Hallå hallå :-)
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Hallå hallå :-)

    Kul att se att det fortfarande är lite liv härinne :-) Vad duktiga era barn är som pottränar! Max råkade bajsa på pottan en gång och sedan dess är han lite rädd för pottan så här kommer det nog att dröjja innan vi kör igång på allvar. Max pratar fortfarande inte så mycket, eller jo han pratar på sitt eget språk, men nu har det börjat trilla in ord som även vi andra förstår, skulle tro att han kanske har 20 ord.
    Favoriten är att leka med bilar, sitta i sandlådan och bada!
    Jag är lite nyfiken på om det är någon som bytt från spjälsäng till sina novemberbarn ännu? Till storasyster bytte vi när hon var lika gammal som Max är nu, men Max trivs så bra i sin säng så vi har inga planer på att byta för honom än.
  2. 1
    Hallå hallå :-) Kul att se att det fortfarande är lite liv härinne :-) Vad duktiga era barn är som pottränar! Max råkade bajsa på pottan en gång och sedan dess är han lite rädd för pottan så här kommer det nog att dröjja innan vi kör igång på allvar. Max pratar fortfarande inte så mycket, eller jo han pratar på sitt eget språk, men nu har det börjat trilla in ord som även vi andra förstår, skulle tro att han kanske har 20 ord.
    Favoriten är att leka med bilar, sitta i sandlådan och bada!
    Jag är lite nyfiken på om det är någon som bytt från spjälsäng till sina novemberbarn ännu? Till storasyster bytte vi när hon var lika gammal som Max är nu, men Max trivs så bra i sin säng så vi har inga planer på att byta för honom än.
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    Hej! Har nästan slutat gå in här, för här händer inte mycket... Kul när det då är nån som skrivit lite!
    Ellen babblar ju som en pratkvarn, 3-4 ordsmeningar, så det är skoj. Annars är hon just nu i en otroligt mammig och kläning period, vilket börjar kännas tufft. Hon ska börja skolas in på dagis den 7 augusti, hjälp!
    Ellen har ju eg. aldrig sovit i spjälsäng, bara som dagbädd här nere när hon var nyfödd. Hon sover i vår säng, men en liten växa säng står precis intill vår säng, och där har hon nu somnat två gånger de sista nätterna då Sam lagt henne. Lägger jag, ligger hon tätt tätt intill, somnar helst på mig. Men till de stora bytte vid vid 1 res. 2 års ålder. Trivs han i spjälsängen finns väl ingen anledning att byta?!
    Ha det bra!
  4. 2
    Hej! Har nästan slutat gå in här, för här händer inte mycket... Kul när det då är nån som skrivit lite!
    Ellen babblar ju som en pratkvarn, 3-4 ordsmeningar, så det är skoj. Annars är hon just nu i en otroligt mammig och kläning period, vilket börjar kännas tufft. Hon ska börja skolas in på dagis den 7 augusti, hjälp!
    Ellen har ju eg. aldrig sovit i spjälsäng, bara som dagbädd här nere när hon var nyfödd. Hon sover i vår säng, men en liten växa säng står precis intill vår säng, och där har hon nu somnat två gånger de sista nätterna då Sam lagt henne. Lägger jag, ligger hon tätt tätt intill, somnar helst på mig. Men till de stora bytte vid vid 1 res. 2 års ålder. Trivs han i spjälsängen finns väl ingen anledning att byta?!
    Ha det bra!
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    hejhej

    Intressant att du frågade om säng för jag hade samma fundering.
    De andra två har bytt senare, när de varit över två, men Astrid visar tydligt att hon vill sova i "stor" säng nu.
    Funderar på att hon ska få prova i en säng, förhoppningsvis flyttar vi under hösten och då tänkte jag köpa någon typ växa säng.
  6. 3
    hejhej Intressant att du frågade om säng för jag hade samma fundering.
    De andra två har bytt senare, när de varit över två, men Astrid visar tydligt att hon vill sova i "stor" säng nu.
    Funderar på att hon ska få prova i en säng, förhoppningsvis flyttar vi under hösten och då tänkte jag köpa någon typ växa säng.
  7. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4

    Spjälisen

    har ju aldrig Dísa sovit i utan det är stora syster på 3,5 som slaggar i den. Men vi har tagit bort ena sidan. Nu börjar hon bli lite väl lång för sängen så vi funderar på att byta upp den till en utdragssäng som råkar stå här och "skräpa" Tänkte att vi nog får fräscha till den först. Viltaserad med guldknoppar var det beställt....
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  8. 4
    Spjälisen har ju aldrig Dísa sovit i utan det är stora syster på 3,5 som slaggar i den. Men vi har tagit bort ena sidan. Nu börjar hon bli lite väl lång för sängen så vi funderar på att byta upp den till en utdragssäng som råkar stå här och "skräpa" Tänkte att vi nog får fräscha till den först. Viltaserad med guldknoppar var det beställt....
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Frida försöker att ta sig ur sängen. Att klättra i den ifrån en stol är en bagatell men hon försöker numera även att ta sig ur den.....är mest rädd för att hon skall trilla ur och slå sig. å därför planerar vi att sätta upp en riktig säng åt henne. När Malin var liten så lät vi henne sova på en madrass på golvet till en början å det uppdskattades eftersom det då blev så snarlika med dagis. Sedan fick hon en juniorsäng, då var hon 2 - 2 1/2 år gammal.
    Först ville jag egentligen att hon bara skulle ha en sån där tjock vanlig sängmadrass på golvet så att det inet skulle bli så hög höjd att ramla ur från men med juniorsängen så blev det ju istället ett urramlingsskydd och det har fungerat bra.
    Fridas kommande säng är min gamla (vanligt fullstor 90 cm bred) så till den skall pappa Urban fixa till ett hemmasnickrat urramlignsskydd. Det känns lite onödigt att köpa en ny eller beg juniorsäg till Frida eftersom vi har en säng som fungerar bra. Dock kanske lite stor men vad gör väl det.
    Sedan tycker jag att det är jättekul att de har saker från min barndomstid. Bland annat jättemkt leksaker, kläder å nu min säng och lite andra möbler.
  10. 5
    Frida försöker att ta sig ur sängen. Att klättra i den ifrån en stol är en bagatell men hon försöker numera även att ta sig ur den.....är mest rädd för att hon skall trilla ur och slå sig. å därför planerar vi att sätta upp en riktig säng åt henne. När Malin var liten så lät vi henne sova på en madrass på golvet till en början å det uppdskattades eftersom det då blev så snarlika med dagis. Sedan fick hon en juniorsäng, då var hon 2 - 2 1/2 år gammal.
    Först ville jag egentligen att hon bara skulle ha en sån där tjock vanlig sängmadrass på golvet så att det inet skulle bli så hög höjd att ramla ur från men med juniorsängen så blev det ju istället ett urramlingsskydd och det har fungerat bra.
    Fridas kommande säng är min gamla (vanligt fullstor 90 cm bred) så till den skall pappa Urban fixa till ett hemmasnickrat urramlignsskydd. Det känns lite onödigt att köpa en ny eller beg juniorsäg till Frida eftersom vi har en säng som fungerar bra. Dock kanske lite stor men vad gör väl det.
    Sedan tycker jag att det är jättekul att de har saker från min barndomstid. Bland annat jättemkt leksaker, kläder å nu min säng och lite andra möbler.
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6

    Jo, jag

    gillar också gamla ting. Min egen gamla säng kommer någon av flickorna att få ta över. Killarna har just fått nya rum och i de inbyggda sängar så det har blivit några över här
    Annars med spjälisen så är den ju sänkt och har en borttagen långsida så fallhöjden är väldigt låg. Dísa är annars en höjdare på att klättra upp och ner på div saker.. Jobbigt när man får springa och flytta ner henne från diskbänkar och bord..
    Dom hittar på dom små liven. Fast nu så sover hela gänget sött.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  12. 6
    Jo, jag gillar också gamla ting. Min egen gamla säng kommer någon av flickorna att få ta över. Killarna har just fått nya rum och i de inbyggda sängar så det har blivit några över här
    Annars med spjälisen så är den ju sänkt och har en borttagen långsida så fallhöjden är väldigt låg. Dísa är annars en höjdare på att klättra upp och ner på div saker.. Jobbigt när man får springa och flytta ner henne från diskbänkar och bord..
    Dom hittar på dom små liven. Fast nu så sover hela gänget sött.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Hej hej!
    Saga pratar heller inte, eller jo massor hela tiden men inte mycket man förstår =) Kankse kan urskilja ca 20 ord här med. Hon älskar att leka med sin storasyster 4½, och de är så härliga att se tillsammans. Det märks verkligen att de lämnat bebistiden och börjat bli barn nu!!
    Saga blev av med sin spjälsäng tidigare i våras då jag ville låna ut spjälsängen till min bror. Hon har eb Vikare från Ikea med både huvudändeoch gavel uppfällda samt intetrillaut-bräda på långsidan. Funkar kanon!
  14. 7
    Hej hej!
    Saga pratar heller inte, eller jo massor hela tiden men inte mycket man förstår =) Kankse kan urskilja ca 20 ord här med. Hon älskar att leka med sin storasyster 4½, och de är så härliga att se tillsammans. Det märks verkligen att de lämnat bebistiden och börjat bli barn nu!!
    Saga blev av med sin spjälsäng tidigare i våras då jag ville låna ut spjälsängen till min bror. Hon har eb Vikare från Ikea med både huvudändeoch gavel uppfällda samt intetrillaut-bräda på långsidan. Funkar kanon!

Liknande trådar

  1. Hallå, Hallå, finns ni kvar
    By Mamma Erik in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 08:16
  2. Hallå hallå, har ni plockat fram
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 15:15
  3. Hallå! Hallå! *knackar i glas*
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 18:52
  4. Mensen halla, hallå, hallå
    By -Catharina- in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 21:23
  5. Hallå *ropar* hallå hallå *Eko*
    By Gula in forum Våra barn (födda 2003–07)
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-14, 07:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar