Att se i Bohuslän?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Att se i Bohuslän?

    Vi åker till Stenungssund i morron och ska åka runt lite ett par dar.Vad ska vi se/hitta på?Vi gillar sol och bad,slott,ruiner,kyrkor(allt som är gammalt m.a.o!) och gillar inte shopping,krogliv,båtar och "mycket folk".Inget fysiskt ansträngande heller med tanke på min arma lekamen...Tips?
    När!?
  2. 1
    Att se i Bohuslän? Vi åker till Stenungssund i morron och ska åka runt lite ett par dar.Vad ska vi se/hitta på?Vi gillar sol och bad,slott,ruiner,kyrkor(allt som är gammalt m.a.o!) och gillar inte shopping,krogliv,båtar och "mycket folk".Inget fysiskt ansträngande heller med tanke på min arma lekamen...Tips?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    hehe..hoppas att ni får det

    trevligt...mina hemtrakter ju...
    Vart ska ni bo i Stenungsund då? "Baden" eller ni kanske campar?

    Man kan åka till tex Marstrand,Nordens Ark,Havets hus i Lysekil...Tjörn är ju oxå rätt fint bara att åka ut mot kust samhällena..
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag/Nalle Puh
  4. 2
    hehe..hoppas att ni får det trevligt...mina hemtrakter ju...
    Vart ska ni bo i Stenungsund då? "Baden" eller ni kanske campar?

    Man kan åka till tex Marstrand,Nordens Ark,Havets hus i Lysekil...Tjörn är ju oxå rätt fint bara att åka ut mot kust samhällena..
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3

    Åk ut till Tjörn och leta

    upp ett område som heter Hällene. Där har de just nu en konstutställning i naturen, Den ena delen av utsällningen är på ett gravfält från Vikingatiden. Det är så vackert bara med naturen visserligen, men det är klart värt att kolla på utställningen också. Nu blev jag lite osäker på hur länge den var kvar men som sagt även utan den är gravfältet klart värt att se. Kolla på kartan på Eniro, Hällene heter det. Åk sedan ner till Kyrkesund och köp glass sätt er på bryggan och se ut över vattnet till ön som ligger mittemot. Vackert! Lycka till med vädret!
    Är man hjälte på natten får man vara hjälte på dagen- *Gammalt Djungelordspråk*

  6. 3
    Åk ut till Tjörn och leta upp ett område som heter Hällene. Där har de just nu en konstutställning i naturen, Den ena delen av utsällningen är på ett gravfält från Vikingatiden. Det är så vackert bara med naturen visserligen, men det är klart värt att kolla på utställningen också. Nu blev jag lite osäker på hur länge den var kvar men som sagt även utan den är gravfältet klart värt att se. Kolla på kartan på Eniro, Hällene heter det. Åk sedan ner till Kyrkesund och köp glass sätt er på bryggan och se ut över vattnet till ön som ligger mittemot. Vackert! Lycka till med vädret!

Liknande trådar

  1. var åka i bohuslän?
    By Livin in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-27, 11:14
  2. Bohuslän-barn?
    By Linnsa in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-02, 14:45
  3. Bohuslän
    By Linköping in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 09:39
  4. Bohuslän?
    By magnolia in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-13, 16:10
  5. Västsverige-Bohuslän...
    By Annette_ in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 19:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar