45 min rask promenad
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    45 min rask promenad

    med dogsen blev det nu ikväll. Jag gjorde samma igår kväll. Har kommit på en bra runda som inte är en massa backar. Funkar dock inte vintertid när det är snö, och inte heller när det är mörkt så jag kommer inte kunna gå den så mycket i höst på vardagar, men ibland på helgerna iallafall. Den är genom skogen på slingrande stigar och grusvägar och bara en liten bit ute på asfaltsvägen (där man måste ha mer koll på hundarna).
    Veckan som gått (jag startar ju ny motionsvecka på söndagar) har innehållit följande motion:
    Söndag: Core-passet 28 min + rask promenad 15 min (den lilla rundan är backig)
    Måndag: rask promenad 20 + rask promenad 15
    Tisdag: F&S-gympa 45 min (det dåliga passet) + motionscykel 10 min
    Onsdag: rask promenad 25 minuter + bowling 60 minuter (vi var 4 som spelade så jag var ju inte aktiv hela tiden)
    Torsdag: F&S-gympa 45 min
    Fredag: rask promenad 45 min
    Idag lördag: rask promenad 45 minuter

    Jag vet att jag inte har någon riktig vilodag, men raska promenader i max 1 timma är inget man övertränar sig på. Och har man hundar så har man

    Jag är nöjd med veckans motion. Jag höll planen förutom måndagen då jag hade cykling och golf inplanerat med sonen men vädret var ju inte roligt den dagen.
  2. 1
    45 min rask promenad med dogsen blev det nu ikväll. Jag gjorde samma igår kväll. Har kommit på en bra runda som inte är en massa backar. Funkar dock inte vintertid när det är snö, och inte heller när det är mörkt så jag kommer inte kunna gå den så mycket i höst på vardagar, men ibland på helgerna iallafall. Den är genom skogen på slingrande stigar och grusvägar och bara en liten bit ute på asfaltsvägen (där man måste ha mer koll på hundarna).
    Veckan som gått (jag startar ju ny motionsvecka på söndagar) har innehållit följande motion:
    Söndag: Core-passet 28 min + rask promenad 15 min (den lilla rundan är backig)
    Måndag: rask promenad 20 + rask promenad 15
    Tisdag: F&S-gympa 45 min (det dåliga passet) + motionscykel 10 min
    Onsdag: rask promenad 25 minuter + bowling 60 minuter (vi var 4 som spelade så jag var ju inte aktiv hela tiden)
    Torsdag: F&S-gympa 45 min
    Fredag: rask promenad 45 min
    Idag lördag: rask promenad 45 minuter

    Jag vet att jag inte har någon riktig vilodag, men raska promenader i max 1 timma är inget man övertränar sig på. Och har man hundar så har man

    Jag är nöjd med veckans motion. Jag höll planen förutom måndagen då jag hade cykling och golf inplanerat med sonen men vädret var ju inte roligt den dagen.
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    Låter som en bra och aktiv vecka! Bra tränat!!!
    Härligt med hund/ar!!! Min är hos svärmor nu under veckan när vi åker till Strömstad...
  4. 2
    Låter som en bra och aktiv vecka! Bra tränat!!!
    Härligt med hund/ar!!! Min är hos svärmor nu under veckan när vi åker till Strömstad...
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Jag tycker det ser bra ut! Och du har rätt, när en del av motionen enbart är promenader så behövs ingen vilodag.
  6. 3
    Jag tycker det ser bra ut! Och du har rätt, när en del av motionen enbart är promenader så behövs ingen vilodag.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Ja vad skönt att jag tänkte rätt ang detta med vilodag. Såklart det är skillnad om man går jättelånga promenader, men inte mina på max 6 km
  8. 4
    Ja vad skönt att jag tänkte rätt ang detta med vilodag. Såklart det är skillnad om man går jättelånga promenader, men inte mina på max 6 km
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Ja det kändes som en bra vecka. Nu ska jag bara se till att få till en lika bra
  10. 5
    Ja det kändes som en bra vecka. Nu ska jag bara se till att få till en lika bra
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Oj, vilken bra vecka!
    Och du, det finns jättebra pannlampor om det är mörkt ute;-)

    Kram Anna
  12. 6
    Oj, vilken bra vecka!
    Och du, det finns jättebra pannlampor om det är mörkt ute;-)

    Kram Anna
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Ja pannlampa en bra bit in på hösten kan nog funka. Men 2 hundar i sällskap så har jag ju inget att vara rädd för . Men rundan funkar definitivt inte när det kommer snö sen.
    Kram
  14. 7
    Ja pannlampa en bra bit in på hösten kan nog funka. Men 2 hundar i sällskap så har jag ju inget att vara rädd för . Men rundan funkar definitivt inte när det kommer snö sen.
    Kram

Liknande trådar

  1. Rask promenad!
    By Maddeluttan in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-26, 09:57
  2. Rask promenad!
    By Maddeluttan in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-07, 10:01
  3. Rask promenad
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 07:33
  4. Rask promenad
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 16:35
  5. Rask promenad
    By resel in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 21:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar