger under utredning, än så länge har proverna inte visat att något e fel. Har gjort en kromosomutredning, men inte fått svar än. Och ska göra en undersökning i slutet på augusti där de går upp med en kamera i livmodern. Kromosomutredningen visar tydligen om man har någon defekt och därför har svårt att bli med barn. Jag ska tillägga att jag har en son på 2 1/2 år med samma man. Fattar inte varför det ska vara så svårt när jag redan har ett barn.

    /Kram Therese
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5
    Jag hade ett par tidiga missfall och ett i v 18 och var senare diagnostiserad med antiphospholid syndrome. Har finns en lank om det (pa eng):
    http://www.netdoctor.co.uk/diseases/...ospholipid.htm
    Jag har fatt behandling och ar nu i v 30.
    Forsok att fa en utredning. Hoppas det gar vagen snart.
  10. 5
    Jag hade ett par tidiga missfall och ett i v 18 och var senare diagnostiserad med antiphospholid syndrome. Har finns en lank om det (pa eng):
    http://www.netdoctor.co.uk/diseases/...ospholipid.htm
    Jag har fatt behandling och ar nu i v 30.
    Forsok att fa en utredning. Hoppas det gar vagen snart.

Liknande trådar

  1. Missfall
    By Anonym in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 13:23
  2. Det var missfall... :(
    By Sienna10 in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 20:01
  3. missfall=inget missfall!!!
    By loppan74 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 08:26
  4. Missfall??
    By ija82 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 07:42
  5. missfall
    By oliv_mamma in forum _0607 Julibarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 21:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar