Följdfråga till enkäten
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Följdfråga till enkäten

    Sminkar ni er? Hur ofta? Går ni ut utan?

    Jag insåg häromdagen att jag sminkar mig så sällan att sminket blir gammalt. Äger en mascara, en kajal och ett läppglans.. Men blev sminkad med krämer och puder o sånt en gång och det blev ju riktigt bra och kan ju vara kul om man ska gå ut. Är man för gammal för att gå sminkkurs??
    ~Vi ser inte saker som de är, vi ser saker som vi är.~

    ~Man får starkare ben i uppförsbacke~

    ~Det är aldrig för sent att få minnen för livet~

    ~Smärta är oundvikligt, lidande är valfritt~
  2. 1
    Följdfråga till enkäten Sminkar ni er? Hur ofta? Går ni ut utan?

    Jag insåg häromdagen att jag sminkar mig så sällan att sminket blir gammalt. Äger en mascara, en kajal och ett läppglans.. Men blev sminkad med krämer och puder o sånt en gång och det blev ju riktigt bra och kan ju vara kul om man ska gå ut. Är man för gammal för att gå sminkkurs??
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Jag är aldrig sminkad, det jag använder är min lypsyl eller pastel repair L'Oreal läppglans. Förutom till Halloween då jag är extremt sminkad istället som lite kontrast, haha.
    Man blir väl aldrig för gammal för en sminkkurs?
    Det är kul att bli fin när nån annan fixar i ordning en, men jag är rätt nöjd med hur jag ser ut ändå så...
  4. 2
    Jag är aldrig sminkad, det jag använder är min lypsyl eller pastel repair L'Oreal läppglans. Förutom till Halloween då jag är extremt sminkad istället som lite kontrast, haha.
    Man blir väl aldrig för gammal för en sminkkurs?
    Det är kul att bli fin när nån annan fixar i ordning en, men jag är rätt nöjd med hur jag ser ut ändå så...
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Det är jag med förvisso, men kul kan det ju vara
  6. 3
    Det är jag med förvisso, men kul kan det ju vara
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4

    Sminkar mig

    också extremt sällan, det jag använder dagligdags när jag jobbar är conditioner, men mascara och sånt är inte viktigt. Jag är så blasé att jag inte ens ids raka mina ben när jag går ut. Är det åldern eller är det det faktumet att jag redan är haffad..? Jag gissar på slöhet...
    "Just because I don't care doesn't mean I don't understand." Homer Simpson
  8. 4
    Sminkar mig också extremt sällan, det jag använder dagligdags när jag jobbar är conditioner, men mascara och sånt är inte viktigt. Jag är så blasé att jag inte ens ids raka mina ben när jag går ut. Är det åldern eller är det det faktumet att jag redan är haffad..? Jag gissar på slöhet...
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    ja absolut, jag är bara så dålig på sånt... och så äger jag inget smink heller...
  10. 5
    ja absolut, jag är bara så dålig på sånt... och så äger jag inget smink heller...
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    rakar inte heller benen, har aldrig behövt som tur är, det lilla hår som finns syns ju inte..
  12. 6
    rakar inte heller benen, har aldrig behövt som tur är, det lilla hår som finns syns ju inte..
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    conditioner??? och det är?
  14. 7
    conditioner??? och det är?
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8
    osminkad kan ta på mig lite maskara.. om jag orkar.
  16. 8
    osminkad kan ta på mig lite maskara.. om jag orkar.
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9

    Väldigt olika

    En maskara sägs ju hålla max 3 månader, sedan är den en bakteriehärd. Så jag byter ofta utan att den tar slut. Köper billiga som jag sedan slänger.

    Men jag sminkar mig som regel mest med en svart kajalpenna, har så mörka ögonfransar att jag oftast inte sätter på maskara.
  18. 9
    Väldigt olika En maskara sägs ju hålla max 3 månader, sedan är den en bakteriehärd. Så jag byter ofta utan att den tar slut. Köper billiga som jag sedan slänger.

    Men jag sminkar mig som regel mest med en svart kajalpenna, har så mörka ögonfransar att jag oftast inte sätter på maskara.
  19. marib
    #10

    Till fest och så dagen efter

    en bättre fest DÅ behövs det + solbrillor
  20. 10
    Till fest och så dagen efter en bättre fest DÅ behövs det + solbrillor
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    preciis
  22. 11
    preciis
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    grattis, mina är bleka trots min mörkhet
  24. 12
    grattis, mina är bleka trots min mörkhet
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    *asg* jag visar mig inte dagen efter... du har en fråga i föreg tråd...
  26. 13
    *asg* jag visar mig inte dagen efter... du har en fråga i föreg tråd...
  27. Medlem sedan
    Apr 2002
    #14
    innan jag fick min pso i ansiktet kunde jag sminka mig lite grann.. med ögonskugga å så.. Hade på högstadiet minns jag. Mörkrosa ögonskugga på hela ögonlocket. haha
    Fast killarna tyckte det var snyggt. *Asg* Men jag var ju mobbad oxå... (inte pga ögonskuggan dock )
  28. 14
    innan jag fick min pso i ansiktet kunde jag sminka mig lite grann.. med ögonskugga å så.. Hade på högstadiet minns jag. Mörkrosa ögonskugga på hela ögonlocket. haha
    Fast killarna tyckte det var snyggt. *Asg* Men jag var ju mobbad oxå... (inte pga ögonskuggan dock )
  29. Medlem sedan
    Apr 2002
    #15
    jag kan inte sminka mig ens knappt.. avis på dom som kan så det blir snyggt.. Inte så där svart runt ögonen som man ser på tjejer ibland.
  30. 15
    jag kan inte sminka mig ens knappt.. avis på dom som kan så det blir snyggt.. Inte så där svart runt ögonen som man ser på tjejer ibland.
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Man kanske skulle öva*funderar*
  32. 16
    Man kanske skulle öva*funderar*
  33. Medlem sedan
    Oct 2001
    #17

    Jag gör det i regel varje dag

    när jag jobbar blir det krämer och mascara och eyeliner. Lypsyl/läppglans kör jag alltid med, är beroende!

    När jag är ledig blir det i vart fall mascara och eyeliner/kajal.
    Smink-kurs är aldrig försent att gå på, skulle jag också vilja!
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  34. 17
    Jag gör det i regel varje dag när jag jobbar blir det krämer och mascara och eyeliner. Lypsyl/läppglans kör jag alltid med, är beroende!

    När jag är ledig blir det i vart fall mascara och eyeliner/kajal.
    Smink-kurs är aldrig försent att gå på, skulle jag också vilja!
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Hur orkar du? Var hittar du tiden? *lat*
  36. 18
    Hur orkar du? Var hittar du tiden? *lat*
  37. Medlem sedan
    Oct 2001
    #19

    Duschen på morgonen

    är ett måste, sen kör jag en snabb genomgång med lotion på kroppen och dagkräm i ansiktet och på med kajal och mascara. Går hur snabbt som helst.
    Är klar snabbare än mannen
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  38. 19
    Duschen på morgonen är ett måste, sen kör jag en snabb genomgång med lotion på kroppen och dagkräm i ansiktet och på med kajal och mascara. Går hur snabbt som helst.
    Är klar snabbare än mannen
  39. magnolia
    #20
    Nä, för gammal blir man aldrig! Det är nog tvärtom bra att gå lite då och då om man är intresserad!

    Jag sminkar mig varje dag, men det blir mest rouge för att jag känner mig så blek annars. Och så använder jag BUS regelbundet för att inte skrämma slag på omgivningen (blir ohyggligt blek när jag är blek, och blek är jag alltid. Solar ALDRIG och är jag i solen så är det maxsolskyddsfaktor som gäller.). Mascara använder jag så sällan att det knappt går att tala om (är mörkhårig).
  40. 20
    Nä, för gammal blir man aldrig! Det är nog tvärtom bra att gå lite då och då om man är intresserad!

    Jag sminkar mig varje dag, men det blir mest rouge för att jag känner mig så blek annars. Och så använder jag BUS regelbundet för att inte skrämma slag på omgivningen (blir ohyggligt blek när jag är blek, och blek är jag alltid. Solar ALDRIG och är jag i solen så är det maxsolskyddsfaktor som gäller.). Mascara använder jag så sällan att det knappt går att tala om (är mörkhårig).
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Följdfråga till "egen-nyckel" enkäten
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-27, 18:22
  2. Liten följdfråga till enkäten
    By marilin in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 13:13
  3. Följdfråga till enkäten nedan
    By Karin m I&O in forum _0207 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 21:13
  4. följdfråga till fvp
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 21:07
  5. Följdfråga till dagis enkäten
    By mallemus in forum _03 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 20:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar