Roliga ord
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Roliga ord

    För ett tag sedan tog nån upp det där med nya roliga ord som barnen använder. Då skrev jag inget för Johannes använder massor av ord som - man aldrig trodde att kan kunde - helt obehindrat. tex Bekymrad, Komplicerad osv. Så jag kom faktiskt inte på nåt speciellt. Men idag lärde han sig ett nytt ord när jag försökte få honom att sitta stilla och lugnt på pottan så att han skulle hinna bajsa innan annat roligare kallade. Jag berättade att man kan sitta och Filosofera och ta det lugn när man ... tja... bajsar då (istället för att byta toarulle, dammtorka toarullehållaren, ta upp hår ut duchen och ev smörja smalbeben om man når cremetuben). Det blev mååånga roliga vändningar av ordet Filosofera - fiselefera - filofosera - fisolerera osv. Men när jag frågade nyss vad man kan göra när man sitter på pottan och tänker lite så kom det klockrent direkt - Filosofera kan man göra!!!

    De ÄR för söta nu

    Kramar
    R/E
    Mamma till Johannes f sept-03 och Oscar f apr-07
  2. 1
    Roliga ord För ett tag sedan tog nån upp det där med nya roliga ord som barnen använder. Då skrev jag inget för Johannes använder massor av ord som - man aldrig trodde att kan kunde - helt obehindrat. tex Bekymrad, Komplicerad osv. Så jag kom faktiskt inte på nåt speciellt. Men idag lärde han sig ett nytt ord när jag försökte få honom att sitta stilla och lugnt på pottan så att han skulle hinna bajsa innan annat roligare kallade. Jag berättade att man kan sitta och Filosofera och ta det lugn när man ... tja... bajsar då (istället för att byta toarulle, dammtorka toarullehållaren, ta upp hår ut duchen och ev smörja smalbeben om man når cremetuben). Det blev mååånga roliga vändningar av ordet Filosofera - fiselefera - filofosera - fisolerera osv. Men när jag frågade nyss vad man kan göra när man sitter på pottan och tänker lite så kom det klockrent direkt - Filosofera kan man göra!!!

    De ÄR för söta nu

    Kramar
    R/E
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    "Men mamma,

    är du helt förstelnad eller"?! sa just en liten C till mig när jag inte fort nog kom med pyjamasen
  4. 2
    "Men mamma, är du helt förstelnad eller"?! sa just en liten C till mig när jag inte fort nog kom med pyjamasen
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Du måste ju berätta

    vad Johannes sa till sin pappa i "telefon" när Luna hälsade på! ;-)
  6. 3
    Du måste ju berätta vad Johannes sa till sin pappa i "telefon" när Luna hälsade på! ;-)
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Jaaa, det ja *skrattar*

    - Pappa jag har en dam på rummet som bara piper!

    Damen var Luna och det som pep var nåt litet McDonaldsspel som hon mycket koncentrerat satt och spelade och tydligen inte alls var intresserad av att konversera lille herr pratkvarn just då

    R/E
  8. 4
    Jaaa, det ja *skrattar*

    - Pappa jag har en dam på rummet som bara piper!

    Damen var Luna och det som pep var nåt litet McDonaldsspel som hon mycket koncentrerat satt och spelade och tydligen inte alls var intresserad av att konversera lille herr pratkvarn just då

    R/E
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!! !!!!
  10. 5
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!! !!!!
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6
    *asg*
  12. 6
    *asg*
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    *asg*

    underbart!
  14. 7
    *asg* underbart!
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8

    smster

    Karl frågade mig häromdagen om han kunde låna min mobil för: "jag behöver ett konto och ska skicka ett smster(essemester)"
  16. 8
    smster Karl frågade mig häromdagen om han kunde låna min mobil för: "jag behöver ett konto och ska skicka ett smster(essemester)"
  17. Medlem sedan
    Dec 2000
    #9
    haha *imt*
  18. 9
    haha *imt*
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10

    Det är roligt det där

    Även om de inte alltid kanske har full koll så är ju sådana saker som datorer, mobiltelefoner med mera vardagsmat för våra små. Luna pratade tex om "I-poddar" med världens självklarhet när vi var i en datoraffär förra veckan.
  20. 10
    Det är roligt det där Även om de inte alltid kanske har full koll så är ju sådana saker som datorer, mobiltelefoner med mera vardagsmat för våra små. Luna pratade tex om "I-poddar" med världens självklarhet när vi var i en datoraffär förra veckan.
  21. Medlem sedan
    Nov 2001
    #11
    Emelina är en sån där lillgammal unge med tokunderliga uttryck. Jag kan tyvärr inte återge något nu, men de är verkligen ...annorlunda. Och det är inte bara jag som tycker det. Dagispersonalen har också reagerat.

    Så antingen blir hon väl egenföretagande kreativ konstnär eller psyopatisk massmördare?

    /Genaro
  22. 11
    Emelina är en sån där lillgammal unge med tokunderliga uttryck. Jag kan tyvärr inte återge något nu, men de är verkligen ...annorlunda. Och det är inte bara jag som tycker det. Dagispersonalen har också reagerat.

    Så antingen blir hon väl egenföretagande kreativ konstnär eller psyopatisk massmördare?

    /Genaro

Liknande trådar

  1. Roliga ord
    By Mamma_87 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 14:14
  2. SJ är för roliga.....
    By AnneF med 3 busar in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 12:46
  3. Roliga ord
    By -Tilia- in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 15:36
  4. Me&I - för roliga... :)
    By Kristin med 8 barn in forum Småbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 14:34
  5. En del är roliga
    By in forum Hem & fritid
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 22:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar