På tal om gay - i Fame igår
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    På tal om gay - i Fame igår

    när jag återupptäckte Leroy så tänkte jag automatiskt att han måste vara gay. Märkligt. Hur kan det komma sig att ens fördomar förändras så? Jag menar, jag hade ingen tanke på att han skulle vara gay när jag såg den när det begav sig. Jag vet inte om han ÄR gay eller inte och det spelar liksom ingen roll - jag ansåg ju honom som JÄTTESEXIG och igår plötsligt var han gay i mina ögon. Que liksom. *S*
    "Just because I don't care doesn't mean I don't understand." Homer Simpson
  2. 1
    På tal om gay - i Fame igår när jag återupptäckte Leroy så tänkte jag automatiskt att han måste vara gay. Märkligt. Hur kan det komma sig att ens fördomar förändras så? Jag menar, jag hade ingen tanke på att han skulle vara gay när jag såg den när det begav sig. Jag vet inte om han ÄR gay eller inte och det spelar liksom ingen roll - jag ansåg ju honom som JÄTTESEXIG och igår plötsligt var han gay i mina ögon. Que liksom. *S*
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    JO, han är, eller var, gay. Det gick tyvärr utför med honom efter serien, han fick HIV, levde rätt hårt med droger. Vet inte om han ens lever idag, har en känsla av att han dog.
  4. 2
    JO, han är, eller var, gay. Det gick tyvärr utför med honom efter serien, han fick HIV, levde rätt hårt med droger. Vet inte om han ens lever idag, har en känsla av att han dog.
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    Gogglade, och tyvärr, han är död. Dock inte av HIV utan av en stroke. Dog 2003
  6. 3
    Gogglade, och tyvärr, han är död. Dock inte av HIV utan av en stroke. Dog 2003
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4

    Ja men där ser man :(

    vad trist att det gick utför för honom, han var väldigt duktig dansare.
    "Just because I don't care doesn't mean I don't understand." Homer Simpson
  8. 4
    Ja men där ser man :( vad trist att det gick utför för honom, han var väldigt duktig dansare.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    jaha...ja ajg minns honom som en tuff begåvad kille som inte var gay....undrar om jag också skulle tycka som du om jag ser fame igen..vilken kanal går den på?
  10. 5
    jaha...ja ajg minns honom som en tuff begåvad kille som inte var gay....undrar om jag också skulle tycka som du om jag ser fame igen..vilken kanal går den på?
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Skådespelaren som spelade Leroy, om det är det du menar, var så vitt jag vet gay. Gene Anthony. Dog HIV-smittad efter en stroke när han var drygt 40.
  12. 6
    Skådespelaren som spelade Leroy, om det är det du menar, var så vitt jag vet gay. Gene Anthony. Dog HIV-smittad efter en stroke när han var drygt 40.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
  14. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Men det var ju inte riktigt det ditt inlägg handlade om. Jag håller med dig, såg också honom bara som sexig, snygg, duktig dansare när det begav sig på åttiotalet.
  15. 8
    Men det var ju inte riktigt det ditt inlägg handlade om. Jag håller med dig, såg också honom bara som sexig, snygg, duktig dansare när det begav sig på åttiotalet.
  16. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Jo han dog i HIV - stroken var en komplikation av hans sjukdom.
  17. 9
    Jo han dog i HIV - stroken var en komplikation av hans sjukdom.
  18. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10

    Det var filmen...

    som visades igår, inte serien. Himla skoj att se den f.ö och skratta åt klädstilen och musiken och dansen.
    "Just because I don't care doesn't mean I don't understand." Homer Simpson
  19. 10
    Det var filmen... som visades igår, inte serien. Himla skoj att se den f.ö och skratta åt klädstilen och musiken och dansen.
  20. Medlem sedan
    Oct 2006
    #11

    Det visste jag inte då..

    och har inte haft koll på honom sedan det begav sig sas - blev bara så perplex igår när jag såg honom och genast tänkte "gay". Synd att han är död..
    "Just because I don't care doesn't mean I don't understand." Homer Simpson
  21. 11
    Det visste jag inte då.. och har inte haft koll på honom sedan det begav sig sas - blev bara så perplex igår när jag såg honom och genast tänkte "gay". Synd att han är död..
  22. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Ja, han dog aldeles för ung.

    När jag såg Fame när det var nytt var jag väldans ung, tror jag *s* och visste väl knappt vad gay var.
  23. 12
    Ja, han dog aldeles för ung.

    När jag såg Fame när det var nytt var jag väldans ung, tror jag *s* och visste väl knappt vad gay var.
  24. Medlem sedan
    Oct 2006
    #13

    Aa precis..

    och det konstiga är ju att jag IDAG genast hade tänkt "gay" om en människa som beter sig som Leroy gjorde då. Har inga probs med homosexualitet per se (svägerskan har en fru) men det blev så himla tydligt när jag såg Fame igår och jag fick liksom tänka till om mina egna fördomar (som i det här fallet inte är fördomar, dock).
    "Just because I don't care doesn't mean I don't understand." Homer Simpson
  25. 13
    Aa precis.. och det konstiga är ju att jag IDAG genast hade tänkt "gay" om en människa som beter sig som Leroy gjorde då. Har inga probs med homosexualitet per se (svägerskan har en fru) men det blev så himla tydligt när jag såg Fame igår och jag fick liksom tänka till om mina egna fördomar (som i det här fallet inte är fördomar, dock).
  26. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Äsch glöm det. Jag läste in för mycket i det som jag läste.
  27. 14
    Äsch glöm det. Jag läste in för mycket i det som jag läste.
  28. Medlem sedan
    Oct 2006
    #15

    Kan ju spela

    att man var ung och oförstörd. Jag hade iofs bögvänner då men jag ansåg dem som urtypen av bögar, gick liksom inte att ta miste på - men Leroy..? Näää. *S* Han var ju snygg?
    "Just because I don't care doesn't mean I don't understand." Homer Simpson
  29. 15
    Kan ju spela att man var ung och oförstörd. Jag hade iofs bögvänner då men jag ansåg dem som urtypen av bögar, gick liksom inte att ta miste på - men Leroy..? Näää. *S* Han var ju snygg?
  30. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Och muskulös Bögar är ju taniga, typ....
  31. 16
    Och muskulös Bögar är ju taniga, typ....
  32. Medlem sedan
    Oct 2006
    #17

    Dessutom ja!

    Herre min je så min värld har hunnit vända runt i en flipp sedan Fame-eran.
    "Just because I don't care doesn't mean I don't understand." Homer Simpson
  33. 17
    Dessutom ja! Herre min je så min värld har hunnit vända runt i en flipp sedan Fame-eran.
  34. Medlem sedan
    Jun 2004
    #18
    Det är ju lite samma sak som att folk inte fattade att George Michael var gay när han var med i Wham. I efterhand blir det uppenbart.

    Jag är helt övertygad om att det beror på att vi har en betydligt öppnare attityd till homosexualitet nu (även om det uppenbarligen är låååångt kvar *tänker på andra inlägg här på sidan*). Det gör att man plockar "signalerna" på ett annat sätt (och nej, jag menar inte att alla homosexuella beter sig på ett visst sätt eller att man alltid har rätt när man plockar de där signalerna)..

    Förr var det mer så att "alla" var straighta och sen var det inte mer med det.
  35. 18
    Det är ju lite samma sak som att folk inte fattade att George Michael var gay när han var med i Wham. I efterhand blir det uppenbart.

    Jag är helt övertygad om att det beror på att vi har en betydligt öppnare attityd till homosexualitet nu (även om det uppenbarligen är låååångt kvar *tänker på andra inlägg här på sidan*). Det gör att man plockar "signalerna" på ett annat sätt (och nej, jag menar inte att alla homosexuella beter sig på ett visst sätt eller att man alltid har rätt när man plockar de där signalerna)..

    Förr var det mer så att "alla" var straighta och sen var det inte mer med det.
  36. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    Näääää... George Michel var ju jättegay redan från början ju. Gene Anthony Ray var jag på tok för ung för att ha någon åsikt om
  37. 19
    Näääää... George Michel var ju jättegay redan från början ju. Gene Anthony Ray var jag på tok för ung för att ha någon åsikt om
  38. Medlem sedan
    Jun 2004
    #20
    *s* jooo nu fattar ju alla det, men när det begav sig var det verkligen inte alla som begrep det.
  39. 20
    *s* jooo nu fattar ju alla det, men när det begav sig var det verkligen inte alla som begrep det.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. FAME 2009?
    By Charlotte A in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 20:43
  2. filmen Fame
    By Charlotte A in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 13:23
  3. Fame
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 20:01
  4. 15 seconds of fame...
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 17:10
  5. 15 minutes of fame...
    By selmar in forum _0505 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 15:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar