Märkeskläder till dina barn?

Visa resultat för omröstning: Köper du märkeskläder till dina barn?

Antal röster 795. Den här omröstningen är stängd
  • Ja

    123 15.47%
  • Nej

    262 32.96%
  • Ibland

    410 51.57%
Månadens fråga
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    Redax
    #1

    Märkeskläder till dina barn?

    Köper du märkeskläder till dina barn?
  2. 1
    Märkeskläder till dina barn? Köper du märkeskläder till dina barn?
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2

    Jag tycker själv om märkeskläder, därför älskar jag att ibland även köpa något extra fint till lillan.
  4. 2
    Jag tycker själv om märkeskläder, därför älskar jag att ibland även köpa något extra fint till lillan.
  5. anonymt namn
    #3
    Köper ibland nytt och ofta på Tradera. Innan min pojke kom till världen kunde jag inte förstå hur man kunde lägga pengar på märkaskläder som bara används en kort tid (pratar bebisstorlekarnu)-erkänner villigt att det är mycket roligare att kosta på sonen roliga kläder än att shoppa till min egen degiga post-gravida kropp...
  6. 3
    Köper ibland nytt och ofta på Tradera. Innan min pojke kom till världen kunde jag inte förstå hur man kunde lägga pengar på märkaskläder som bara används en kort tid (pratar bebisstorlekarnu)-erkänner villigt att det är mycket roligare att kosta på sonen roliga kläder än att shoppa till min egen degiga post-gravida kropp...
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4

    Märken

    Självklart händer det väl att man köper märkeskläder till lillan. Speciellt om det är på rea. Men jag skulle ju aldrig kunna tänka mig till att köpa alla kläder till henne hos dyra märken.
  8. 4
    Märken Självklart händer det väl att man köper märkeskläder till lillan. Speciellt om det är på rea. Men jag skulle ju aldrig kunna tänka mig till att köpa alla kläder till henne hos dyra märken.
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5
    Det händer att jag gör det. Men inte för att det är just "märkeskläder" utan för att de i vissa fall är roligare.
    Den som gör fel, har i alla fall försökt!
    Spontan bloggare som nu ger GI en chans: http://bidrottningen.bloggagratis.se/
    Och nu har jag börjat blogga om Scrapbooking http://lizascrappar.bloggagratis.se/
  10. 5
    Det händer att jag gör det. Men inte för att det är just "märkeskläder" utan för att de i vissa fall är roligare.
  11. Medlem sedan
    Apr 2004
    #6
    Nej,så länge de själva inte tycker det är viktigt skulle jag känna mig lurad om jag betalade för en lapp med ett namn.Något enstaka har jag väl köpt om jag tyckt om det,men oftast då på Tradera när någon gjort ett felköp
  12. 6
    Nej,så länge de själva inte tycker det är viktigt skulle jag känna mig lurad om jag betalade för en lapp med ett namn.Något enstaka har jag väl köpt om jag tyckt om det,men oftast då på Tradera när någon gjort ett felköp
  13. Medlem sedan
    Mar 2007
    #7

    Kvalitet?

    Hejsan! det är ju så att märkeskläder oftast har bättre kvalitet och jag anser att det är bättre att lägga några kronor mer på t ex bra skor än att köpa skor som är billigare men som efter 3 användningar går sönder! därför så anser jag att vissa kläder kan man faktiskt köpa med märke medan andra kläder går mycket bra att köpa på t ex H&M. detta är vad jag tycker om just märkeskläder.

    mvh Mulle
  14. 7
    Kvalitet? Hejsan! det är ju så att märkeskläder oftast har bättre kvalitet och jag anser att det är bättre att lägga några kronor mer på t ex bra skor än att köpa skor som är billigare men som efter 3 användningar går sönder! därför så anser jag att vissa kläder kan man faktiskt köpa med märke medan andra kläder går mycket bra att köpa på t ex H&M. detta är vad jag tycker om just märkeskläder.

    mvh Mulle
  15. Medlem sedan
    Jul 2007
    #8
    Jag med
  16. 8
    Jag med
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    Nej

    Röstade jag men så kom jag på att jag köpt nåt plagg på rea.... Räknas det.. ??

    *funderar*

    Men njäää... Jag köper i regel (till 99%) inte märkeskläder till mina barn...
    Vår värld den bara snurrar fortare för varje dag
    Är då så konstigt att nån människa vill hoppa av
    Vi låser våra dörrar och vi stänger våra fönster
    Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
  18. 9
    Nej Röstade jag men så kom jag på att jag köpt nåt plagg på rea.... Räknas det.. ??

    *funderar*

    Men njäää... Jag köper i regel (till 99%) inte märkeskläder till mina barn...
  19. Medlem sedan
    Apr 2004
    #10
    Jo,det är väl så jag resonerar också.Jag tycker H&M,Lindex och liknande har helt okej kvalitet som inte alls är dålig på något sätt.Skor köper jag däremot hellre lite dyrare eftersom de ofta håller sig fina och tål att ärvas bättre än de billiga märkena.Och så slits de ofta hårdare.
  20. 10
    Jo,det är väl så jag resonerar också.Jag tycker H&M,Lindex och liknande har helt okej kvalitet som inte alls är dålig på något sätt.Skor köper jag däremot hellre lite dyrare eftersom de ofta håller sig fina och tål att ärvas bättre än de billiga märkena.Och så slits de ofta hårdare.
  21. Medlem sedan
    Dec 1998
    #11

    Nej

    Jag köper inte märkeskläder eftersom jag själv är helt ointresserad av märken och kan inga. Jag har överfört ointresset för märken till mina barn så än så länge har de inte krävt vissa märken. Jag tar ny ställning när/om de börjar kräva "vissa jeans" för 1000tals kronor, men jag blir bara ARG av att märkeskläder kostar så mycket mer än andra..
  22. 11
    Nej Jag köper inte märkeskläder eftersom jag själv är helt ointresserad av märken och kan inga. Jag har överfört ointresset för märken till mina barn så än så länge har de inte krävt vissa märken. Jag tar ny ställning när/om de börjar kräva "vissa jeans" för 1000tals kronor, men jag blir bara ARG av att märkeskläder kostar så mycket mer än andra..

Liknande trådar

  1. Märkeskläder till bebisar
    By NiiitaNoriiita in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 09:32
  2. Får dina barn gå till kyrkan?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 19:16
  3. Märkeskläder till 12åring?
    By Winx 49 in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 19:02
  4. Vad gör dina barn nu?
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 22:10
  5. Märkeskläder till baby
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar