Symfys Fundus mått...
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Symfys Fundus mått...

    Nu har jag fått det bekräftat att jag är större den här gången, min mått ligger på 30 cm och det är över normal för tiden.
    Om 3 v ska vi ta upp tillväxtultraljud för förslag ( hade en vikarierande Bm idag ) eftersom denna inte kunde ta beslut i detta....

    Jag blev lite sur på henne för jag har bara gått upp 3 kg sedan inskrivningen och är nu i v 31...eftersom mitt symfys mått var större än normalt och eftersom jag inte från början är smal...men hon hytte lite med fingret åt mig och sade att jag var tvungen att tänka på vad jag stoppar i mig!!
    Jag äter inte alls särskild onyttig mat, snarare så har jag svårt för att äta mycket fett, sött och salt.
    Tur att jag inte ska träffa henne igen!
    _oo_ Gabriel 040502 & Malva 070923 _oo_

    My space: http://sussus.spaces.live.com/
    Medlemskap krävs.Windows Live ID
    Maila för mer info: susannezeidan(at)hotmail.com
  2. 1
    Symfys Fundus mått... Nu har jag fått det bekräftat att jag är större den här gången, min mått ligger på 30 cm och det är över normal för tiden.
    Om 3 v ska vi ta upp tillväxtultraljud för förslag ( hade en vikarierande Bm idag ) eftersom denna inte kunde ta beslut i detta....

    Jag blev lite sur på henne för jag har bara gått upp 3 kg sedan inskrivningen och är nu i v 31...eftersom mitt symfys mått var större än normalt och eftersom jag inte från början är smal...men hon hytte lite med fingret åt mig och sade att jag var tvungen att tänka på vad jag stoppar i mig!!
    Jag äter inte alls särskild onyttig mat, snarare så har jag svårt för att äta mycket fett, sött och salt.
    Tur att jag inte ska träffa henne igen!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Alltså Det där förstår jag inte.. Jag är i vecka 31+3 idag och var i måndags (31+1) hos min BM och mitt s/f mått låg på 31 och hon höjde inte ens ögonbrynet åt det.. Jag har totalt gått upp 8 kg och har legat precis på normalkurvan fram tills nu då kurvan drog ett litet skutt upp, men det var inget konstigt eller märkligt tyckte hon och sa att nästa gång kan jag ligga på normalkurvan igen.. Så det var en mycket märklig vikarie du hade fått, bra att du slipper få banningar av henne igen..
  4. 2
    Alltså Det där förstår jag inte.. Jag är i vecka 31+3 idag och var i måndags (31+1) hos min BM och mitt s/f mått låg på 31 och hon höjde inte ens ögonbrynet åt det.. Jag har totalt gått upp 8 kg och har legat precis på normalkurvan fram tills nu då kurvan drog ett litet skutt upp, men det var inget konstigt eller märkligt tyckte hon och sa att nästa gång kan jag ligga på normalkurvan igen.. Så det var en mycket märklig vikarie du hade fått, bra att du slipper få banningar av henne igen..
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    hmm...hon kändes onekligen en aning "strange".
    men å andra sidan har jag ju tidigare märkt hur olika - olika BM arbetar....
  6. 3
    hmm...hon kändes onekligen en aning "strange".
    men å andra sidan har jag ju tidigare märkt hur olika - olika BM arbetar....
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4

    Barnmorskor uttrycker...

    ...sig ibland lite olyckligt. (eller rent åt helvete, kanske jag skulle skriva?).

    Mitt SF-mått var i v. 23+1, 23 cm. "Jaa, sa BM, det brukar följa veckorna."

    I v.27+2 var det 27cm. "Oj, så stort", sa hon då. Och genast blev jag orolig och kände mig fet och otymplig. Var det mitt fel? (vikten var då 6,2kg+) Och VAD hände egentligen med "det brukar följa veckorna." Är inte 27cm i v.27+ väldigt mycket att "följa veckorna"?! Känner att jag bli mer och mer irriterad över hennes klumpiga sätt att uttrycka sig då.

    Idag v.30+1 var det 29 cm och nu var allt tydligen frid och fröjd igen. Ligger mitt, smäck på den "normala kurvan".

    Jag kan tycka att det verkar vara ett himla sjå för en endaste ynka cm? Och hur skulle du någonsin kunna påverka ditt SF-mått? Visst, håll koll på vad du äter men försök strunta i dumma kommentarer från semestervikarier. Ät så att du och bebis mår bra.
    Jag kan allt! Måste bara träna lite först...
  8. 4
    Barnmorskor uttrycker... ...sig ibland lite olyckligt. (eller rent åt helvete, kanske jag skulle skriva?).

    Mitt SF-mått var i v. 23+1, 23 cm. "Jaa, sa BM, det brukar följa veckorna."

    I v.27+2 var det 27cm. "Oj, så stort", sa hon då. Och genast blev jag orolig och kände mig fet och otymplig. Var det mitt fel? (vikten var då 6,2kg+) Och VAD hände egentligen med "det brukar följa veckorna." Är inte 27cm i v.27+ väldigt mycket att "följa veckorna"?! Känner att jag bli mer och mer irriterad över hennes klumpiga sätt att uttrycka sig då.

    Idag v.30+1 var det 29 cm och nu var allt tydligen frid och fröjd igen. Ligger mitt, smäck på den "normala kurvan".

    Jag kan tycka att det verkar vara ett himla sjå för en endaste ynka cm? Och hur skulle du någonsin kunna påverka ditt SF-mått? Visst, håll koll på vad du äter men försök strunta i dumma kommentarer från semestervikarier. Ät så att du och bebis mår bra.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Tack för ditt svar!! Blev mkt lugnare nu.
  10. 5
    Tack för ditt svar!! Blev mkt lugnare nu.

Liknande trådar

  1. symfys-fundus mått!
    By Big_belly in forum _0807 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 16:35
  2. Symfys -fundus på 38(!) cm...
    By Småtrollsmamman in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 11:43
  3. Dagis, symfys och barnvakter
    By -Tessie- in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 15:06
  4. Symfys-fundus mått v. 25
    By Cattis in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 12:48
  5. Mått
    By Leyse in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 14:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar