Artrogrypos
Klumpfot
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    Artrogrypos

    Hej!
    Är det någon här som har barn med artrogrypos? Vi har adopterat en 6-årig flicka med detta, det innebär bla att hon har två klumpfötter. Det blir ju en annan typ av operation för henne eftersom hon är så "stor" när hon nu ska opereras. Finns det någon med erfarenhet avop av lite äldre barn?
    Många hälsn
    Smirr
  2. 1
    Artrogrypos Hej!
    Är det någon här som har barn med artrogrypos? Vi har adopterat en 6-årig flicka med detta, det innebär bla att hon har två klumpfötter. Det blir ju en annan typ av operation för henne eftersom hon är så "stor" när hon nu ska opereras. Finns det någon med erfarenhet avop av lite äldre barn?
    Många hälsn
    Smirr
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Min dotter har klumpfot och höftledsluxaton, hennes läkare har mumlat något om misstänkt artrogrypos. Jag har inte fått någon info från honom vad diagnosen innebär så jg har sökt lite på nätet om det men inte fått fram så mycket där heller. Vad jag förstår är det väldigt olika från fall till fall hur man drabbas. På vilket sett är din flickadrabbad, förutom klumpfot? Kommer hon aldrig kunna gå?
  4. 2
    Min dotter har klumpfot och höftledsluxaton, hennes läkare har mumlat något om misstänkt artrogrypos. Jag har inte fått någon info från honom vad diagnosen innebär så jg har sökt lite på nätet om det men inte fått fram så mycket där heller. Vad jag förstår är det väldigt olika från fall till fall hur man drabbas. På vilket sett är din flickadrabbad, förutom klumpfot? Kommer hon aldrig kunna gå?

Liknande trådar

  1. Artrogrypos
    By anonymt namn in forum Klumpfot
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2018-06-02, 22:24
  2. Artrogrypos
    By Emmett in forum Övriga funktionshinder
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 21:20
  3. Artrogrypos
    By Smirr in forum Övriga funktionshinder
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 17:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar