Hemkomna från Parken Zoo
_0505 Majbarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Hemkomna från Parken Zoo

    Ett äventyr med en 2-åring som är rädd för ingenting och helst ville gå in till precis alla djur *ÖPPA DÖRREN MAMMA!* och en 4-åring som tror (och ofta beter sig som) att hon snarare är 7 år än 4... När vi gick runt som bäst och tittade och ohooade och ahaade åt alla djur pekar Dexter glatt och ropar "LAMPA"! Det var fler än vi som skrattade åt det uttalandet Han vägrade gå med på att flodhästen var en flodhäst "nää, inte häst - gris!"

    Dexter fick ett psykbryt vid 14-tiden pga extrem trötthet. Han ville faktiskt precis exakt ingenting. Sen somnade han en halvtimme senare och sov som en sten t. 15.30 då han vaknade och sa "VILL INTE SOBA" och återigen vägrade allt utom att äta chips. Men när chipsen var slut gick det bra att åka karuseller och tåg Vi hann se precis alla djur; varenda spindelben och ormsvans, förutom lejonen. Eller rättare sagt så såg alla lejonen utom jag, för jag var och hämtade den skrinda vi från början tänkte att vi inte behövde eftersom vi hade en vagn med oss, och när jag kom tillbaka med den fick Dexter psykbrytet och jag var tvungen att se till att Technon rullade oavbrutet i 30 minuter *S*.

    Vi har ätit glass och sockervadd (och äcklig hamburgermiddag i bilen på väg hem) och summasummarum har vi verkligen haft en jättebra dag. Kanske att jag t.om får tummen ur och lägger in lite bilder i albumet eftersom jag verkligen försökte komma ihåg att plåta lite.

    Nu har de precis lagt sig (E tog en tupplur i bilen vid 17-tiden) och jag gissar att det tar en stund innan de somnar. Fast nu somnade visst Dexter *förvånad*. Hoppas ni har det bra! Det har vi
    Evelina 030207
    Dexter 050504
  2. 1
    Hemkomna från Parken Zoo Ett äventyr med en 2-åring som är rädd för ingenting och helst ville gå in till precis alla djur *ÖPPA DÖRREN MAMMA!* och en 4-åring som tror (och ofta beter sig som) att hon snarare är 7 år än 4... När vi gick runt som bäst och tittade och ohooade och ahaade åt alla djur pekar Dexter glatt och ropar "LAMPA"! Det var fler än vi som skrattade åt det uttalandet Han vägrade gå med på att flodhästen var en flodhäst "nää, inte häst - gris!"

    Dexter fick ett psykbryt vid 14-tiden pga extrem trötthet. Han ville faktiskt precis exakt ingenting. Sen somnade han en halvtimme senare och sov som en sten t. 15.30 då han vaknade och sa "VILL INTE SOBA" och återigen vägrade allt utom att äta chips. Men när chipsen var slut gick det bra att åka karuseller och tåg Vi hann se precis alla djur; varenda spindelben och ormsvans, förutom lejonen. Eller rättare sagt så såg alla lejonen utom jag, för jag var och hämtade den skrinda vi från början tänkte att vi inte behövde eftersom vi hade en vagn med oss, och när jag kom tillbaka med den fick Dexter psykbrytet och jag var tvungen att se till att Technon rullade oavbrutet i 30 minuter *S*.

    Vi har ätit glass och sockervadd (och äcklig hamburgermiddag i bilen på väg hem) och summasummarum har vi verkligen haft en jättebra dag. Kanske att jag t.om får tummen ur och lägger in lite bilder i albumet eftersom jag verkligen försökte komma ihåg att plåta lite.

    Nu har de precis lagt sig (E tog en tupplur i bilen vid 17-tiden) och jag gissar att det tar en stund innan de somnar. Fast nu somnade visst Dexter *förvånad*. Hoppas ni har det bra! Det har vi
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    kul läsning... kanske inte så kul för er... just då.

    vi kanske oxå borde åka o titta på djur. verkade dexter annars få nåt ut av besöket?
  4. 2
    kul läsning... kanske inte så kul för er... just då.

    vi kanske oxå borde åka o titta på djur. verkade dexter annars få nåt ut av besöket?
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3

    Oh, ja det fick han :)

    Det var ju roligt m alla djur förutom när han blev så trött och inte kunde koppla av och somna. Det var lite begränsat m åkattraktioner för barn under 110 cm, men som sagt litegrann fanns det som funkade. E (som är precis 110) fick åka nästan allt utom den "stora" bergochdalbanan. Överlag tyckte jag det var en mysig miljö och gott om plats tyckte jag att det var också m tanke på att det var rätt mkt folk där. Jag tyckte lite synd om djuren... men det gör jag alltid när jag är på djurparker - man tänker på vilka begränsningar i yta de lever på jämfört m deras naturliga miljö... Det är ganska höga inträdesavgifter men har man barn under 4 år så går de in gratis. Parkering kostar 40:- och en skrinda kostar 20:-. Tar man med egen mat så behöver det inte kosta skjortan. Vi gjorde inte det och det ångrar jag litegrann - det är ju aldrig bra mat på sådana ställen ändå.
    Evelina 030207
    Dexter 050504
  6. 3
    Oh, ja det fick han :) Det var ju roligt m alla djur förutom när han blev så trött och inte kunde koppla av och somna. Det var lite begränsat m åkattraktioner för barn under 110 cm, men som sagt litegrann fanns det som funkade. E (som är precis 110) fick åka nästan allt utom den "stora" bergochdalbanan. Överlag tyckte jag det var en mysig miljö och gott om plats tyckte jag att det var också m tanke på att det var rätt mkt folk där. Jag tyckte lite synd om djuren... men det gör jag alltid när jag är på djurparker - man tänker på vilka begränsningar i yta de lever på jämfört m deras naturliga miljö... Det är ganska höga inträdesavgifter men har man barn under 4 år så går de in gratis. Parkering kostar 40:- och en skrinda kostar 20:-. Tar man med egen mat så behöver det inte kosta skjortan. Vi gjorde inte det och det ångrar jag litegrann - det är ju aldrig bra mat på sådana ställen ändå.

Liknande trådar

  1. Nyss hemkomna från UL
    By Gia. in forum _1007 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-05, 14:44
  2. Hemkomna från sjukhuset
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 14:44
  3. Hemkomna från semestern
    By inarud in forum _0707 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 13:49
  4. Hemkomna från Goa Indien
    By Annisan in forum Resesnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 14:41
  5. Hemkomna från Göteborg
    By Tess in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 07:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar