Hilfe bitte - 60-tals kläder
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Hilfe bitte - 60-tals kläder

    Storyline: Kompisen ska på 60-talsfest & ringde mig (som brukar hålla koll på vilka årtal modet hör hemma), hennes outfit är ju inte särskillt svårknäckt då höstens mode går i 60-talets tecken. Men hennes sambo...jag kan inte för mitt liv komma på hur männens mode såg ut.
    Jag har kommit fram till att mods var en look, men mer då?
    Rockabilly & raggarlooken, hörde det till 50-talet?
    Har googlat som en tok men inte hittat ngt, vill ni hjälpa mig med klädtips & bildlänkar.
    Pliiiiiiiis
  2. 1
    Hilfe bitte - 60-tals kläder Storyline: Kompisen ska på 60-talsfest & ringde mig (som brukar hålla koll på vilka årtal modet hör hemma), hennes outfit är ju inte särskillt svårknäckt då höstens mode går i 60-talets tecken. Men hennes sambo...jag kan inte för mitt liv komma på hur männens mode såg ut.
    Jag har kommit fram till att mods var en look, men mer då?
    Rockabilly & raggarlooken, hörde det till 50-talet?
    Har googlat som en tok men inte hittat ngt, vill ni hjälpa mig med klädtips & bildlänkar.
    Pliiiiiiiis
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    Mods! Har lite bråttom just nu, men här kommer en länk till en mods-sida, kanske finns bilder eller länkar där.
    http://www.modculture.co.uk/
  4. 2
    Mods! Har lite bråttom just nu, men här kommer en länk till en mods-sida, kanske finns bilder eller länkar där.
    http://www.modculture.co.uk/
  5. anchita
    #3
    Lätt tight polotröja, stuprör (men inte jeans!!! det tillhörde rockers som var "gamla" dvs från 50-talet. Alltså, stuprör i vadsomhelst men inte jeans. Svarta skinnskor, inte fööör spetsiga ā la myggjagare.
    Är man riktigt cool, kan man ta en smal kostym helt enkelt, över ovan nämnda polotröja.
    Är man lite tuff, kan man ta en militärgrön parkas med en massa badges på.
    Lycka till!
  6. 3
    Lätt tight polotröja, stuprör (men inte jeans!!! det tillhörde rockers som var "gamla" dvs från 50-talet. Alltså, stuprör i vadsomhelst men inte jeans. Svarta skinnskor, inte fööör spetsiga ā la myggjagare.
    Är man riktigt cool, kan man ta en smal kostym helt enkelt, över ovan nämnda polotröja.
    Är man lite tuff, kan man ta en militärgrön parkas med en massa badges på.
    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
    Smal slips! Rutig kostym/klubblazer... Det har i a f min pappa pa gamla foton fran den tiden, he he..
  8. 4
    Smal slips! Rutig kostym/klubblazer... Det har i a f min pappa pa gamla foton fran den tiden, he he..

Liknande trådar

  1. hilfe bitte :)
    By skrallis in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 21:01
  2. Hilfe bitte
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 16:38
  3. Hilfe bitte!!
    By Hon på H in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 21:46
  4. Hilfe bitte...
    By Velpannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 10:47
  5. hilfe bitte!
    By ~Ida~ in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 12:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar