Ny här!!
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Ny här!!

    Hej alla!!


    Här kommer en som inte fick vara kvar i marsgruppen...tyvärr kom mensen i torsdags. Nu satsar vi på april och man ska ju se det hela positivt; april borde vara en fantastisk vårmånad att få barn i.

    Funderar på ägglossningstest, någon som har erfarenhet at bra, dåligt mm.

    Hörs mer senare!!
  2. 1
    Ny här!! Hej alla!!


    Här kommer en som inte fick vara kvar i marsgruppen...tyvärr kom mensen i torsdags. Nu satsar vi på april och man ska ju se det hela positivt; april borde vara en fantastisk vårmånad att få barn i.

    Funderar på ägglossningstest, någon som har erfarenhet at bra, dåligt mm.

    Hörs mer senare!!
  3. Z väntar.
    #2

    Halloj!

    Välkommen!! För tillfället är det trööögt här men ändra gärna på det. Behövs en frisk fläkt från Mars
    Jag använde äl-test när vi skulle göra ettan. Köpte de snordyra på apoteket. (250)
    Tyckte det var super, hade inte äl på den dag jag "skulle" så det var verkligen användbart! Kan bara för mitt liv inte komma ihåg NÄR det var jag hade äl.. suck. Minns inte ens om det var innan eller efter "normalt". Vi ska försöka utan test denna månad men blir det inget här så kör vi absolut med test nästa.
    Annars har jag inga problem att känna av äl men nu går jag och kånner efter hela tiden och har redan börjat inbilla mig att jag känner symtom. Beräknad äl är 19:e..
    Hoppas du får stanna här! Svara på enkäterna så vet vi lite mer om dig!
    Kram
  4. 2
    Halloj! Välkommen!! För tillfället är det trööögt här men ändra gärna på det. Behövs en frisk fläkt från Mars
    Jag använde äl-test när vi skulle göra ettan. Köpte de snordyra på apoteket. (250)
    Tyckte det var super, hade inte äl på den dag jag "skulle" så det var verkligen användbart! Kan bara för mitt liv inte komma ihåg NÄR det var jag hade äl.. suck. Minns inte ens om det var innan eller efter "normalt". Vi ska försöka utan test denna månad men blir det inget här så kör vi absolut med test nästa.
    Annars har jag inga problem att känna av äl men nu går jag och kånner efter hela tiden och har redan börjat inbilla mig att jag känner symtom. Beräknad äl är 19:e..
    Hoppas du får stanna här! Svara på enkäterna så vet vi lite mer om dig!
    Kram
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3

    Hej!

    Håller med, april är en jättefin månad och det vore såååå mysigt att få se fram emot en liten bebbe då

    Jag har använd de digitala äl-testerna från apoteket, funkade kanon tycker jag! Har testat två månader i rad för att få veta lite mer om min cykel, och det visade sig att jag nog har en regelbunden men ganska lång cykel (35 dagar). Denna månad testar jag inte, utan kör mest på känsla, men om det inte blir nåt så testar jag säkert nästa månad igen!
  6. 3
    Hej! Håller med, april är en jättefin månad och det vore såååå mysigt att få se fram emot en liten bebbe då

    Jag har använd de digitala äl-testerna från apoteket, funkade kanon tycker jag! Har testat två månader i rad för att få veta lite mer om min cykel, och det visade sig att jag nog har en regelbunden men ganska lång cykel (35 dagar). Denna månad testar jag inte, utan kör mest på känsla, men om det inte blir nåt så testar jag säkert nästa månad igen!
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Min cykel verkar ligga mellan 33 och 35 dgr. Slutade med p-ring i mars. Kanske kan det bero på detta att det varierar lite, eller så kanske ni också har det.

    När har du äl som har en cyekl på 35 dgr??
  8. 4
    Min cykel verkar ligga mellan 33 och 35 dgr. Slutade med p-ring i mars. Kanske kan det bero på detta att det varierar lite, eller så kanske ni också har det.

    När har du äl som har en cyekl på 35 dgr??
  9. Z väntar.
    #5

    Gå in på..

    gravid.se och skriv in när du hade mens senast och hur lång cykel du har, då räknar den ut vilket datum du bör ha äl och beräknad bf!
    Annars brukar jag tycka det är enklast att kolla äl på flytningarna.
  10. 5
    Gå in på.. gravid.se och skriv in när du hade mens senast och hur lång cykel du har, då räknar den ut vilket datum du bör ha äl och beräknad bf!
    Annars brukar jag tycka det är enklast att kolla äl på flytningarna.
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Jag har äl 21 dagar efter senaste mensens första dag, dvs 14 dagar innan nästa mens. En gynläkare jag var hos sa att det är det absolut vanligaste om man har en lång cykel - dvs att det är den första fasen som är längre.

    Den här gången känner jag dock ingenting! Typiskt att jag inte testar denna månad, borde ha haft äl idag men har inte märkt av varken flytningar eller känningar i magen... Hoppas det bara är jag som missat tecknen så att det finns chans till en aprilbebis ändå!
  12. 6
    Jag har äl 21 dagar efter senaste mensens första dag, dvs 14 dagar innan nästa mens. En gynläkare jag var hos sa att det är det absolut vanligaste om man har en lång cykel - dvs att det är den första fasen som är längre.

    Den här gången känner jag dock ingenting! Typiskt att jag inte testar denna månad, borde ha haft äl idag men har inte märkt av varken flytningar eller känningar i magen... Hoppas det bara är jag som missat tecknen så att det finns chans till en aprilbebis ändå!
  13. aprilbäbis?
    #7
    jag tänkte oxå hänga här ett tag. Kommer även jag från marsgruppen, men vill ju hällre ha i april =)

    Jag har köpit dom billigaste ÄLtesten jag hittade (www.babyornot.se) där jag fick om det var 20 äl test och 15 gravid tests för typ 200 kr. (är testnarkoman)

    Har hört att dom funkar bra.
    Har börjat testa idag eftersom jag har så skum cykel. Idag är det en vecka efter mensstart. Har ju 20 stickor att testa mä och jag vill inte missa the big day.

    Lycka till nu!
  14. 7
    jag tänkte oxå hänga här ett tag. Kommer även jag från marsgruppen, men vill ju hällre ha i april =)

    Jag har köpit dom billigaste ÄLtesten jag hittade (www.babyornot.se) där jag fick om det var 20 äl test och 15 gravid tests för typ 200 kr. (är testnarkoman)

    Har hört att dom funkar bra.
    Har börjat testa idag eftersom jag har så skum cykel. Idag är det en vecka efter mensstart. Har ju 20 stickor att testa mä och jag vill inte missa the big day.

    Lycka till nu!
  15. kanske en trea
    #8

    Hej & välkommen!

    Ja visst är april en toppenmånad Har också hoppat in hit från marsgruppen och är inne på försök 3. Det positiva är ju att man slipper kalla vintermånader, och allt vad det innebär, med en nyfödd.

    Jag kör inte med äl-test, men tanken har slagit mig. Börjar nog att testa om detta tänker dra ut på tiden alldeles för länge. Men förhoppningsvis så blir det en aprillis för oss allihopa
  16. 8
    Hej & välkommen! Ja visst är april en toppenmånad Har också hoppat in hit från marsgruppen och är inne på försök 3. Det positiva är ju att man slipper kalla vintermånader, och allt vad det innebär, med en nyfödd.

    Jag kör inte med äl-test, men tanken har slagit mig. Börjar nog att testa om detta tänker dra ut på tiden alldeles för länge. Men förhoppningsvis så blir det en aprillis för oss allihopa
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar