Ölkorv
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Ölkorv

    Ätit en hel del ölkorv sen jag blev gravid.. I dag kom jag ihåg att läsa i brochyren från bm, och där står det att man inte bör äta tex ölkorv.. Vad kan ha hänt? Varför ska man inte det? Kan jag ha skadat fostret?
  2. 1
    Ölkorv Ätit en hel del ölkorv sen jag blev gravid.. I dag kom jag ihåg att läsa i brochyren från bm, och där står det att man inte bör äta tex ölkorv.. Vad kan ha hänt? Varför ska man inte det? Kan jag ha skadat fostret?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Det är förmodligen för att de sällan förvaras som kylvara i butiken etc. Tror du inte? Fast jag har egentligen ingen aning. Kan inte tänka mig att du sulle ha skadat fostret.
  4. 2
    Det är förmodligen för att de sällan förvaras som kylvara i butiken etc. Tror du inte? Fast jag har egentligen ingen aning. Kan inte tänka mig att du sulle ha skadat fostret.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Jo, så är det nog. Jaja, gjort är ju gjort.. Men kommer inte äta flera!

    Är ju en hel djungel det här vad man får/inte får äta...
  6. 3
    Jo, så är det nog. Jaja, gjort är ju gjort.. Men kommer inte äta flera!

    Är ju en hel djungel det här vad man får/inte får äta...
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Orkar inte ens fundera på det. Äter det jag är sugen på och hoppas att det är OK. minns att det var mycket att hålla reda på. men jag äter inte så mycket "konstiga" saker, så jag tror det går bra. Men alkohol är såklart uteslutet.
  8. 4
    Orkar inte ens fundera på det. Äter det jag är sugen på och hoppas att det är OK. minns att det var mycket att hålla reda på. men jag äter inte så mycket "konstiga" saker, så jag tror det går bra. Men alkohol är såklart uteslutet.
  9. hyrbil
    #5
    Jag tänker som du! Förra gången var jag slav under den där listan, med tre koppar kaffe om dagen m.m. men nu orkar jag inte bry mig, slappt eller hur? Skulle nog även kunna ta nån klunk vin, men självklart inte bli berusad. Jag tror att om man tar det mesta med måtta, dvs inte bara lever på kaffe eller BARA äter abborre t.ex. så kan man nog vara lugn.
  10. 5
    Jag tänker som du! Förra gången var jag slav under den där listan, med tre koppar kaffe om dagen m.m. men nu orkar jag inte bry mig, slappt eller hur? Skulle nog även kunna ta nån klunk vin, men självklart inte bli berusad. Jag tror att om man tar det mesta med måtta, dvs inte bara lever på kaffe eller BARA äter abborre t.ex. så kan man nog vara lugn.

Liknande trådar

  1. Ölkorv??
    By malleballe in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 22:08
  2. kan man äta ölkorv....
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 13:27
  3. Röktkorv (ölkorv)
    By sofi in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 22:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar