Blöjfri! Snopet!
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Blöjfri! Snopet!

    Så insnöad man kan vara ibland!!! Min väninna som jobbar som distrikssköterska blev förvånad när hon hörde att Hanna som varit utan blöjor dagtid länge nu, fortfarande har nattblöja. Jag blev också lite förvånad, har inte ens tänkt på det utan bara satt på blöjan varje kväll... Trodde nog att när blöjan var torr så var hon redo. Men jag hade inget att skylla på så jag la ett kisslakan i sängen o Hanna utan blöja. Vaknade efter några timmar av ett skriii och förstod att hon hade kissat på sig. Men inte, hon var bara jättekissnödig. Satte henne på pottan o vi la oss igen. Nu har vi klarat 3:e natten, inget vaknande och inte en enda droppe i sängen!! VARFÖR gjorde jag inte detta tiidgare???? Tänkte jag kanske kunde tipsa nån som har varit lika seg som jag :-) Inget går upp när hon vaknar o stolt marscerar in till mig och berättar att hon FAKTISKT inte har kissat i sängen i natt!
  2. 1
    Blöjfri! Snopet! Så insnöad man kan vara ibland!!! Min väninna som jobbar som distrikssköterska blev förvånad när hon hörde att Hanna som varit utan blöjor dagtid länge nu, fortfarande har nattblöja. Jag blev också lite förvånad, har inte ens tänkt på det utan bara satt på blöjan varje kväll... Trodde nog att när blöjan var torr så var hon redo. Men jag hade inget att skylla på så jag la ett kisslakan i sängen o Hanna utan blöja. Vaknade efter några timmar av ett skriii och förstod att hon hade kissat på sig. Men inte, hon var bara jättekissnödig. Satte henne på pottan o vi la oss igen. Nu har vi klarat 3:e natten, inget vaknande och inte en enda droppe i sängen!! VARFÖR gjorde jag inte detta tiidgare???? Tänkte jag kanske kunde tipsa nån som har varit lika seg som jag :-) Inget går upp när hon vaknar o stolt marscerar in till mig och berättar att hon FAKTISKT inte har kissat i sängen i natt!
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Ja du, ibland förstår man inte att ens barn faktiskt kan. Vad duktigt av Hanna att inte kissa ner sig när hon vaknade när hon var så nödig. Alva har i någon månad nu påpekat varje gång blöjan var torr på morgonen. När hon var hos farmor en vecka nu så var den tydligen torr varje morgon och när hon kom hem så ville hon inte sova med blöja. Vi tänkte att vi chansar och det gick jättebra. Jag misstänker i och för sig att det var för att hon gick och la sig senare. Natten till igår hände det dock en olycka, men i natt var hon torr igen. Jag hade tänkt vänta med att ta bort nattblöjan tills vi har varit i Grekland. Men det är väl bara att ta med sig kisskydd och hoppas att det antingen går vägen eller att hotellpersonalen är förstående. Problemet med Alva är att när hon har kissat i sängen så sätter hon sig upp och så blir liksom allt blött, dvs kudden också.
  4. 2
    Ja du, ibland förstår man inte att ens barn faktiskt kan. Vad duktigt av Hanna att inte kissa ner sig när hon vaknade när hon var så nödig. Alva har i någon månad nu påpekat varje gång blöjan var torr på morgonen. När hon var hos farmor en vecka nu så var den tydligen torr varje morgon och när hon kom hem så ville hon inte sova med blöja. Vi tänkte att vi chansar och det gick jättebra. Jag misstänker i och för sig att det var för att hon gick och la sig senare. Natten till igår hände det dock en olycka, men i natt var hon torr igen. Jag hade tänkt vänta med att ta bort nattblöjan tills vi har varit i Grekland. Men det är väl bara att ta med sig kisskydd och hoppas att det antingen går vägen eller att hotellpersonalen är förstående. Problemet med Alva är att när hon har kissat i sängen så sätter hon sig upp och så blir liksom allt blött, dvs kudden också.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Lika här, Hedvig har bajsat jämnt i blöjan...men så sa vi, kanske du ska bajsa lika som oss? ja, sa hon och gjorde det och har fortsatt...det har bara varit slentrian att sätta på henne en blöja när hon sagt. bajsnödig
    Så nu har vi BARA ett blöjbarn i familjen och det står väl inte på tills det är över....förresten så fyller min bebisAugust 2 år på lördag

    Hoppas du mår bra, klapp på magen.

    MEGAKRAM jeanette
  6. 3
    Lika här, Hedvig har bajsat jämnt i blöjan...men så sa vi, kanske du ska bajsa lika som oss? ja, sa hon och gjorde det och har fortsatt...det har bara varit slentrian att sätta på henne en blöja när hon sagt. bajsnödig
    Så nu har vi BARA ett blöjbarn i familjen och det står väl inte på tills det är över....förresten så fyller min bebisAugust 2 år på lördag

    Hoppas du mår bra, klapp på magen.

    MEGAKRAM jeanette
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    Meeen är du tillbaka Hur var resan och hur gick det för August och Hedvig (och för mormor och farmor)?
  8. 4
    Meeen är du tillbaka Hur var resan och hur gick det för August och Hedvig (och för mormor och farmor)?
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Det gick bra för dem...August trodde nog att vi var och handlade

    hedvig var jätteblyg när vi kom hem....kram och klapp på magen/j
  10. 5
    Det gick bra för dem...August trodde nog att vi var och handlade

    hedvig var jätteblyg när vi kom hem....kram och klapp på magen/j
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Vi åker säkert på ngt bakslag snart vi också, men så duktiga de är, våra barn!
  12. 6
    Vi åker säkert på ngt bakslag snart vi också, men så duktiga de är, våra barn!
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Hihi, värst vad mna blir fast i sina vanor :-)

    Grattis August och tack *klappar magen*! Vi ska hälsa på den lille i magen på fredag, såå spännande!

    KRAM tillbaka!!
  14. 7
    Hihi, värst vad mna blir fast i sina vanor :-)

    Grattis August och tack *klappar magen*! Vi ska hälsa på den lille i magen på fredag, såå spännande!

    KRAM tillbaka!!
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Läste ditt inlägg för några dagar sen och började fundera på varför vi har nattblöja på tjejen än. Hon har aldrig kissat i blöjan nattetid, inte ens som baby då kom morgon kisset på som en åskskur på morgonen.
    Men ändå har vi haft nattblöjan på.. fattar inte varför :-)
    Så igår slutade hon med den och jklar vad nöjd tjej vi har nu !

    Däremot dagtid.. hon kan hinna på toan men oj så mycket roligare det är att kissa ute i gräset. Hon kan springa ut inifrån och kasta av sig kläderna och pinka ståendes som en karl
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  16. 8
    Läste ditt inlägg för några dagar sen och började fundera på varför vi har nattblöja på tjejen än. Hon har aldrig kissat i blöjan nattetid, inte ens som baby då kom morgon kisset på som en åskskur på morgonen.
    Men ändå har vi haft nattblöjan på.. fattar inte varför :-)
    Så igår slutade hon med den och jklar vad nöjd tjej vi har nu !

    Däremot dagtid.. hon kan hinna på toan men oj så mycket roligare det är att kissa ute i gräset. Hon kan springa ut inifrån och kasta av sig kläderna och pinka ståendes som en karl
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Vad roligt att jag har lyckats inspirera någon!!! Visst är det härligt att se dem så stolta! O inget går väl upp emot att pinka i gräset, Hanna håller med! Speciellt om det blir en rejäl stråle :-)
  18. 9
    Vad roligt att jag har lyckats inspirera någon!!! Visst är det härligt att se dem så stolta! O inget går väl upp emot att pinka i gräset, Hanna håller med! Speciellt om det blir en rejäl stråle :-)

Liknande trådar

  1. snopet...
    By pennan in forum _0905 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 10:02
  2. Men så snopet...
    By Åkervindan in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 21:38
  3. Snopet
    By marilen in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-12-12, 18:00
  4. Snopet
    By selmar in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 20:46
  5. Blöjfri/inte blöjfri (igen)
    By msandell in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 20:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar